Technika automatických převodovek urazila za poslední roky obrovský kus cesty, ovšem mnoho řidičů stále namítá, že není nad manuál. Pokud se ale oprostíme od osobních preferencí a zaměříme se čistě na výkony, pak poměrně rychle zjistíme, kdo je tím skutečným vítězem.
Rozdíl mezi schopnostmi moderních automatů a klasického manuálu se rozhodl názorně předvést YouTube kanál Carwow, který vedle sebe postavil dva téměř identické ostré hatchbacky: Volkswagen Golf R a Audi S3. Poměřování sil pak probíhalo jak při akceleraci z místa, tak při akceleraci za jízdy.
Pod kapotou obou automobilů je ukryt identický 2.0 litrový přeplňovaný motor TFSI o úctyhodném výkonu 310 koňských sil, který putuje na všechna čtyři kola. Papírově pak mají oba automobily dosáhnout akcelerace z 0 na 100 km/h za 4.6 sekundy - ovšem pouze v případě, kdy budou oba vybaveny automatem.
V tomto případě však Golf R vyměnil sedmistupňovou automatickou DSG převodovku za šestistupňový manuál, se kterým by podle tabulek měl být schopen akcelerovat z 0 na 100 km/h za 5.1 sekundy. Nabízí se však otázka, jestli je DSG v Audi opravdu o tolik rychlejší, ačkoliv mají oba vozy stejně výkonu.
Jak je z výše umístěného videa patrné, rozdíl je opravdu obrovský. Řidič Golfu měl sice rychlejší reakci a ze startovní čáry vystřelil jako první, nicméně hned při prvním řazení se Audi ujala vedení a pak už svůj náskok jen zvyšovala. Během porovnávání pružného zrychlení pak řidiči Golfu nepomohlo ani rychlé podřazení, neboť Audi to zvládla opět rychleji.
Navíc moderátor upozorňuje, že ačkoliv je Golf R s automatickou převodovkou DSG dražší, při jeho zakoupení poskytuje automobilka (minimálně ve Velké Británii) výhodnější nabídku financování, takže i cenový rozdíl se zmenšuje.
Závěrem pak řidič Golfu dodává, že s manuálem je sice sranda a člověk si může jízdu více užít, ovšem většinu času jednoznačně vítězí automat, který dokáže lépe zužitkovat výkon motoru, umí jezdit ekonomiky a navíc vám DSG dopřeje i tu radost s řazení pádly, nebo alespoň sekvenčně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.