Tragická nehoda autonomního vozidla Uber, která se odehrála minulý týden v arizonském městě Tempe, má pro Uber další následky. Po řadě otázek ze strany vyšetřovatelů i médií totiž přišla zpráva, podle Doug Ducey, které guvernér státu Arizona, nařídil úřadům, aby společnosti Uber odebrali licenci k testování autonomních vozidel na území tohoto státu.
Tragická dopravní nehoda z minulého týdne, během které autonomní Volvo XC90 společnosti Uber srazilo devětačtyřicetiletou ženu přecházející silnici, má pro Uber první oficiální následky.
Společnost už sice sama testy pozastavila, nicméně včera měla obdržet osobní dopis od guvernéra státu Arizona, kterým ji byla oficiálně odebrána licence k testování autonomních systémů. Kopii zprávy pak na svůj Twitter vystavila Bianca Buono, reportérka zpravodajské stanice 12 News.
NEW: In light of the fatal Uber crash in Tempe, Governor Ducey sends this letter to Uber ordering the company to suspend its testing of autonomous vehicles in Arizona indefinitely #12News pic.twitter.com/gO5BZB9P2e
— Bianca Buono (@BiancaBuono) 27. března 2018
Guvernér v dopise uvádí: „Video (havárie) na mě působí velice znepokojivě a zároveň ve mně vyvolalo řadu otázek ohledně schopnosti společnosti Uber pokračovat v testech na území Arizony," napsal Ducey předsedovi představenstva společnosti Uber, kterým je Dara Khosrowshahi.
Guvernér poznamenal, že havárie je „nesporným nesplněním" očekávání, podle kterých měla být veřejná bezpečnost nejvyšší prioritou pro testování autonomních vozidel. Ducey tak okamžitě nařídil státnímu oddělení dopravy, aby zastavilo povolení pro testování autonomních vozidel Uber na veřejných silnicích.
V závěru dopisu pak Ducey ostře dodal, že „Arizona nebude tolerovat nic jiného, než jednoznačný závazek k veřejné bezpečnosti."
Guvernérův příkaz tak přišel zanedlouho poté, co se k nehodě vynořila řada otázek ohledně bezpečnosti autonomních vozidel společnosti Uber. Web Jalopnik například poznamenal, že Uber nedávno snížil posádku autonomních vozidel ze dvou na jednoho člověka. Většina konkurenčních společností přitom stála nechává dohlížet na autonomní vozy dva "řidiče".
Uber přitom ani zdaleka neměl k podobnému kroku důvod, neboť na rozdíl od ostatních projektů s autonomním řízením, jako je například Google Waymo, potřebovaly autonomní vozy společnosti Uber zásah lidské posádky mnohem častěji.
Nařízení guvernéra Duceyho je tak velkým obratem v politice státu Arizona. Ještě v roce 2016 totiž Arizona aktivně zvala a vítala každého, kdo se sem s testy aktivních automobilů přesunul. Této štědrosti přitom v minulém roce využila poměrně velká skupina společností původem z Kalifornie, kde byly nedávno podmínky pro testování autonomních vozidel výrazně zpřísněny.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.