Manuál nebo automat? Bratrovražedný souboj ukázal obrovský rozdíl v akceleraci

-mao / AutoRoad.cz, 10. dubna 2018, 08:46 Aktualizováno 10.4.2018, 09:02 Google+

Technika automatických převodovek urazila za poslední roky obrovský kus cesty, ovšem mnoho řidičů stále namítá, že není nad manuál. Pokud se ale oprostíme od osobních preferencí a zaměříme se čistě na výkony, pak poměrně rychle zjistíme, kdo je tím skutečným vítězem.

Počet komentářů:  12 komentářů (Poslední 11.04. 19:38) Napište svůj názor
Souboj manuál vs. automat jednoznačně vyhrála Audi RS3 s automatem DSG

Souboj manuál vs. automat jednoznačně vyhrála Audi RS3 s automatem DSG | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Rozdíl mezi schopnostmi moderních automatů a klasického manuálu se rozhodl názorně předvést YouTube kanál Carwow, který vedle sebe postavil dva téměř identické ostré hatchbacky: Volkswagen Golf R a Audi S3. Poměřování sil pak probíhalo jak při akceleraci z místa, tak při akceleraci za jízdy.

Pod kapotou obou automobilů je ukryt identický 2.0 litrový přeplňovaný motor TFSI o úctyhodném výkonu 310 koňských sil, který putuje na všechna čtyři kola. Papírově pak mají oba automobily dosáhnout akcelerace z 0 na 100 km/h za 4.6 sekundy - ovšem pouze v případě, kdy budou oba vybaveny automatem.

V tomto případě však Golf R vyměnil sedmistupňovou automatickou DSG převodovku za šestistupňový manuál, se kterým by podle tabulek měl být schopen akcelerovat z 0 na 100 km/h za 5.1 sekundy. Nabízí se však otázka, jestli je DSG v Audi opravdu o tolik rychlejší, ačkoliv mají oba vozy stejně výkonu.

Jak je z výše umístěného videa patrné, rozdíl je opravdu obrovský. Řidič Golfu měl sice rychlejší reakci a ze startovní čáry vystřelil jako první, nicméně hned při prvním řazení se Audi ujala vedení a pak už svůj náskok jen zvyšovala. Během porovnávání pružného zrychlení pak řidiči Golfu nepomohlo ani rychlé podřazení, neboť Audi to zvládla opět rychleji.

Navíc moderátor upozorňuje, že ačkoliv je Golf R s automatickou převodovkou DSG dražší, při jeho zakoupení poskytuje automobilka (minimálně ve Velké Británii) výhodnější nabídku financování, takže i cenový rozdíl se zmenšuje.

Manuální Volkswagen Golf R vs. Audi RS3 s automatem | zdroj: youtube.com

Závěrem pak řidič Golfu dodává, že s manuálem je sice sranda a člověk si může jízdu více užít, ovšem většinu času jednoznačně vítězí automat, který dokáže lépe zužitkovat výkon motoru, umí jezdit ekonomiky a navíc vám DSG dopřeje i tu radost s řazení pádly, nebo alespoň sekvenčně.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Manuál nebo automat? Bratrovražedný souboj ukázal obrovský rozdíl v akceleraci

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 12, poslední 11.04.2018 19:38 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 12 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Po náročných testech si v BMW vybrali Hankook do prvomontáže vozů řady 7 a X3

Proč je zimní pneumatika Hankook Winter i*cept RS2 dobrá volba

Nová tematická výstava názorně přiblíží život běžných motoristů i VIP majitelů vozů L&K/Škoda v Československu let 1918-1938

Jak se jezdilo v Československu před 100 lety? Tohle je Masarykovské Československo

Dvojice zlodějů překonala zabezpečení Tesly Model S pomocí zařízení za 450 Kč

Zloději vyzráli na zaparkovanou Teslu, k její krádeži stačilo zařízení za 450 Kč

Výroba Tesly Model 3

Odborníci připravili zprávu, jak vylepšit Teslu Model 3. Celkem našli 227 možností

Žebříček spolehlivosti ovládla Suzuki

Nejspolehlivější auta podle britských motoristů? První místa obsadily vozy z Japonska

Toyota se stala prvním výrobcem na světě, jehož roční produkce překročila 10 milionů aut. Za úspěchem Toyoty stojí systém, který se dnes označuje jako lean manufacturing.

Nejefektivnější výroba aut na světě? Inspirace supermarkety přinesla Toyotě další prvenství

reklama
reklama

Doporučujeme

Citroen C3 Aircross

TEST: Citroën C3 Aircross 1,2 PureTech. Jak jezdí malé SUV s nejžádanějším…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Říká vám něco Ivan Willys? Sovětský Jeep vznikl za pouhých 51 dní

  2. Italští karosáři opět předvedli své umění, z nového Ferrari vykouzlili moderní skvost 90. let

  3. Majitel se rozhodl přestavět náklaďák z 2. světové války na netradiční obytný vůz

  4. Čtyři roky stará auta: Jaká jsou nejspolehlivější?

  5. Rusové vyměnili motor BMW e30 za turbínu ze stíhačky. Výsledek je naprosto šílený

  6. Škoda představila offroadově laděnou Fabii Scoutline, nejlépe jí však bude na silnici

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud