Americká automobilka Tesla čelí dalším vážným potížím - tentokrát v podobně největší svolávací akce ve své historii. Až 123 000 elektromobilů Tesla Model S, vyrobených před dubnem 2016, by totiž mohlo mít problémy s řízením.
Dosud největší svolávací akce v historii automobilky se dostala na veřejnost poté, co několik majitelů obdrželo e-mail, který vysvětluje možné problémy s posilovačem řízení. Nejedná se přitom o problémy softwarové, ale mechanické.
Na posilovači řízení totiž byly použity šrouby, které mohou zkorodovat a následně selhat. Tento problém se pak vztahuje hlavně na elektromobily provozované v chladných klimatických oblastech, kde se k údržbě silnic hojně využívá solení.
V nejhorším případě by mohl elektromobil ztratit funkci posilovače řízení kompletně, ovšem Tesla prý dosud nezaznamenala žádný případ, kdy by došlo k nehodě nebo zranění ve spojitosti s touto poruchou.
Tesla v e-mailu vysvětluje, že pokud by k selhání šroubů skutečně došlo, řidiči se nemusí bát. Elektromobil by byl stále plně provozuschopný a řiditelný, nicméně jeho ovládání v nižších rychlostech bude komplikovanější a řízení si bude vyžadovat více síly.
Majitelé elektrického sedanu tedy mohou bez obav i nadále využívat svůj stroj a čekat, než je automobilka kontaktuje s termínem návštěvy servisu. Během té budou vyměněny šrouby, což potrvá cca hodinu.
Automobilka pak ještě zdůrazňuje, že svolávací akce se týká pouze Modelů S před face-liftem. Modelů X nebo S se pak tento problém netýká.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.