Indonéská armáda se na internetu chlubí dechberoucím videem, na kterém se obojživelné transportéry vrhají do mořských vln z několik metrů vysokého přístavního mola. To, co na většinu působí jako impozantní kaskadérský kousek, kterým si chce armáda nejspíš přitáhnout větší pozornost, je však absolutně nesmyslné hazardování jak s technikou, tak se zdravím vojáků.
Indonéská armáda má na starosti ochranu stovek menších ostrovů, takže obojživelné jednotky Korps Marinir, což je indonéská obdoba amerických mariňáků, mají na svých bedrech poměrně velkou zodpovědnost. Vojáci tak musí být připraveni reagovat rychle, být schopni bojovat na vodě i na zemi a musí být schopni se rychle přepravovat.
A k tomu využívá indonéská armáda mimo jiné i americká obojživelná vozidla LVTP-7, což je starší varianta v současnosti používaných AAV-7. Stroje jsou to bezesporu schopné a svůj účel, kterým je přeprava vojáků z lodí až na pobřeží a poskytování krycí palby, jistě zvládají výtečně.
Spouštění těchto strojů na vodu však většinou probíhá pomalu a podle přesně daných postupů. S tím se však vojáci evidentně nechtěli během prezentace příliš párat a tak s obojživelníky naskákali do vln oceánu rovnou z několika-metrového mola.
Výšku betonového mola sice neznáme, nicméně váha jednoho obojživelníku je zhruba 29 tun a během skoku musela být vozidla rozjeta rychlostí cca 32 km/h. Krátký let pak zakončilo velice tvrdé přistání do vody, ze kterého hliníkový trup ani systém zavěšení nemohl být nadšený. Nemluvě o tom, že korozivní mořská voda vymrštěná do vzduchu se pak dostala i do míst, kde u těchto vozidel rozhodně nemá co dělat.
Přistání navíc muselo být velice nepříjemné pro posádku, případně pouze pro řidiče. Interiéry podobných vyloďovacích vozidel totiž neoplývají komfortem ani čalouněním, takže náraz, který s vojákem musel pořádně zahýbat, mu mohl klidně způsobit i řadu lehčích zranění.
Posledním kouskem do tohoto díla zkázy pak nejspíš budou pásy, na kterých se tento stroj pohybuje. Už během letu totiž dojde k vysazení jednoho z nich z napínacího kola, takže pokud by po nárazu do vody spadl celý pás, potápěči si jistě užijí pár hodin srandy na dně Pacifiku.
Jako celek však vypadá video poměrně atraktivně, takže věříme, že i přes jeho nákladnost / komplikovanost, mohlo zapůsobit na řadu lidí, kteří teď o vstupu do indonéské armády uvažují.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.
Prodeje elektromobilů v Evropě klesají, a Evropská unie proto zvažuje přímou podporu jejich nákupu. Místopředsedkyně Evropské komise Teresa Riberová na Světovém ekonomickém fóru v Davosu oznámila, že jednou z možných cest, jak podpořit ekologickou dopravu, je zavedení dotací. Tento záměr už získal podporu Německa, které v elektromobilitě vidí klíč k plnění klimatických cílů.
Donald Trump se rozhodl zaměřit na podporu spalovacích motorů, což může znamenat zásadní změnu pro elektromobilitu v USA. Jeho iniciativa ruší dotace pro elektrická vozidla a omezení pro klasické vozy, aby spotřebitelé měli „skutečnou svobodu volby“.
Na polských silnicích přibude 43 nových úsekových měření rychlosti, včetně obchvatu Vratislavi, kde radní usilují o rozšíření plánu. Řeší tím problém nelegálních závodů, hluku a překračování rychlosti. Má tento krok potenciál zvýšit bezpečnost, nebo jde o další administrativní zátěž?
Motorsport je fascinující svět plný adrenalinu, technických inovací a neuvěřitelných výkonů. Pokud jste ho dosud neobjevili, tady je deset důvodů, proč stojí za to stát se fanouškem této úžasné disciplíny.
Členské státy Evropské unie definitivně schválily zavedení dodatečných cel až do výše 45 % na elektromobily dovážené z Číny, navzdory silnému odporu Německa a několika dalších zemí. Evropská komise (EK) o hlasování informovala na svém webu.
V roce 2025 vyprší platnost řidičského průkazu 661 088 šoférům. Ti si mohou zažádat o prodloužení jednoduše on-line, přičemž současná legislativa vyžaduje fyzické vyzvednutí nového dokladu na úřadě. Ministerstvo dopravy však plánuje zrušit i tuto povinnost, například zavedením výdejních boxů nebo doručením na výdejní místa.