Ferrari už sice má v nabídce pár modelů s hybridním pohonným systémem, ovšem tentokrát na veřejnost prosakují informace, že se připravuje sériová výroba motorů V8 kombinovaných s elektromotorem. A právě takový motor by mohl být zajímavou volbou pro první připravované SUV.
Automobilka Ferrari má v současnosti v nabídce hned dva částečně elektrifikované modely, LaFerrari a jeho speciální edici označovanou Aperta. Samotný šéf automobilka Sergio Marchionne pak oznámil vývoj nové hybridní jednotky, která by se měla prezentovat v roce 2019 a která by mohla dokonce i pohánět první SUV s touto značkou na kapotě.
Marchionne sice ještě neřekl, jaké modely by měly hybridní pohonnou jednotku dostat, nicméně připustil, že testovací vozidly s těmito motory už se pohybují po silnicích a technici pracují na co možná nejlepší funkci těchto jednotek. Již dříve pak Marchionne naznačil, že první SUV Ferrari by mohlo vyjet na silnice již v roce 2019, takže když si to dáme dohromady, možná se první SUV stane revolučním ve více ohledech.
Zajímavostí také jistě je, že navzdory existenci modelů jak LaFerrari a Aperta bude nový model vybavený tímto pohonným systémem první sériově vyráběné Ferrari s elektrickém pohonem, neboť oba výše jmenované modely se vyráběly pouze v omezených sériích.
Stran parametrů samotné hybridní jednotky je vedení Ferrari skoupé na slovo, nicméně během ženevského autosalonu se nechal Marchionne slyšet, že nová hybridní pohonná jednotka by měla být více "tradičním" hybridem. Podle všeho bychom se tak místo zběsilého vozu s prudkou akcelerací měli dočkat spíše klasického plug-in hybridu, který pomůže k nižším emisím CO2 a ve městě bude schopen rozpohybovat Ferrari alespoň k pár čistě elektrickým kilometrům.
Této variantě nahrává i skutečnost, že Ferrari se možná bude muset brzy popasovat s přísnější regulací emisí. V současné době se tato omezení na italskou automobilku nevztahují (protože neprodá více jak 10 000 vozů ročně), nicméně s nástupem SUV by tato hranice mohla být pokořena a Ferrari by muselo hrát podle stejných pravidel jako větší automobilky.
Ať už ale bude nový hybridní pohon jakýkoliv a ať už se dostane do jakéhokoliv modelu, Marchionne nás uklidňuje, že tradiční motory V12 z nabídky nezmizí. Pokud má tedy hybridní V8 zachránit klasické dvanáctiválcové motory, pak ho přivítáme s otevřenou náručí.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?