Japonský Aspark pokořil novou Teslu Roadster. Z 0 na 100 km/h zvládl za 1.9 sekundy

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 19. února 2018, 10:30 Google+

Minulý rok, na autosalonu ve Frankfurtu, se společnost Aspark pochlubila svým futuristicky vyhlížejícím elektrickým sporťákem Aspark, který měl veřejnosti vyrazit dech výkonem i použitou technologií. Zatímco tehdy jsme mohli obdivovat jen zajímavý design a velkolepé plány, nyní skutečně žasneme nad výkony, které Owl předvádí.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Aspark Owl předvedl neuvěřitelnou akceleraci

Aspark Owl předvedl neuvěřitelnou akceleraci | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Na YouTube kanálu Gigazine se totiž před více jak týdnem objevilo video z testování nového Asparku, během kterého se technikům podařilo dosáhnout akcelerace z 0 na 100 km/h během 1.9 sekundy. Owl tak dokonce překonal i slibovaný výkon Tesly Roadster nové generace, která má podle Muska dosahovat akcelerace z 0 na 96 km/h za 1.9 sekundy.

Jak je možné, že japonská automobilka dokázala dosáhnout takového zrychlení? Velký podíl na tom má celo-karbonová karoserie, propracovaný elektrický pohonný systém a maximálně propracovaná aerodynamika - ostatně vůz měří na výšku pouhých 99.06 centimetru.

Jediný rozdíl mezi klasickým Owlem a tímto speciálním kouskem jsou pneumatiky - v tomto případě předem zahřáté slicky se skvělou přilnavostí. Automobilka však doufá, že během příštích testů se ji podaří dosáhnout podobných výkonů i se standardně montovanými silničními pneumatikami.

Neopomínejme však technické parametry. Elektrický pohonný systém nabízí 430 koní a cca 763 Nm, které distribuuje na všechna čtyři kola. Díky masivnímu využití karbonu se pak podařilo udržet váhu vozu na úctyhodných 862 kilogramech.

Když už jsme ale nakousli srovnání s novým Tesla Roadsterem, měli bychom věci uvést na pravou míru. Aspark Owl je sice rychlejší, ovšem také je podstatně hůře dostupný. Automobilka plánuje výrobu pouhých 50 kusů, přičemž každý vyjde na cca 3.5 milionu Euro (necelých 88.7 milionu korun).

Oproti tomu nová Tesla Roadster vyjde na cca 200 000 dolarů (necelých 4.1 milionu korun) a limitovaná edice "Founders Series" vyjde na 250 000 dolarů (5.1 milionu korun). Ani jeden z extrémně výkonných elektromobilů tedy nebude masovou záležitostí, ovšem Tesla bude výrazně dostupnější.

Aspark Owl předvedl absolutně neuvěřitelnou akceleraci (3:54) | zdroj: youtube.com

Akcelerace, kterou Aspakr Owl předvedl, je však absolutně neuvěřitelná. A ačkoliv si možná říkáte, že tohle lámání nesmyslných rekordů je jen velká a zbytečná show, musíme vás opravit. Masivně vyvíjené elektrické či hybridní technologie sportovních vozů se totiž podobně jako v minulosti dříve nebo později dostanou i do osobních automobilů, které jsou dostupné i pro běžné smrtelníky. Jediným rozdílem však bude, že místo na výkon budou zaměřeny na efektivitu a dojezd.

Vytisknout

Diskuze: Japonský Aspark pokořil novou Teslu Roadster. Z 0 na 100 km/h zvládl za 1.9 sekundy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

BMW otevřelo školící centrum na základně Mariňáků Camp Pendleton

BMW cvičí vojáky na základně Mariňáků Camp Pendleton. Buduje snad vlastní…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud