Čekání na semaforech dokáže otrávit nejednoho řidiče, ovšem díky nové službě Audi Traffic Light Information by s ním brzy mohl být konec - tedy alespoň ve vybraných městech, kde automobilka tuto službu zpřístupní. Jedním z prvních se má stát Washington, kde budou moci nová vozidla Audi komunikovat až s 600 semafory u různých křižovatek. A jak má tenhle zázrak fungovat?
Audi v posledních letech aktivně pracuje na technologii autonomního řízení, ovšem tato budoucnost není jen o automobilech, které dokáží jezdit bez řidiče. Kromě toho bude potřeba, aby automobily uměly komunikovat jak mezi sebou samotnými, tak s okolní infrastrukturou - včetně semaforů.
A právě tato budoucnost se začne brzy měnit v realitu na 600 "chytrých" křižovatkách ve Washingtonu D.C., se kterými budou umět nové modelu Audi komunikovat. Díky službě "Time-To-Green", která je součástí systému Audi Traffic Light Information", pak řidiči uvidí, za jak dlouho se jim rozsvítí zelená, nebo zda stihnou křižovatku projet.
"Tato iniciativa představuje druh inovací, který je zásadní pro dosažení cílů v oblasti bezpečnosti provozu našeho plánu Vision Zero", uvedl starosta Muriel Bowster. "Těšíme se, že na tomto základu budeme budovat nová partnerství a budeme budovat bezpečnější, silnější a chytřejší D.C."
Scott Keogh, prezident amerického zastoupení společnosti Audi, uvedl, že technologie fungující na principu komunikace V2I, jako je například Traffic Light Information, pomohou snížit stres vyvíjený na řidiče, díky čemuž jsou pro vývoj tohoto průmyslového odvětví velice důležité.
Funkce Time-To-Green funguje na neustálém přenosu dat ze systému řízení dopravy do palubního počítače Audi prostřednictvím 4G LTE modulu, který je součástí automobilu. Jakmile se na semaforu rozsvítí červená, řidič je informován, jak dlouho bude trvat, než opět naskočí zelená. Informace budou zobrazovány buď na přístrojovém štítu, nebo prostřednictvím Head-up displeje.
V budoucnosti se však očekává, že komunikace V2I by mohla přinést mnohem komplexnější funkce. Mluví se například o komunikaci se systémem start/stop, možnosti optimalizovat trasu navigace pro dosažení plynulejší dopravy, atd.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?