Ferrari už sice má v nabídce pár modelů s hybridním pohonným systémem, ovšem tentokrát na veřejnost prosakují informace, že se připravuje sériová výroba motorů V8 kombinovaných s elektromotorem. A právě takový motor by mohl být zajímavou volbou pro první připravované SUV.
Automobilka Ferrari má v současnosti v nabídce hned dva částečně elektrifikované modely, LaFerrari a jeho speciální edici označovanou Aperta. Samotný šéf automobilka Sergio Marchionne pak oznámil vývoj nové hybridní jednotky, která by se měla prezentovat v roce 2019 a která by mohla dokonce i pohánět první SUV s touto značkou na kapotě.
Marchionne sice ještě neřekl, jaké modely by měly hybridní pohonnou jednotku dostat, nicméně připustil, že testovací vozidly s těmito motory už se pohybují po silnicích a technici pracují na co možná nejlepší funkci těchto jednotek. Již dříve pak Marchionne naznačil, že první SUV Ferrari by mohlo vyjet na silnice již v roce 2019, takže když si to dáme dohromady, možná se první SUV stane revolučním ve více ohledech.
Zajímavostí také jistě je, že navzdory existenci modelů jak LaFerrari a Aperta bude nový model vybavený tímto pohonným systémem první sériově vyráběné Ferrari s elektrickém pohonem, neboť oba výše jmenované modely se vyráběly pouze v omezených sériích.
Stran parametrů samotné hybridní jednotky je vedení Ferrari skoupé na slovo, nicméně během ženevského autosalonu se nechal Marchionne slyšet, že nová hybridní pohonná jednotka by měla být více "tradičním" hybridem. Podle všeho bychom se tak místo zběsilého vozu s prudkou akcelerací měli dočkat spíše klasického plug-in hybridu, který pomůže k nižším emisím CO2 a ve městě bude schopen rozpohybovat Ferrari alespoň k pár čistě elektrickým kilometrům.
Této variantě nahrává i skutečnost, že Ferrari se možná bude muset brzy popasovat s přísnější regulací emisí. V současné době se tato omezení na italskou automobilku nevztahují (protože neprodá více jak 10 000 vozů ročně), nicméně s nástupem SUV by tato hranice mohla být pokořena a Ferrari by muselo hrát podle stejných pravidel jako větší automobilky.
Ať už ale bude nový hybridní pohon jakýkoliv a ať už se dostane do jakéhokoliv modelu, Marchionne nás uklidňuje, že tradiční motory V12 z nabídky nezmizí. Pokud má tedy hybridní V8 zachránit klasické dvanáctiválcové motory, pak ho přivítáme s otevřenou náručí.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.