Čerpací stanice prošly v minulých letech výraznou evolucí, ovšem jedna věc se u nich nezměnila. Po natankování paliva se pokaždé musíte vydat k pokladnám a zaplatit. Chevrolet ve spolupráci se společností Shell však přišel s inovativním řešením, díky kterému už při placení nebudete muset vytáhnout paty z auta.
Automobilka Chevrolet se vlastně pokouší o první velkou revoluci v čerpání pohonných hmot. Ve spolupráci se společností Shell totiž připravila novou službu pro svůj "Marketplace", tedy aplikaci pro elektronické objednávky a platby, která je zabudována v multimediálních systémech novějších vozidel Chevrolet.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
Po registraci stačí, aby zákazník přijel k čerpací stanici Shell a prostřednictvím multimediálního systému klikl na ikonu s logem čerpacích stanic. Poté zvolí čerpací stanici u které se nachází, zadá číslo stojanu, zvolí platební metodu, zadá PIN-kód a dostane kód, se kterým se vydá ke stojanu.
Kód zadá prostřednictvím displeje u stojanu, čímž chce automobilka pravděpodobně zabránit jakémukoliv potencionálnímu zneužití služby. Poté stačí natankovat palivo a nasednout opět do vozu. Na obrazovce se v mezidobí zobrazí detaily o transakci - vlastně jakýsi účet. Tím je v podstatě celá operace skončena a řidiči navíc automaticky nabíhají body na zákaznický účet Shell.
Je tedy potřeba zadat tři různé kódy, nicméně na druhou stranu se tak vyhnete vystupování z automobilu například v zimě, nebo když se nechcete potkat s otravným sousedem, který zrovna platí před vámi. Stejně tak si ušetříte i starosti s dostatkem hotovosti v peněžence nebo platební kartou, kterou vůbec nebudete muset vytáhnout.
Společnost General Motors, jejíž součástí je i Chevrolet, představila funkci Marketplace (v překladu tržiště) v prosinci minulého roku. Kromě usnadnění tankování je cílem i usnadnit rezervaci pokojů v hotelech, nebo snazší možnost objednat si cestou autem jídlo nebo kávu.
Tato funkce by se měla objevit v cca 1,9 milionech automobilů modelového roku 2017, přičemž pod GM spadají i značky jako Buick, GMC nebo Cadillac. Do konce roku 2018 by se pak funkce Marketplace měla objevit až ve 4 milionech automobilů.
Kromě společnosti Shell by měla funkce Marketplace nabídnout i možnost nákupů u ExxonMobil, Starbucks nebo TGI Fridays. Špatnou zprávou však je, že zatím nemáme informace o chystání jakékoliv podobné aplikace / funkce u automobilek působících v Evropě. Na druhou stranu - aspoň nás něco donutí se hýbat při dlouhých cestách autem.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.