Ferrari už sice má v nabídce pár modelů s hybridním pohonným systémem, ovšem tentokrát na veřejnost prosakují informace, že se připravuje sériová výroba motorů V8 kombinovaných s elektromotorem. A právě takový motor by mohl být zajímavou volbou pro první připravované SUV.
Automobilka Ferrari má v současnosti v nabídce hned dva částečně elektrifikované modely, LaFerrari a jeho speciální edici označovanou Aperta. Samotný šéf automobilka Sergio Marchionne pak oznámil vývoj nové hybridní jednotky, která by se měla prezentovat v roce 2019 a která by mohla dokonce i pohánět první SUV s touto značkou na kapotě.
Marchionne sice ještě neřekl, jaké modely by měly hybridní pohonnou jednotku dostat, nicméně připustil, že testovací vozidly s těmito motory už se pohybují po silnicích a technici pracují na co možná nejlepší funkci těchto jednotek. Již dříve pak Marchionne naznačil, že první SUV Ferrari by mohlo vyjet na silnice již v roce 2019, takže když si to dáme dohromady, možná se první SUV stane revolučním ve více ohledech.
Zajímavostí také jistě je, že navzdory existenci modelů jak LaFerrari a Aperta bude nový model vybavený tímto pohonným systémem první sériově vyráběné Ferrari s elektrickém pohonem, neboť oba výše jmenované modely se vyráběly pouze v omezených sériích.
Stran parametrů samotné hybridní jednotky je vedení Ferrari skoupé na slovo, nicméně během ženevského autosalonu se nechal Marchionne slyšet, že nová hybridní pohonná jednotka by měla být více "tradičním" hybridem. Podle všeho bychom se tak místo zběsilého vozu s prudkou akcelerací měli dočkat spíše klasického plug-in hybridu, který pomůže k nižším emisím CO2 a ve městě bude schopen rozpohybovat Ferrari alespoň k pár čistě elektrickým kilometrům.
Této variantě nahrává i skutečnost, že Ferrari se možná bude muset brzy popasovat s přísnější regulací emisí. V současné době se tato omezení na italskou automobilku nevztahují (protože neprodá více jak 10 000 vozů ročně), nicméně s nástupem SUV by tato hranice mohla být pokořena a Ferrari by muselo hrát podle stejných pravidel jako větší automobilky.
Ať už ale bude nový hybridní pohon jakýkoliv a ať už se dostane do jakéhokoliv modelu, Marchionne nás uklidňuje, že tradiční motory V12 z nabídky nezmizí. Pokud má tedy hybridní V8 zachránit klasické dvanáctiválcové motory, pak ho přivítáme s otevřenou náručí.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.