Tesla čelí dalším potížím, 123 000 Modelů S musí zpátky do servisu

Tesla Model S P100D je ještě rychlejší než na papíře!
Tesla Model S P100D je ještě rychlejší než na papíře!, foto: Tesla Motors
Antonín Marek , AutoRoad.cz 31. března 2018 17:29
Sdílej:

Americká automobilka Tesla čelí dalším vážným potížím - tentokrát v podobně největší svolávací akce ve své historii. Až 123 000 elektromobilů Tesla Model S, vyrobených před dubnem 2016, by totiž mohlo mít problémy s řízením.

Dosud největší svolávací akce v historii automobilky se dostala na veřejnost poté, co několik majitelů obdrželo e-mail, který vysvětluje možné problémy s posilovačem řízení. Nejedná se přitom o problémy softwarové, ale mechanické.

Na posilovači řízení totiž byly použity šrouby, které mohou zkorodovat a následně selhat. Tento problém se pak vztahuje hlavně na elektromobily provozované v chladných klimatických oblastech, kde se k údržbě silnic hojně využívá solení.

V nejhorším případě by mohl elektromobil ztratit funkci posilovače řízení kompletně, ovšem Tesla prý dosud nezaznamenala žádný případ, kdy by došlo k nehodě nebo zranění ve spojitosti s touto poruchou.

Tesla v e-mailu vysvětluje, že pokud by k selhání šroubů skutečně došlo, řidiči se nemusí bát. Elektromobil by byl stále plně provozuschopný a řiditelný, nicméně jeho ovládání v nižších rychlostech bude komplikovanější a řízení si bude vyžadovat více síly.

Majitelé elektrického sedanu tedy mohou bez obav i nadále využívat svůj stroj a čekat, než je automobilka kontaktuje s termínem návštěvy servisu. Během té budou vyměněny šrouby, což potrvá cca hodinu.

Automobilka pak ještě zdůrazňuje, že svolávací akce se týká pouze Modelů S před face-liftem. Modelů X nebo S se pak tento problém netýká.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.