Systémy autonomního řízení se měly stát spásou pro bezpečnost řidičů i chodců, nicméně tragická nehoda ve státě Arizona ukázala, že jejich praktické nasazení je ještě stále roky vzdálené. Během jedné z večerních testovacích jízd totiž autonomní vozidla společnosti Uber srazilo ženu, která následkům svých zranění bohužel podlehla.
Tragická nehoda, která se zřejmě zapíše do historie jako první smrt chodce způsobená autonomním vozidlem, se odehrála v neděli večer ve státě Tempe, stát Arizona. Během nehody srazilo Volvo XC90, vybavené systémy pro autonomní jízdu vyvíjené společností Uber, chodkyni, která se pohybovala po silnici - mimo chodník nebo přechod.
Automobilka okamžitě po nehodě zastavila testování autonomních vozidel ve městech Tempe, Pittsburgh, San Francisco a Toronto. Sarah Abboud, tisková mluvčí společnosti Uber, pak dodala: „Plně soucítíme s rodinou oběti. Ve vyšetřování nehody plně spolupracujeme se všemi úřady".
Fatální nehoda vyvolala řadu otázek o regulaci automobilů se systémy autonomního řízení. V současné době probíhá především testování vozů s řidičem na palubě, který má být připraven předejít podobným krizovým situacím, nicméně některé státy již zvažují testování vozů kompletně bez řidiče. Podobnými vozy se nedávno pochlubilo Waymo.
Není to přitom poprvé, co autonomní vůz společnosti Uber ve městě Tempe havaroval. Zhruba před rokem skončilo Volvo XC90 v autonomním módu na boku poté, co do něj jiný řidič naboural. Tehdejší vyšetřování ale ukázalo, že se nejednalo o vinu autonomního řidiče.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.