Tragická nehoda autonomního vozidla Uber, která se odehrála minulý týden v arizonském městě Tempe, má pro Uber další následky. Po řadě otázek ze strany vyšetřovatelů i médií totiž přišla zpráva, podle Doug Ducey, které guvernér státu Arizona, nařídil úřadům, aby společnosti Uber odebrali licenci k testování autonomních vozidel na území tohoto státu.
Tragická dopravní nehoda z minulého týdne, během které autonomní Volvo XC90 společnosti Uber srazilo devětačtyřicetiletou ženu přecházející silnici, má pro Uber první oficiální následky.
Společnost už sice sama testy pozastavila, nicméně včera měla obdržet osobní dopis od guvernéra státu Arizona, kterým ji byla oficiálně odebrána licence k testování autonomních systémů. Kopii zprávy pak na svůj Twitter vystavila Bianca Buono, reportérka zpravodajské stanice 12 News.
NEW: In light of the fatal Uber crash in Tempe, Governor Ducey sends this letter to Uber ordering the company to suspend its testing of autonomous vehicles in Arizona indefinitely #12News pic.twitter.com/gO5BZB9P2e
— Bianca Buono (@BiancaBuono) 27. března 2018
Guvernér v dopise uvádí: „Video (havárie) na mě působí velice znepokojivě a zároveň ve mně vyvolalo řadu otázek ohledně schopnosti společnosti Uber pokračovat v testech na území Arizony," napsal Ducey předsedovi představenstva společnosti Uber, kterým je Dara Khosrowshahi.
Guvernér poznamenal, že havárie je „nesporným nesplněním" očekávání, podle kterých měla být veřejná bezpečnost nejvyšší prioritou pro testování autonomních vozidel. Ducey tak okamžitě nařídil státnímu oddělení dopravy, aby zastavilo povolení pro testování autonomních vozidel Uber na veřejných silnicích.
V závěru dopisu pak Ducey ostře dodal, že „Arizona nebude tolerovat nic jiného, než jednoznačný závazek k veřejné bezpečnosti."
Guvernérův příkaz tak přišel zanedlouho poté, co se k nehodě vynořila řada otázek ohledně bezpečnosti autonomních vozidel společnosti Uber. Web Jalopnik například poznamenal, že Uber nedávno snížil posádku autonomních vozidel ze dvou na jednoho člověka. Většina konkurenčních společností přitom stála nechává dohlížet na autonomní vozy dva "řidiče".
Uber přitom ani zdaleka neměl k podobnému kroku důvod, neboť na rozdíl od ostatních projektů s autonomním řízením, jako je například Google Waymo, potřebovaly autonomní vozy společnosti Uber zásah lidské posádky mnohem častěji.
Nařízení guvernéra Duceyho je tak velkým obratem v politice státu Arizona. Ještě v roce 2016 totiž Arizona aktivně zvala a vítala každého, kdo se sem s testy aktivních automobilů přesunul. Této štědrosti přitom v minulém roce využila poměrně velká skupina společností původem z Kalifornie, kde byly nedávno podmínky pro testování autonomních vozidel výrazně zpřísněny.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.