Ferrari už sice má v nabídce pár modelů s hybridním pohonným systémem, ovšem tentokrát na veřejnost prosakují informace, že se připravuje sériová výroba motorů V8 kombinovaných s elektromotorem. A právě takový motor by mohl být zajímavou volbou pro první připravované SUV.
Automobilka Ferrari má v současnosti v nabídce hned dva částečně elektrifikované modely, LaFerrari a jeho speciální edici označovanou Aperta. Samotný šéf automobilka Sergio Marchionne pak oznámil vývoj nové hybridní jednotky, která by se měla prezentovat v roce 2019 a která by mohla dokonce i pohánět první SUV s touto značkou na kapotě.
Marchionne sice ještě neřekl, jaké modely by měly hybridní pohonnou jednotku dostat, nicméně připustil, že testovací vozidly s těmito motory už se pohybují po silnicích a technici pracují na co možná nejlepší funkci těchto jednotek. Již dříve pak Marchionne naznačil, že první SUV Ferrari by mohlo vyjet na silnice již v roce 2019, takže když si to dáme dohromady, možná se první SUV stane revolučním ve více ohledech.
Zajímavostí také jistě je, že navzdory existenci modelů jak LaFerrari a Aperta bude nový model vybavený tímto pohonným systémem první sériově vyráběné Ferrari s elektrickém pohonem, neboť oba výše jmenované modely se vyráběly pouze v omezených sériích.
Stran parametrů samotné hybridní jednotky je vedení Ferrari skoupé na slovo, nicméně během ženevského autosalonu se nechal Marchionne slyšet, že nová hybridní pohonná jednotka by měla být více "tradičním" hybridem. Podle všeho bychom se tak místo zběsilého vozu s prudkou akcelerací měli dočkat spíše klasického plug-in hybridu, který pomůže k nižším emisím CO2 a ve městě bude schopen rozpohybovat Ferrari alespoň k pár čistě elektrickým kilometrům.
Této variantě nahrává i skutečnost, že Ferrari se možná bude muset brzy popasovat s přísnější regulací emisí. V současné době se tato omezení na italskou automobilku nevztahují (protože neprodá více jak 10 000 vozů ročně), nicméně s nástupem SUV by tato hranice mohla být pokořena a Ferrari by muselo hrát podle stejných pravidel jako větší automobilky.
Ať už ale bude nový hybridní pohon jakýkoliv a ať už se dostane do jakéhokoliv modelu, Marchionne nás uklidňuje, že tradiční motory V12 z nabídky nezmizí. Pokud má tedy hybridní V8 zachránit klasické dvanáctiválcové motory, pak ho přivítáme s otevřenou náručí.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.