Systémy autonomního řízení se měly stát spásou pro bezpečnost řidičů i chodců, nicméně tragická nehoda ve státě Arizona ukázala, že jejich praktické nasazení je ještě stále roky vzdálené. Během jedné z večerních testovacích jízd totiž autonomní vozidla společnosti Uber srazilo ženu, která následkům svých zranění bohužel podlehla.
Tragická nehoda, která se zřejmě zapíše do historie jako první smrt chodce způsobená autonomním vozidlem, se odehrála v neděli večer ve státě Tempe, stát Arizona. Během nehody srazilo Volvo XC90, vybavené systémy pro autonomní jízdu vyvíjené společností Uber, chodkyni, která se pohybovala po silnici - mimo chodník nebo přechod.
Automobilka okamžitě po nehodě zastavila testování autonomních vozidel ve městech Tempe, Pittsburgh, San Francisco a Toronto. Sarah Abboud, tisková mluvčí společnosti Uber, pak dodala: „Plně soucítíme s rodinou oběti. Ve vyšetřování nehody plně spolupracujeme se všemi úřady".
Fatální nehoda vyvolala řadu otázek o regulaci automobilů se systémy autonomního řízení. V současné době probíhá především testování vozů s řidičem na palubě, který má být připraven předejít podobným krizovým situacím, nicméně některé státy již zvažují testování vozů kompletně bez řidiče. Podobnými vozy se nedávno pochlubilo Waymo.
Není to přitom poprvé, co autonomní vůz společnosti Uber ve městě Tempe havaroval. Zhruba před rokem skončilo Volvo XC90 v autonomním módu na boku poté, co do něj jiný řidič naboural. Tehdejší vyšetřování ale ukázalo, že se nejednalo o vinu autonomního řidiče.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.