Čekání na semaforech dokáže otrávit nejednoho řidiče, ovšem díky nové službě Audi Traffic Light Information by s ním brzy mohl být konec - tedy alespoň ve vybraných městech, kde automobilka tuto službu zpřístupní. Jedním z prvních se má stát Washington, kde budou moci nová vozidla Audi komunikovat až s 600 semafory u různých křižovatek. A jak má tenhle zázrak fungovat?
Audi v posledních letech aktivně pracuje na technologii autonomního řízení, ovšem tato budoucnost není jen o automobilech, které dokáží jezdit bez řidiče. Kromě toho bude potřeba, aby automobily uměly komunikovat jak mezi sebou samotnými, tak s okolní infrastrukturou - včetně semaforů.
A právě tato budoucnost se začne brzy měnit v realitu na 600 "chytrých" křižovatkách ve Washingtonu D.C., se kterými budou umět nové modelu Audi komunikovat. Díky službě "Time-To-Green", která je součástí systému Audi Traffic Light Information", pak řidiči uvidí, za jak dlouho se jim rozsvítí zelená, nebo zda stihnou křižovatku projet.
"Tato iniciativa představuje druh inovací, který je zásadní pro dosažení cílů v oblasti bezpečnosti provozu našeho plánu Vision Zero", uvedl starosta Muriel Bowster. "Těšíme se, že na tomto základu budeme budovat nová partnerství a budeme budovat bezpečnější, silnější a chytřejší D.C."
Scott Keogh, prezident amerického zastoupení společnosti Audi, uvedl, že technologie fungující na principu komunikace V2I, jako je například Traffic Light Information, pomohou snížit stres vyvíjený na řidiče, díky čemuž jsou pro vývoj tohoto průmyslového odvětví velice důležité.
Funkce Time-To-Green funguje na neustálém přenosu dat ze systému řízení dopravy do palubního počítače Audi prostřednictvím 4G LTE modulu, který je součástí automobilu. Jakmile se na semaforu rozsvítí červená, řidič je informován, jak dlouho bude trvat, než opět naskočí zelená. Informace budou zobrazovány buď na přístrojovém štítu, nebo prostřednictvím Head-up displeje.
V budoucnosti se však očekává, že komunikace V2I by mohla přinést mnohem komplexnější funkce. Mluví se například o komunikaci se systémem start/stop, možnosti optimalizovat trasu navigace pro dosažení plynulejší dopravy, atd.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.