Tragická nehoda autonomního vozidla Uber, která se odehrála minulý týden v arizonském městě Tempe, má pro Uber další následky. Po řadě otázek ze strany vyšetřovatelů i médií totiž přišla zpráva, podle Doug Ducey, které guvernér státu Arizona, nařídil úřadům, aby společnosti Uber odebrali licenci k testování autonomních vozidel na území tohoto státu.
Tragická dopravní nehoda z minulého týdne, během které autonomní Volvo XC90 společnosti Uber srazilo devětačtyřicetiletou ženu přecházející silnici, má pro Uber první oficiální následky.
Společnost už sice sama testy pozastavila, nicméně včera měla obdržet osobní dopis od guvernéra státu Arizona, kterým ji byla oficiálně odebrána licence k testování autonomních systémů. Kopii zprávy pak na svůj Twitter vystavila Bianca Buono, reportérka zpravodajské stanice 12 News.
NEW: In light of the fatal Uber crash in Tempe, Governor Ducey sends this letter to Uber ordering the company to suspend its testing of autonomous vehicles in Arizona indefinitely #12News pic.twitter.com/gO5BZB9P2e
— Bianca Buono (@BiancaBuono) 27. března 2018
Guvernér v dopise uvádí: „Video (havárie) na mě působí velice znepokojivě a zároveň ve mně vyvolalo řadu otázek ohledně schopnosti společnosti Uber pokračovat v testech na území Arizony," napsal Ducey předsedovi představenstva společnosti Uber, kterým je Dara Khosrowshahi.
Guvernér poznamenal, že havárie je „nesporným nesplněním" očekávání, podle kterých měla být veřejná bezpečnost nejvyšší prioritou pro testování autonomních vozidel. Ducey tak okamžitě nařídil státnímu oddělení dopravy, aby zastavilo povolení pro testování autonomních vozidel Uber na veřejných silnicích.
V závěru dopisu pak Ducey ostře dodal, že „Arizona nebude tolerovat nic jiného, než jednoznačný závazek k veřejné bezpečnosti."
Guvernérův příkaz tak přišel zanedlouho poté, co se k nehodě vynořila řada otázek ohledně bezpečnosti autonomních vozidel společnosti Uber. Web Jalopnik například poznamenal, že Uber nedávno snížil posádku autonomních vozidel ze dvou na jednoho člověka. Většina konkurenčních společností přitom stála nechává dohlížet na autonomní vozy dva "řidiče".
Uber přitom ani zdaleka neměl k podobnému kroku důvod, neboť na rozdíl od ostatních projektů s autonomním řízením, jako je například Google Waymo, potřebovaly autonomní vozy společnosti Uber zásah lidské posádky mnohem častěji.
Nařízení guvernéra Duceyho je tak velkým obratem v politice státu Arizona. Ještě v roce 2016 totiž Arizona aktivně zvala a vítala každého, kdo se sem s testy aktivních automobilů přesunul. Této štědrosti přitom v minulém roce využila poměrně velká skupina společností původem z Kalifornie, kde byly nedávno podmínky pro testování autonomních vozidel výrazně zpřísněny.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?