Čekání na semaforech dokáže otrávit nejednoho řidiče, ovšem díky nové službě Audi Traffic Light Information by s ním brzy mohl být konec - tedy alespoň ve vybraných městech, kde automobilka tuto službu zpřístupní. Jedním z prvních se má stát Washington, kde budou moci nová vozidla Audi komunikovat až s 600 semafory u různých křižovatek. A jak má tenhle zázrak fungovat?
Audi v posledních letech aktivně pracuje na technologii autonomního řízení, ovšem tato budoucnost není jen o automobilech, které dokáží jezdit bez řidiče. Kromě toho bude potřeba, aby automobily uměly komunikovat jak mezi sebou samotnými, tak s okolní infrastrukturou - včetně semaforů.
A právě tato budoucnost se začne brzy měnit v realitu na 600 "chytrých" křižovatkách ve Washingtonu D.C., se kterými budou umět nové modelu Audi komunikovat. Díky službě "Time-To-Green", která je součástí systému Audi Traffic Light Information", pak řidiči uvidí, za jak dlouho se jim rozsvítí zelená, nebo zda stihnou křižovatku projet.
"Tato iniciativa představuje druh inovací, který je zásadní pro dosažení cílů v oblasti bezpečnosti provozu našeho plánu Vision Zero", uvedl starosta Muriel Bowster. "Těšíme se, že na tomto základu budeme budovat nová partnerství a budeme budovat bezpečnější, silnější a chytřejší D.C."
Scott Keogh, prezident amerického zastoupení společnosti Audi, uvedl, že technologie fungující na principu komunikace V2I, jako je například Traffic Light Information, pomohou snížit stres vyvíjený na řidiče, díky čemuž jsou pro vývoj tohoto průmyslového odvětví velice důležité.
Funkce Time-To-Green funguje na neustálém přenosu dat ze systému řízení dopravy do palubního počítače Audi prostřednictvím 4G LTE modulu, který je součástí automobilu. Jakmile se na semaforu rozsvítí červená, řidič je informován, jak dlouho bude trvat, než opět naskočí zelená. Informace budou zobrazovány buď na přístrojovém štítu, nebo prostřednictvím Head-up displeje.
V budoucnosti se však očekává, že komunikace V2I by mohla přinést mnohem komplexnější funkce. Mluví se například o komunikaci se systémem start/stop, možnosti optimalizovat trasu navigace pro dosažení plynulejší dopravy, atd.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?