Hybridy a elektromobily v současnosti zažívají nárůst popularity, nicméně kromě často opakovaných pozitiv tyto vozy ukrývají i pár negativ. Jedním z těch nejpalčivějších problémů jsou přitom samotné baterie, které postupem času ztrácí svou kapacitu a stávají se nebezpečným odpadem, který dosud neumíme adekvátně recyklovat.
Řada společností proto vymýšlí nové způsoby, díky kterým by se daly baterie opět využít. Některé společnosti skládají použité akumulátory do podoby záložních zdrojů pro domy a byty, jiné je využívají ke stavbě boxů, které dokáží kompenzovat výkyvy v elektrické síti. Nissan však přišel s novou myšlenkou, která je praktická a zároveň ušlechtilá.
Ostatně není divu, že je to právě automobilka Nissan, která se snaží tyto problémy řešit. Již od roku 2010 se totiž na silnicích pohybují elektromobily Nissan Leaf, jejichž baterie už budou mít k ideálnímu stavu pořádně daleko. Navíc automobilka před nedávnem spustila prodej Nissanu Leaf druhé generace a v následujících letech by se ráda stala špičkou v prodejích elektromobilů.
Aby tedy automobilka ukázala i svou snahu podílet se na "likvidaci" potencionálně nebezpečného odpadu tvořeného převážně starými bateriemi, spojila se s japonskou společností 4R Energy Corporation. Výsledkem jejich spolupráce jsou speciální lampy pouličního osvětlení, které nepotřebují žádné dráty - stačí jim solární panel a akumulátory starého Leafu.
Tyto lampy už navíc našly své využití. Nissan jimi zásobil japonské město Namie, které v roce 2011 vážně poškodila vlna tsunami, které také zasáhla jadernou elektrárnu Fukušima a způsobila tak jednu z největších jaderných nehod posledních let. I díky solárním lampám od Nissanu ale město Namie opět pomalu ožívá.
Zvláštní lampy, jejichž tvar evokuje "háček", nepotřebují žádné připojení k elektrické síti, což má hned dvě výhody. Jednak mohou být nasazeny v místech katastrof, kde není možné využít rozvodnou síť a jednak uvolní energii pro napájení více elektromobilů.
Nissan si zkrátka uvědomuje, jaká nebezpečí nám budoucnost může přinést. Snaha vytrhnout město z temnoty a dostat světlo tam, kde je ho potřeba, je pak velice ušlechtilým nápadem, který by se mohl snadno rozšířit po celém světě.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?