Indonéská armáda se na internetu chlubí dechberoucím videem, na kterém se obojživelné transportéry vrhají do mořských vln z několik metrů vysokého přístavního mola. To, co na většinu působí jako impozantní kaskadérský kousek, kterým si chce armáda nejspíš přitáhnout větší pozornost, je však absolutně nesmyslné hazardování jak s technikou, tak se zdravím vojáků.
Indonéská armáda má na starosti ochranu stovek menších ostrovů, takže obojživelné jednotky Korps Marinir, což je indonéská obdoba amerických mariňáků, mají na svých bedrech poměrně velkou zodpovědnost. Vojáci tak musí být připraveni reagovat rychle, být schopni bojovat na vodě i na zemi a musí být schopni se rychle přepravovat.
A k tomu využívá indonéská armáda mimo jiné i americká obojživelná vozidla LVTP-7, což je starší varianta v současnosti používaných AAV-7. Stroje jsou to bezesporu schopné a svůj účel, kterým je přeprava vojáků z lodí až na pobřeží a poskytování krycí palby, jistě zvládají výtečně.
Spouštění těchto strojů na vodu však většinou probíhá pomalu a podle přesně daných postupů. S tím se však vojáci evidentně nechtěli během prezentace příliš párat a tak s obojživelníky naskákali do vln oceánu rovnou z několika-metrového mola.
Výšku betonového mola sice neznáme, nicméně váha jednoho obojživelníku je zhruba 29 tun a během skoku musela být vozidla rozjeta rychlostí cca 32 km/h. Krátký let pak zakončilo velice tvrdé přistání do vody, ze kterého hliníkový trup ani systém zavěšení nemohl být nadšený. Nemluvě o tom, že korozivní mořská voda vymrštěná do vzduchu se pak dostala i do míst, kde u těchto vozidel rozhodně nemá co dělat.
Přistání navíc muselo být velice nepříjemné pro posádku, případně pouze pro řidiče. Interiéry podobných vyloďovacích vozidel totiž neoplývají komfortem ani čalouněním, takže náraz, který s vojákem musel pořádně zahýbat, mu mohl klidně způsobit i řadu lehčích zranění.
Posledním kouskem do tohoto díla zkázy pak nejspíš budou pásy, na kterých se tento stroj pohybuje. Už během letu totiž dojde k vysazení jednoho z nich z napínacího kola, takže pokud by po nárazu do vody spadl celý pás, potápěči si jistě užijí pár hodin srandy na dně Pacifiku.
Jako celek však vypadá video poměrně atraktivně, takže věříme, že i přes jeho nákladnost / komplikovanost, mohlo zapůsobit na řadu lidí, kteří teď o vstupu do indonéské armády uvažují.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?