Čerpací stanice prošly v minulých letech výraznou evolucí, ovšem jedna věc se u nich nezměnila. Po natankování paliva se pokaždé musíte vydat k pokladnám a zaplatit. Chevrolet ve spolupráci se společností Shell však přišel s inovativním řešením, díky kterému už při placení nebudete muset vytáhnout paty z auta.
Automobilka Chevrolet se vlastně pokouší o první velkou revoluci v čerpání pohonných hmot. Ve spolupráci se společností Shell totiž připravila novou službu pro svůj "Marketplace", tedy aplikaci pro elektronické objednávky a platby, která je zabudována v multimediálních systémech novějších vozidel Chevrolet.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
Po registraci stačí, aby zákazník přijel k čerpací stanici Shell a prostřednictvím multimediálního systému klikl na ikonu s logem čerpacích stanic. Poté zvolí čerpací stanici u které se nachází, zadá číslo stojanu, zvolí platební metodu, zadá PIN-kód a dostane kód, se kterým se vydá ke stojanu.
Kód zadá prostřednictvím displeje u stojanu, čímž chce automobilka pravděpodobně zabránit jakémukoliv potencionálnímu zneužití služby. Poté stačí natankovat palivo a nasednout opět do vozu. Na obrazovce se v mezidobí zobrazí detaily o transakci - vlastně jakýsi účet. Tím je v podstatě celá operace skončena a řidiči navíc automaticky nabíhají body na zákaznický účet Shell.
Je tedy potřeba zadat tři různé kódy, nicméně na druhou stranu se tak vyhnete vystupování z automobilu například v zimě, nebo když se nechcete potkat s otravným sousedem, který zrovna platí před vámi. Stejně tak si ušetříte i starosti s dostatkem hotovosti v peněžence nebo platební kartou, kterou vůbec nebudete muset vytáhnout.
Společnost General Motors, jejíž součástí je i Chevrolet, představila funkci Marketplace (v překladu tržiště) v prosinci minulého roku. Kromě usnadnění tankování je cílem i usnadnit rezervaci pokojů v hotelech, nebo snazší možnost objednat si cestou autem jídlo nebo kávu.
Tato funkce by se měla objevit v cca 1,9 milionech automobilů modelového roku 2017, přičemž pod GM spadají i značky jako Buick, GMC nebo Cadillac. Do konce roku 2018 by se pak funkce Marketplace měla objevit až ve 4 milionech automobilů.
Kromě společnosti Shell by měla funkce Marketplace nabídnout i možnost nákupů u ExxonMobil, Starbucks nebo TGI Fridays. Špatnou zprávou však je, že zatím nemáme informace o chystání jakékoliv podobné aplikace / funkce u automobilek působících v Evropě. Na druhou stranu - aspoň nás něco donutí se hýbat při dlouhých cestách autem.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.