Automobilka Lamborghini má sice v poslední době plné ruce práce s dokončením dalšího výkonného monstra s názvem Aventador SV Jolta, ovšem kromě toho nezapomíná ani plánovat budoucnost. O plány na několik nadcházejících let se pak podělil předseda představenstva Stefano Domenicali.
Domenicali, předseda představenstva automobilky Lamborghini, se s plány pochlubil v rozhovoru pro britský motoristický magazín Top Gear. Hned první významnou novinkou bylo sdělení, podle kterého by nástupci modelů Aventador i Huracan měli disponovat hybridní pohonnou jednotkou.
Nové modely by měly dorazit začátkem roku 2020, přičemž Maurizio Reggiani, technický ředitel Lamborghini, již dříve potvrdil, že pod kapotou zůstanou tradiční atmosferické motory. Přesné konfigurace zůstává neznámá, ale pravděpodobně se dočkáme motorů V10 nebo V12.
Tradiční motory by měl doplnit na výkon zaměřený plug-in hybridní systém. Ten bude s ohledem na váhu nabízet baterie s omezenou kapacitou, ovšem i tak bychom se měli dočkat čistě elektrického dojezdu alespoň pár kilometrů.
Reggiani nechtěl zabíhat příliš do detailu, nicméně podle Top Gearu by nová Lamborghini měla být naprosto tichá do chvíle, kdy řidič naplno sešlápne plynový pedál - v tu chvíli se naplno ozve motor. Otázkou však zůstává, jak dlouho vydrží baterie vůz pohánět, případně do jaké rychlosti.
V budoucnosti však i Lamborghini utichnou - tou dobou by však měl z továrny vyjet první elektrický supersport Lamborghini. S tím však automobilka úmyslně otálí, neboť současné technologie, zejména technologie baterií, zdaleka neodpovídají požadavkům. V roce 2026 by se však první elektrický supersport Lamborghini mohl objevit na trhu. A pod jeho kapotou by se mohl objevit nový druh baterií, tzv. "Solid state" baterie, na jejichž vývoji údajně technici pracují, jak naznačil Domenicali.
Největší překvapení však přišlo v momentě, kdy Domenicali přiznal, že automobilka si pohrává i s myšlenkou na vodíkem poháněný supersport. Ten by se mohl objevit v horizontu 15 - 20, přičemž Domenicali dodává, že pro automobilku je důležité ponechat si otevřenou mysl v oblasti technologií i preferencích zákazníků.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?