Čekání na semaforech dokáže otrávit nejednoho řidiče, ovšem díky nové službě Audi Traffic Light Information by s ním brzy mohl být konec - tedy alespoň ve vybraných městech, kde automobilka tuto službu zpřístupní. Jedním z prvních se má stát Washington, kde budou moci nová vozidla Audi komunikovat až s 600 semafory u různých křižovatek. A jak má tenhle zázrak fungovat?
Audi v posledních letech aktivně pracuje na technologii autonomního řízení, ovšem tato budoucnost není jen o automobilech, které dokáží jezdit bez řidiče. Kromě toho bude potřeba, aby automobily uměly komunikovat jak mezi sebou samotnými, tak s okolní infrastrukturou - včetně semaforů.
A právě tato budoucnost se začne brzy měnit v realitu na 600 "chytrých" křižovatkách ve Washingtonu D.C., se kterými budou umět nové modelu Audi komunikovat. Díky službě "Time-To-Green", která je součástí systému Audi Traffic Light Information", pak řidiči uvidí, za jak dlouho se jim rozsvítí zelená, nebo zda stihnou křižovatku projet.
"Tato iniciativa představuje druh inovací, který je zásadní pro dosažení cílů v oblasti bezpečnosti provozu našeho plánu Vision Zero", uvedl starosta Muriel Bowster. "Těšíme se, že na tomto základu budeme budovat nová partnerství a budeme budovat bezpečnější, silnější a chytřejší D.C."
Scott Keogh, prezident amerického zastoupení společnosti Audi, uvedl, že technologie fungující na principu komunikace V2I, jako je například Traffic Light Information, pomohou snížit stres vyvíjený na řidiče, díky čemuž jsou pro vývoj tohoto průmyslového odvětví velice důležité.
Funkce Time-To-Green funguje na neustálém přenosu dat ze systému řízení dopravy do palubního počítače Audi prostřednictvím 4G LTE modulu, který je součástí automobilu. Jakmile se na semaforu rozsvítí červená, řidič je informován, jak dlouho bude trvat, než opět naskočí zelená. Informace budou zobrazovány buď na přístrojovém štítu, nebo prostřednictvím Head-up displeje.
V budoucnosti se však očekává, že komunikace V2I by mohla přinést mnohem komplexnější funkce. Mluví se například o komunikaci se systémem start/stop, možnosti optimalizovat trasu navigace pro dosažení plynulejší dopravy, atd.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?