Znáte ten pocit, kdy vám v autorádiu hrají fantastickou skladbu, ale vy jste si nevšimli jejího názvu? Buď můžete doufat, že ji uslyšíte znovu, nebo můžete použít některé z chytrých zařízení a skladbu vyhledat. To však odvádí pozornost od řízení, což samozřejmě zvyšuje riziko nehod. Seat proto přišel s vskutku originálním řešení - přímo do infotainmentu integroval oblíbenou aplikaci pro vyhledávání hudby Shazam.
Nové možnosti budou dostupné od dubna tohoto roku pro všechny vozy s funkcí Seat DriveApp pro Android Auto. Tuto novinku oznámil šéf automobilky Luca de Meo na kongresu "Mobile World Congress", který se koná v Barceloně.
"Všichni milovníci hudby budou mít možnost identifikovat sklady na dosah konečků prstů. Integrace aplikace Shazam do našeho multimediálního systému nám umožní učinit další pokrok v našem plánu dosáhnout maximální bezpečnosti za volantem a minimalizovat počet dopravních nehod", pronesl de Meo.
Další zajímavou novinkou je také vznik nové společnosti XMOBA, kterou založil koncern Volkswagen. Cílem nové společnosti bude vyhledávat, testovat a investovat do projektů, které by mohly přispět k zlepšování mobility budoucnosti. XMOBA, která je vedle Cupry další novou společností v koncernu VW, bude pracovat zcela nezávisle na Seatu.
Aktivity této společnosti by měly být zprvu reprezentovány dvěma iniciativami. Tou první je projekt "justmoove", platforma určená pro snadné parkování, placení mýtného, placení za tankování a řadu dalších služeb. Druhým projektem je pak společnost Respiro, která má být zaměřena na služby sdíleného cestování.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.