Znáte ten pocit, kdy vám v autorádiu hrají fantastickou skladbu, ale vy jste si nevšimli jejího názvu? Buď můžete doufat, že ji uslyšíte znovu, nebo můžete použít některé z chytrých zařízení a skladbu vyhledat. To však odvádí pozornost od řízení, což samozřejmě zvyšuje riziko nehod. Seat proto přišel s vskutku originálním řešení - přímo do infotainmentu integroval oblíbenou aplikaci pro vyhledávání hudby Shazam.
Nové možnosti budou dostupné od dubna tohoto roku pro všechny vozy s funkcí Seat DriveApp pro Android Auto. Tuto novinku oznámil šéf automobilky Luca de Meo na kongresu "Mobile World Congress", který se koná v Barceloně.
"Všichni milovníci hudby budou mít možnost identifikovat sklady na dosah konečků prstů. Integrace aplikace Shazam do našeho multimediálního systému nám umožní učinit další pokrok v našem plánu dosáhnout maximální bezpečnosti za volantem a minimalizovat počet dopravních nehod", pronesl de Meo.
Další zajímavou novinkou je také vznik nové společnosti XMOBA, kterou založil koncern Volkswagen. Cílem nové společnosti bude vyhledávat, testovat a investovat do projektů, které by mohly přispět k zlepšování mobility budoucnosti. XMOBA, která je vedle Cupry další novou společností v koncernu VW, bude pracovat zcela nezávisle na Seatu.
Aktivity této společnosti by měly být zprvu reprezentovány dvěma iniciativami. Tou první je projekt "justmoove", platforma určená pro snadné parkování, placení mýtného, placení za tankování a řadu dalších služeb. Druhým projektem je pak společnost Respiro, která má být zaměřena na služby sdíleného cestování.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?