Americká automobilka Tesla čelí dalším vážným potížím - tentokrát v podobně největší svolávací akce ve své historii. Až 123 000 elektromobilů Tesla Model S, vyrobených před dubnem 2016, by totiž mohlo mít problémy s řízením.
Dosud největší svolávací akce v historii automobilky se dostala na veřejnost poté, co několik majitelů obdrželo e-mail, který vysvětluje možné problémy s posilovačem řízení. Nejedná se přitom o problémy softwarové, ale mechanické.
Na posilovači řízení totiž byly použity šrouby, které mohou zkorodovat a následně selhat. Tento problém se pak vztahuje hlavně na elektromobily provozované v chladných klimatických oblastech, kde se k údržbě silnic hojně využívá solení.
V nejhorším případě by mohl elektromobil ztratit funkci posilovače řízení kompletně, ovšem Tesla prý dosud nezaznamenala žádný případ, kdy by došlo k nehodě nebo zranění ve spojitosti s touto poruchou.
Tesla v e-mailu vysvětluje, že pokud by k selhání šroubů skutečně došlo, řidiči se nemusí bát. Elektromobil by byl stále plně provozuschopný a řiditelný, nicméně jeho ovládání v nižších rychlostech bude komplikovanější a řízení si bude vyžadovat více síly.
Majitelé elektrického sedanu tedy mohou bez obav i nadále využívat svůj stroj a čekat, než je automobilka kontaktuje s termínem návštěvy servisu. Během té budou vyměněny šrouby, což potrvá cca hodinu.
Automobilka pak ještě zdůrazňuje, že svolávací akce se týká pouze Modelů S před face-liftem. Modelů X nebo S se pak tento problém netýká.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?