Automobilka Lamborghini má sice v poslední době plné ruce práce s dokončením dalšího výkonného monstra s názvem Aventador SV Jolta, ovšem kromě toho nezapomíná ani plánovat budoucnost. O plány na několik nadcházejících let se pak podělil předseda představenstva Stefano Domenicali.
Domenicali, předseda představenstva automobilky Lamborghini, se s plány pochlubil v rozhovoru pro britský motoristický magazín Top Gear. Hned první významnou novinkou bylo sdělení, podle kterého by nástupci modelů Aventador i Huracan měli disponovat hybridní pohonnou jednotkou.
Nové modely by měly dorazit začátkem roku 2020, přičemž Maurizio Reggiani, technický ředitel Lamborghini, již dříve potvrdil, že pod kapotou zůstanou tradiční atmosferické motory. Přesné konfigurace zůstává neznámá, ale pravděpodobně se dočkáme motorů V10 nebo V12.
Tradiční motory by měl doplnit na výkon zaměřený plug-in hybridní systém. Ten bude s ohledem na váhu nabízet baterie s omezenou kapacitou, ovšem i tak bychom se měli dočkat čistě elektrického dojezdu alespoň pár kilometrů.
Reggiani nechtěl zabíhat příliš do detailu, nicméně podle Top Gearu by nová Lamborghini měla být naprosto tichá do chvíle, kdy řidič naplno sešlápne plynový pedál - v tu chvíli se naplno ozve motor. Otázkou však zůstává, jak dlouho vydrží baterie vůz pohánět, případně do jaké rychlosti.
V budoucnosti však i Lamborghini utichnou - tou dobou by však měl z továrny vyjet první elektrický supersport Lamborghini. S tím však automobilka úmyslně otálí, neboť současné technologie, zejména technologie baterií, zdaleka neodpovídají požadavkům. V roce 2026 by se však první elektrický supersport Lamborghini mohl objevit na trhu. A pod jeho kapotou by se mohl objevit nový druh baterií, tzv. "Solid state" baterie, na jejichž vývoji údajně technici pracují, jak naznačil Domenicali.
Největší překvapení však přišlo v momentě, kdy Domenicali přiznal, že automobilka si pohrává i s myšlenkou na vodíkem poháněný supersport. Ten by se mohl objevit v horizontu 15 - 20, přičemž Domenicali dodává, že pro automobilku je důležité ponechat si otevřenou mysl v oblasti technologií i preferencích zákazníků.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.