Rozborka vozu je přitom až neuvěřitelně jednoduchá. Díky konstrukci založené na páteřovém rámu je totiž možné celou karoserii od podvozku jednoduše oddělit. Například pomocí dvou-sloupového zvedáku, jak můžeme vidět na tomto krátkém videu.
A kde že jsou ty společné kořeny Tatry a DMC-12? Právě v onom páteřovém rámu, se kterým přišel slavný československý rodák Hans Ledwinka, pozdější technický ředitel Tatrovky. První použití této technologie se vztahuje ke stavbě automobilu Tatra 11, který se vyráběl v Kopřivnické vozovce mezi lety 1923 - 1926.
Od Tatrovky k DeLorean však vedla dlouhá cesta, do které výrazným způsobem zasáhl Colin Chapman a Lotus. Britské automobilce se totiž zamlouvala myšlenka jednoduchého, lehkého ale pevného rámu, který se táhne středem vozu téměř jako páteř. Poté už jen zbývalo postavit kolem rámu všechno ostatní.
A to se technikům z Lotusu skutečně dařilo. Páteřový rám se stal základem modelu Elan i Esprit. Zvláště druhý model byl pak pro DeLorean významný. Jednalo se totiž o sportovní automobil s motorem uprostřed, na jehož vývoj dohlížel Chapman a jehož karoserii navrhoval Giugiarou.
Samotný DeLorean pak byl vyvíjen také jako automobil s motorem uprostřed, karoserií inspirovanou sedmdesátými lety a za jeho designem stál opět Giugiaro. K jeho konstrukci, respektive úpravám jeho konstrukce, se pak dostal i Colin Chapman, neboť automobilka Lotus byla jedním z investorů DMC.
Chapman navrhl pro DMC-12 řadu úprav a vylepšení, která měla srazit cenu a usnadnit výrobu. Jednou ze změn byla výroba karoserie z dvouvrstvého laminátu, který byl vyráběn speciální technikou "Vacuum Assisted Resin Injection" (VARI) patentovanou Lotusem.
Tato karoserie pak byla potahována vrstvou nerezové oceli, což dalo vozu jedinečný vzhled, ovšem karoserie byla poměrně těžká a chyběla ji tuhost. Právě to vedlo k rozhodnutí použít páteřový rám podobně, jak to známe z vozu Lotus Elan.