Není žádným tajemstvím, že ostré hatchbacky Ford Focus RS mají problémy s těsněním hlavy válců, což výrazným způsobem zkracuje životnost celého motoru. Automobilka se však k problémů postavila čelem a snaží se celý problém vyřešit. Rozhodně to však nebude snadné ani levné
Ford oficiálně přiznal problémy s těsněním hlavy válců a majitelům Fordů Focus RS vyrobených mezi lety 2016 a 2017 nabídl bezplatnou opravu, která má zahrnovat buď výměnu těsnění, nebo v krajním případě i výměnu hlavy válců. Až o něco později však vyplulo na povrch, kolika automobilů se může tato závada týkat.
Na toto téma už se mezi veřejností spekulovalo delší dobu a vystrašení majitelů Focusů RS se snažili alespoň odhadnout, jakého procenta se může závada, projevující se úbytkem chladiva a párou u výfuku, týkat. Optimisté a zastánci Fordu často uváděli něco okolo 3 %, ovšem pravda je jiná.
Redaktoři webu Jalopnik se totiž zeptali přímo zástupců Fordu, u kolika vozidel se tato závada může vyskytnout. Od automobilky pak přišel e-mail s odpovědí, že problémy se mohou týkat až 27 000 vozů Ford Focus RS vyrobených v letech 2016 / 2017 a prodaných po celém světě.
Navzdory poměrně nízkému počtu vozidel, u kterých už se závada projevila, však Ford nechce nic podcenit a možnost výměny těsnění i hlavy válců (pouze v případě už vzniklého poškození) nabídl prakticky 100% automobilů vyrobených právě v letech 2016 a 2017.
Ford však tahle náprava reputace rozhodně nevyjde levně. Cena samotného těsnění sice může být marginální, ovšem k tomu je potřeba připočítat 10 hodin práce, nejspíše i náhradní vozidlo a v těch nejextrémnějších případech i novou hlavu válců. Na druhou stranu je však přístup Fordu potřeba ocenit. Chyba se zkrátka může stát každému, ale ne každý je schopen se k ní postavit čelem.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.