Manuál nebo automat? Bratrovražedný souboj ukázal obrovský rozdíl v akceleraci

Souboj manuál vs. automat jednoznačně vyhrála Audi RS3 s automatem DSG
Souboj manuál vs. automat jednoznačně vyhrála Audi RS3 s automatem DSG, foto: youtube.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 10. dubna 2018 8:46 10. dubna 2018 9:02
Sdílej:

Technika automatických převodovek urazila za poslední roky obrovský kus cesty, ovšem mnoho řidičů stále namítá, že není nad manuál. Pokud se ale oprostíme od osobních preferencí a zaměříme se čistě na výkony, pak poměrně rychle zjistíme, kdo je tím skutečným vítězem.

Rozdíl mezi schopnostmi moderních automatů a klasického manuálu se rozhodl názorně předvést YouTube kanál Carwow, který vedle sebe postavil dva téměř identické ostré hatchbacky: Volkswagen Golf R a Audi S3. Poměřování sil pak probíhalo jak při akceleraci z místa, tak při akceleraci za jízdy.

Pod kapotou obou automobilů je ukryt identický 2.0 litrový přeplňovaný motor TFSI o úctyhodném výkonu 310 koňských sil, který putuje na všechna čtyři kola. Papírově pak mají oba automobily dosáhnout akcelerace z 0 na 100 km/h za 4.6 sekundy - ovšem pouze v případě, kdy budou oba vybaveny automatem.

V tomto případě však Golf R vyměnil sedmistupňovou automatickou DSG převodovku za šestistupňový manuál, se kterým by podle tabulek měl být schopen akcelerovat z 0 na 100 km/h za 5.1 sekundy. Nabízí se však otázka, jestli je DSG v Audi opravdu o tolik rychlejší, ačkoliv mají oba vozy stejně výkonu.

Jak je z výše umístěného videa patrné, rozdíl je opravdu obrovský. Řidič Golfu měl sice rychlejší reakci a ze startovní čáry vystřelil jako první, nicméně hned při prvním řazení se Audi ujala vedení a pak už svůj náskok jen zvyšovala. Během porovnávání pružného zrychlení pak řidiči Golfu nepomohlo ani rychlé podřazení, neboť Audi to zvládla opět rychleji.

Navíc moderátor upozorňuje, že ačkoliv je Golf R s automatickou převodovkou DSG dražší, při jeho zakoupení poskytuje automobilka (minimálně ve Velké Británii) výhodnější nabídku financování, takže i cenový rozdíl se zmenšuje.

Závěrem pak řidič Golfu dodává, že s manuálem je sice sranda a člověk si může jízdu více užít, ovšem většinu času jednoznačně vítězí automat, který dokáže lépe zužitkovat výkon motoru, umí jezdit ekonomiky a navíc vám DSG dopřeje i tu radost s řazení pádly, nebo alespoň sekvenčně.

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.