Americká automobilka Tesla čelí dalším vážným potížím - tentokrát v podobně největší svolávací akce ve své historii. Až 123 000 elektromobilů Tesla Model S, vyrobených před dubnem 2016, by totiž mohlo mít problémy s řízením.
Dosud největší svolávací akce v historii automobilky se dostala na veřejnost poté, co několik majitelů obdrželo e-mail, který vysvětluje možné problémy s posilovačem řízení. Nejedná se přitom o problémy softwarové, ale mechanické.
Na posilovači řízení totiž byly použity šrouby, které mohou zkorodovat a následně selhat. Tento problém se pak vztahuje hlavně na elektromobily provozované v chladných klimatických oblastech, kde se k údržbě silnic hojně využívá solení.
V nejhorším případě by mohl elektromobil ztratit funkci posilovače řízení kompletně, ovšem Tesla prý dosud nezaznamenala žádný případ, kdy by došlo k nehodě nebo zranění ve spojitosti s touto poruchou.
Tesla v e-mailu vysvětluje, že pokud by k selhání šroubů skutečně došlo, řidiči se nemusí bát. Elektromobil by byl stále plně provozuschopný a řiditelný, nicméně jeho ovládání v nižších rychlostech bude komplikovanější a řízení si bude vyžadovat více síly.
Majitelé elektrického sedanu tedy mohou bez obav i nadále využívat svůj stroj a čekat, než je automobilka kontaktuje s termínem návštěvy servisu. Během té budou vyměněny šrouby, což potrvá cca hodinu.
Automobilka pak ještě zdůrazňuje, že svolávací akce se týká pouze Modelů S před face-liftem. Modelů X nebo S se pak tento problém netýká.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.