Tragická nehoda autonomního vozidla Uber, která se odehrála minulý týden v arizonském městě Tempe, má pro Uber další následky. Po řadě otázek ze strany vyšetřovatelů i médií totiž přišla zpráva, podle Doug Ducey, které guvernér státu Arizona, nařídil úřadům, aby společnosti Uber odebrali licenci k testování autonomních vozidel na území tohoto státu.
Tragická dopravní nehoda z minulého týdne, během které autonomní Volvo XC90 společnosti Uber srazilo devětačtyřicetiletou ženu přecházející silnici, má pro Uber první oficiální následky.
Společnost už sice sama testy pozastavila, nicméně včera měla obdržet osobní dopis od guvernéra státu Arizona, kterým ji byla oficiálně odebrána licence k testování autonomních systémů. Kopii zprávy pak na svůj Twitter vystavila Bianca Buono, reportérka zpravodajské stanice 12 News.
NEW: In light of the fatal Uber crash in Tempe, Governor Ducey sends this letter to Uber ordering the company to suspend its testing of autonomous vehicles in Arizona indefinitely #12News pic.twitter.com/gO5BZB9P2e
— Bianca Buono (@BiancaBuono) 27. března 2018
Guvernér v dopise uvádí: „Video (havárie) na mě působí velice znepokojivě a zároveň ve mně vyvolalo řadu otázek ohledně schopnosti společnosti Uber pokračovat v testech na území Arizony," napsal Ducey předsedovi představenstva společnosti Uber, kterým je Dara Khosrowshahi.
Guvernér poznamenal, že havárie je „nesporným nesplněním" očekávání, podle kterých měla být veřejná bezpečnost nejvyšší prioritou pro testování autonomních vozidel. Ducey tak okamžitě nařídil státnímu oddělení dopravy, aby zastavilo povolení pro testování autonomních vozidel Uber na veřejných silnicích.
V závěru dopisu pak Ducey ostře dodal, že „Arizona nebude tolerovat nic jiného, než jednoznačný závazek k veřejné bezpečnosti."
Guvernérův příkaz tak přišel zanedlouho poté, co se k nehodě vynořila řada otázek ohledně bezpečnosti autonomních vozidel společnosti Uber. Web Jalopnik například poznamenal, že Uber nedávno snížil posádku autonomních vozidel ze dvou na jednoho člověka. Většina konkurenčních společností přitom stála nechává dohlížet na autonomní vozy dva "řidiče".
Uber přitom ani zdaleka neměl k podobnému kroku důvod, neboť na rozdíl od ostatních projektů s autonomním řízením, jako je například Google Waymo, potřebovaly autonomní vozy společnosti Uber zásah lidské posádky mnohem častěji.
Nařízení guvernéra Duceyho je tak velkým obratem v politice státu Arizona. Ještě v roce 2016 totiž Arizona aktivně zvala a vítala každého, kdo se sem s testy aktivních automobilů přesunul. Této štědrosti přitom v minulém roce využila poměrně velká skupina společností původem z Kalifornie, kde byly nedávno podmínky pro testování autonomních vozidel výrazně zpřísněny.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?