Lamborghini odkrylo karty, tahle budoucnost se nezavděčí všem

Lamborghini Terzo Millennio
Lamborghini Terzo Millennio, foto: Lamborghini
Antonín Marek , AutoRoad.cz 21. dubna 2018 16:45
Sdílej:

Automobilka Lamborghini má sice v poslední době plné ruce práce s dokončením dalšího výkonného monstra s názvem Aventador SV Jolta, ovšem kromě toho nezapomíná ani plánovat budoucnost. O plány na několik nadcházejících let se pak podělil předseda představenstva Stefano Domenicali.

Domenicali, předseda představenstva automobilky Lamborghini, se s plány pochlubil v rozhovoru pro britský motoristický magazín Top Gear. Hned první významnou novinkou bylo sdělení, podle kterého by nástupci modelů Aventador i Huracan měli disponovat hybridní pohonnou jednotkou.

Nové modely by měly dorazit začátkem roku 2020, přičemž Maurizio Reggiani, technický ředitel Lamborghini, již dříve potvrdil, že pod kapotou zůstanou tradiční atmosferické motory. Přesné konfigurace zůstává neznámá, ale pravděpodobně se dočkáme motorů V10 nebo V12.

Tradiční motory by měl doplnit na výkon zaměřený plug-in hybridní systém. Ten bude s ohledem na váhu nabízet baterie s omezenou kapacitou, ovšem i tak bychom se měli dočkat čistě elektrického dojezdu alespoň pár kilometrů.

Reggiani nechtěl zabíhat příliš do detailu, nicméně podle Top Gearu by nová Lamborghini měla být naprosto tichá do chvíle, kdy řidič naplno sešlápne plynový pedál - v tu chvíli se naplno ozve motor. Otázkou však zůstává, jak dlouho vydrží baterie vůz pohánět, případně do jaké rychlosti.

V budoucnosti však i Lamborghini utichnou - tou dobou by však měl z továrny vyjet první elektrický supersport Lamborghini. S tím však automobilka úmyslně otálí, neboť současné technologie, zejména technologie baterií, zdaleka neodpovídají požadavkům. V roce 2026 by se však první elektrický supersport Lamborghini mohl objevit na trhu. A pod jeho kapotou by se mohl objevit nový druh baterií, tzv. "Solid state" baterie, na jejichž vývoji údajně technici pracují, jak naznačil Domenicali.

Největší překvapení však přišlo v momentě, kdy Domenicali přiznal, že automobilka si pohrává i s myšlenkou na vodíkem poháněný supersport. Ten by se mohl objevit v horizontu 15 - 20, přičemž Domenicali dodává, že pro automobilku je důležité ponechat si otevřenou mysl v oblasti technologií i preferencích zákazníků.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.