Čerpací stanice prošly v minulých letech výraznou evolucí, ovšem jedna věc se u nich nezměnila. Po natankování paliva se pokaždé musíte vydat k pokladnám a zaplatit. Chevrolet ve spolupráci se společností Shell však přišel s inovativním řešením, díky kterému už při placení nebudete muset vytáhnout paty z auta.
Automobilka Chevrolet se vlastně pokouší o první velkou revoluci v čerpání pohonných hmot. Ve spolupráci se společností Shell totiž připravila novou službu pro svůj "Marketplace", tedy aplikaci pro elektronické objednávky a platby, která je zabudována v multimediálních systémech novějších vozidel Chevrolet.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
Po registraci stačí, aby zákazník přijel k čerpací stanici Shell a prostřednictvím multimediálního systému klikl na ikonu s logem čerpacích stanic. Poté zvolí čerpací stanici u které se nachází, zadá číslo stojanu, zvolí platební metodu, zadá PIN-kód a dostane kód, se kterým se vydá ke stojanu.
Kód zadá prostřednictvím displeje u stojanu, čímž chce automobilka pravděpodobně zabránit jakémukoliv potencionálnímu zneužití služby. Poté stačí natankovat palivo a nasednout opět do vozu. Na obrazovce se v mezidobí zobrazí detaily o transakci - vlastně jakýsi účet. Tím je v podstatě celá operace skončena a řidiči navíc automaticky nabíhají body na zákaznický účet Shell.
Je tedy potřeba zadat tři různé kódy, nicméně na druhou stranu se tak vyhnete vystupování z automobilu například v zimě, nebo když se nechcete potkat s otravným sousedem, který zrovna platí před vámi. Stejně tak si ušetříte i starosti s dostatkem hotovosti v peněžence nebo platební kartou, kterou vůbec nebudete muset vytáhnout.
Společnost General Motors, jejíž součástí je i Chevrolet, představila funkci Marketplace (v překladu tržiště) v prosinci minulého roku. Kromě usnadnění tankování je cílem i usnadnit rezervaci pokojů v hotelech, nebo snazší možnost objednat si cestou autem jídlo nebo kávu.
Tato funkce by se měla objevit v cca 1,9 milionech automobilů modelového roku 2017, přičemž pod GM spadají i značky jako Buick, GMC nebo Cadillac. Do konce roku 2018 by se pak funkce Marketplace měla objevit až ve 4 milionech automobilů.
Kromě společnosti Shell by měla funkce Marketplace nabídnout i možnost nákupů u ExxonMobil, Starbucks nebo TGI Fridays. Špatnou zprávou však je, že zatím nemáme informace o chystání jakékoliv podobné aplikace / funkce u automobilek působících v Evropě. Na druhou stranu - aspoň nás něco donutí se hýbat při dlouhých cestách autem.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.