Americká automobilka Tesla čelí dalším vážným potížím - tentokrát v podobně největší svolávací akce ve své historii. Až 123 000 elektromobilů Tesla Model S, vyrobených před dubnem 2016, by totiž mohlo mít problémy s řízením.
Dosud největší svolávací akce v historii automobilky se dostala na veřejnost poté, co několik majitelů obdrželo e-mail, který vysvětluje možné problémy s posilovačem řízení. Nejedná se přitom o problémy softwarové, ale mechanické.
Na posilovači řízení totiž byly použity šrouby, které mohou zkorodovat a následně selhat. Tento problém se pak vztahuje hlavně na elektromobily provozované v chladných klimatických oblastech, kde se k údržbě silnic hojně využívá solení.
V nejhorším případě by mohl elektromobil ztratit funkci posilovače řízení kompletně, ovšem Tesla prý dosud nezaznamenala žádný případ, kdy by došlo k nehodě nebo zranění ve spojitosti s touto poruchou.
Tesla v e-mailu vysvětluje, že pokud by k selhání šroubů skutečně došlo, řidiči se nemusí bát. Elektromobil by byl stále plně provozuschopný a řiditelný, nicméně jeho ovládání v nižších rychlostech bude komplikovanější a řízení si bude vyžadovat více síly.
Majitelé elektrického sedanu tedy mohou bez obav i nadále využívat svůj stroj a čekat, než je automobilka kontaktuje s termínem návštěvy servisu. Během té budou vyměněny šrouby, což potrvá cca hodinu.
Automobilka pak ještě zdůrazňuje, že svolávací akce se týká pouze Modelů S před face-liftem. Modelů X nebo S se pak tento problém netýká.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?