Technika automatických převodovek urazila za poslední roky obrovský kus cesty, ovšem mnoho řidičů stále namítá, že není nad manuál. Pokud se ale oprostíme od osobních preferencí a zaměříme se čistě na výkony, pak poměrně rychle zjistíme, kdo je tím skutečným vítězem.
Rozdíl mezi schopnostmi moderních automatů a klasického manuálu se rozhodl názorně předvést YouTube kanál Carwow, který vedle sebe postavil dva téměř identické ostré hatchbacky: Volkswagen Golf R a Audi S3. Poměřování sil pak probíhalo jak při akceleraci z místa, tak při akceleraci za jízdy.
Pod kapotou obou automobilů je ukryt identický 2.0 litrový přeplňovaný motor TFSI o úctyhodném výkonu 310 koňských sil, který putuje na všechna čtyři kola. Papírově pak mají oba automobily dosáhnout akcelerace z 0 na 100 km/h za 4.6 sekundy - ovšem pouze v případě, kdy budou oba vybaveny automatem.
V tomto případě však Golf R vyměnil sedmistupňovou automatickou DSG převodovku za šestistupňový manuál, se kterým by podle tabulek měl být schopen akcelerovat z 0 na 100 km/h za 5.1 sekundy. Nabízí se však otázka, jestli je DSG v Audi opravdu o tolik rychlejší, ačkoliv mají oba vozy stejně výkonu.
Jak je z výše umístěného videa patrné, rozdíl je opravdu obrovský. Řidič Golfu měl sice rychlejší reakci a ze startovní čáry vystřelil jako první, nicméně hned při prvním řazení se Audi ujala vedení a pak už svůj náskok jen zvyšovala. Během porovnávání pružného zrychlení pak řidiči Golfu nepomohlo ani rychlé podřazení, neboť Audi to zvládla opět rychleji.
Navíc moderátor upozorňuje, že ačkoliv je Golf R s automatickou převodovkou DSG dražší, při jeho zakoupení poskytuje automobilka (minimálně ve Velké Británii) výhodnější nabídku financování, takže i cenový rozdíl se zmenšuje.
Závěrem pak řidič Golfu dodává, že s manuálem je sice sranda a člověk si může jízdu více užít, ovšem většinu času jednoznačně vítězí automat, který dokáže lépe zužitkovat výkon motoru, umí jezdit ekonomiky a navíc vám DSG dopřeje i tu radost s řazení pádly, nebo alespoň sekvenčně.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?