Hybridy a elektromobily v současnosti zažívají nárůst popularity, nicméně kromě často opakovaných pozitiv tyto vozy ukrývají i pár negativ. Jedním z těch nejpalčivějších problémů jsou přitom samotné baterie, které postupem času ztrácí svou kapacitu a stávají se nebezpečným odpadem, který dosud neumíme adekvátně recyklovat.
Řada společností proto vymýšlí nové způsoby, díky kterým by se daly baterie opět využít. Některé společnosti skládají použité akumulátory do podoby záložních zdrojů pro domy a byty, jiné je využívají ke stavbě boxů, které dokáží kompenzovat výkyvy v elektrické síti. Nissan však přišel s novou myšlenkou, která je praktická a zároveň ušlechtilá.
Ostatně není divu, že je to právě automobilka Nissan, která se snaží tyto problémy řešit. Již od roku 2010 se totiž na silnicích pohybují elektromobily Nissan Leaf, jejichž baterie už budou mít k ideálnímu stavu pořádně daleko. Navíc automobilka před nedávnem spustila prodej Nissanu Leaf druhé generace a v následujících letech by se ráda stala špičkou v prodejích elektromobilů.
Aby tedy automobilka ukázala i svou snahu podílet se na "likvidaci" potencionálně nebezpečného odpadu tvořeného převážně starými bateriemi, spojila se s japonskou společností 4R Energy Corporation. Výsledkem jejich spolupráce jsou speciální lampy pouličního osvětlení, které nepotřebují žádné dráty - stačí jim solární panel a akumulátory starého Leafu.
Tyto lampy už navíc našly své využití. Nissan jimi zásobil japonské město Namie, které v roce 2011 vážně poškodila vlna tsunami, které také zasáhla jadernou elektrárnu Fukušima a způsobila tak jednu z největších jaderných nehod posledních let. I díky solárním lampám od Nissanu ale město Namie opět pomalu ožívá.
Zvláštní lampy, jejichž tvar evokuje "háček", nepotřebují žádné připojení k elektrické síti, což má hned dvě výhody. Jednak mohou být nasazeny v místech katastrof, kde není možné využít rozvodnou síť a jednak uvolní energii pro napájení více elektromobilů.
Nissan si zkrátka uvědomuje, jaká nebezpečí nám budoucnost může přinést. Snaha vytrhnout město z temnoty a dostat světlo tam, kde je ho potřeba, je pak velice ušlechtilým nápadem, který by se mohl snadno rozšířit po celém světě.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?