Čekání na semaforech dokáže otrávit nejednoho řidiče, ovšem díky nové službě Audi Traffic Light Information by s ním brzy mohl být konec - tedy alespoň ve vybraných městech, kde automobilka tuto službu zpřístupní. Jedním z prvních se má stát Washington, kde budou moci nová vozidla Audi komunikovat až s 600 semafory u různých křižovatek. A jak má tenhle zázrak fungovat?
Audi v posledních letech aktivně pracuje na technologii autonomního řízení, ovšem tato budoucnost není jen o automobilech, které dokáží jezdit bez řidiče. Kromě toho bude potřeba, aby automobily uměly komunikovat jak mezi sebou samotnými, tak s okolní infrastrukturou - včetně semaforů.
A právě tato budoucnost se začne brzy měnit v realitu na 600 "chytrých" křižovatkách ve Washingtonu D.C., se kterými budou umět nové modelu Audi komunikovat. Díky službě "Time-To-Green", která je součástí systému Audi Traffic Light Information", pak řidiči uvidí, za jak dlouho se jim rozsvítí zelená, nebo zda stihnou křižovatku projet.
"Tato iniciativa představuje druh inovací, který je zásadní pro dosažení cílů v oblasti bezpečnosti provozu našeho plánu Vision Zero", uvedl starosta Muriel Bowster. "Těšíme se, že na tomto základu budeme budovat nová partnerství a budeme budovat bezpečnější, silnější a chytřejší D.C."
Scott Keogh, prezident amerického zastoupení společnosti Audi, uvedl, že technologie fungující na principu komunikace V2I, jako je například Traffic Light Information, pomohou snížit stres vyvíjený na řidiče, díky čemuž jsou pro vývoj tohoto průmyslového odvětví velice důležité.
Funkce Time-To-Green funguje na neustálém přenosu dat ze systému řízení dopravy do palubního počítače Audi prostřednictvím 4G LTE modulu, který je součástí automobilu. Jakmile se na semaforu rozsvítí červená, řidič je informován, jak dlouho bude trvat, než opět naskočí zelená. Informace budou zobrazovány buď na přístrojovém štítu, nebo prostřednictvím Head-up displeje.
V budoucnosti se však očekává, že komunikace V2I by mohla přinést mnohem komplexnější funkce. Mluví se například o komunikaci se systémem start/stop, možnosti optimalizovat trasu navigace pro dosažení plynulejší dopravy, atd.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.