Ferrari už sice má v nabídce pár modelů s hybridním pohonným systémem, ovšem tentokrát na veřejnost prosakují informace, že se připravuje sériová výroba motorů V8 kombinovaných s elektromotorem. A právě takový motor by mohl být zajímavou volbou pro první připravované SUV.
Automobilka Ferrari má v současnosti v nabídce hned dva částečně elektrifikované modely, LaFerrari a jeho speciální edici označovanou Aperta. Samotný šéf automobilka Sergio Marchionne pak oznámil vývoj nové hybridní jednotky, která by se měla prezentovat v roce 2019 a která by mohla dokonce i pohánět první SUV s touto značkou na kapotě.
Marchionne sice ještě neřekl, jaké modely by měly hybridní pohonnou jednotku dostat, nicméně připustil, že testovací vozidly s těmito motory už se pohybují po silnicích a technici pracují na co možná nejlepší funkci těchto jednotek. Již dříve pak Marchionne naznačil, že první SUV Ferrari by mohlo vyjet na silnice již v roce 2019, takže když si to dáme dohromady, možná se první SUV stane revolučním ve více ohledech.
Zajímavostí také jistě je, že navzdory existenci modelů jak LaFerrari a Aperta bude nový model vybavený tímto pohonným systémem první sériově vyráběné Ferrari s elektrickém pohonem, neboť oba výše jmenované modely se vyráběly pouze v omezených sériích.
Stran parametrů samotné hybridní jednotky je vedení Ferrari skoupé na slovo, nicméně během ženevského autosalonu se nechal Marchionne slyšet, že nová hybridní pohonná jednotka by měla být více "tradičním" hybridem. Podle všeho bychom se tak místo zběsilého vozu s prudkou akcelerací měli dočkat spíše klasického plug-in hybridu, který pomůže k nižším emisím CO2 a ve městě bude schopen rozpohybovat Ferrari alespoň k pár čistě elektrickým kilometrům.
Této variantě nahrává i skutečnost, že Ferrari se možná bude muset brzy popasovat s přísnější regulací emisí. V současné době se tato omezení na italskou automobilku nevztahují (protože neprodá více jak 10 000 vozů ročně), nicméně s nástupem SUV by tato hranice mohla být pokořena a Ferrari by muselo hrát podle stejných pravidel jako větší automobilky.
Ať už ale bude nový hybridní pohon jakýkoliv a ať už se dostane do jakéhokoliv modelu, Marchionne nás uklidňuje, že tradiční motory V12 z nabídky nezmizí. Pokud má tedy hybridní V8 zachránit klasické dvanáctiválcové motory, pak ho přivítáme s otevřenou náručí.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?