Hybridy a elektromobily v současnosti zažívají nárůst popularity, nicméně kromě často opakovaných pozitiv tyto vozy ukrývají i pár negativ. Jedním z těch nejpalčivějších problémů jsou přitom samotné baterie, které postupem času ztrácí svou kapacitu a stávají se nebezpečným odpadem, který dosud neumíme adekvátně recyklovat.
Řada společností proto vymýšlí nové způsoby, díky kterým by se daly baterie opět využít. Některé společnosti skládají použité akumulátory do podoby záložních zdrojů pro domy a byty, jiné je využívají ke stavbě boxů, které dokáží kompenzovat výkyvy v elektrické síti. Nissan však přišel s novou myšlenkou, která je praktická a zároveň ušlechtilá.
Ostatně není divu, že je to právě automobilka Nissan, která se snaží tyto problémy řešit. Již od roku 2010 se totiž na silnicích pohybují elektromobily Nissan Leaf, jejichž baterie už budou mít k ideálnímu stavu pořádně daleko. Navíc automobilka před nedávnem spustila prodej Nissanu Leaf druhé generace a v následujících letech by se ráda stala špičkou v prodejích elektromobilů.
Aby tedy automobilka ukázala i svou snahu podílet se na "likvidaci" potencionálně nebezpečného odpadu tvořeného převážně starými bateriemi, spojila se s japonskou společností 4R Energy Corporation. Výsledkem jejich spolupráce jsou speciální lampy pouličního osvětlení, které nepotřebují žádné dráty - stačí jim solární panel a akumulátory starého Leafu.
Tyto lampy už navíc našly své využití. Nissan jimi zásobil japonské město Namie, které v roce 2011 vážně poškodila vlna tsunami, které také zasáhla jadernou elektrárnu Fukušima a způsobila tak jednu z největších jaderných nehod posledních let. I díky solárním lampám od Nissanu ale město Namie opět pomalu ožívá.
Zvláštní lampy, jejichž tvar evokuje "háček", nepotřebují žádné připojení k elektrické síti, což má hned dvě výhody. Jednak mohou být nasazeny v místech katastrof, kde není možné využít rozvodnou síť a jednak uvolní energii pro napájení více elektromobilů.
Nissan si zkrátka uvědomuje, jaká nebezpečí nám budoucnost může přinést. Snaha vytrhnout město z temnoty a dostat světlo tam, kde je ho potřeba, je pak velice ušlechtilým nápadem, který by se mohl snadno rozšířit po celém světě.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.