Ford přiznal barvu, problémy s motorem má až 27 000 Focusů RS

Ford Focus RS
Ford Focus RS, foto: Ford
Antonín Marek , AutoRoad.cz 24. ledna 2018 09:47
Sdílej:

Není žádným tajemstvím, že ostré hatchbacky Ford Focus RS mají problémy s těsněním hlavy válců, což výrazným způsobem zkracuje životnost celého motoru. Automobilka se však k problémů postavila čelem a snaží se celý problém vyřešit. Rozhodně to však nebude snadné ani levné

Ford oficiálně přiznal problémy s těsněním hlavy válců a majitelům Fordů Focus RS vyrobených mezi lety 2016 a 2017 nabídl bezplatnou opravu, která má zahrnovat buď výměnu těsnění, nebo v krajním případě i výměnu hlavy válců. Až o něco později však vyplulo na povrch, kolika automobilů se může tato závada týkat.

Na toto téma už se mezi veřejností spekulovalo delší dobu a vystrašení majitelů Focusů RS se snažili alespoň odhadnout, jakého procenta se může závada, projevující se úbytkem chladiva a párou u výfuku, týkat. Optimisté a zastánci Fordu často uváděli něco okolo 3 %, ovšem pravda je jiná.

Redaktoři webu Jalopnik se totiž zeptali přímo zástupců Fordu, u kolika vozidel se tato závada může vyskytnout. Od automobilky pak přišel e-mail s odpovědí, že problémy se mohou týkat až 27 000 vozů Ford Focus RS vyrobených v letech 2016 / 2017 a prodaných po celém světě.

Navzdory poměrně nízkému počtu vozidel, u kterých už se závada projevila, však Ford nechce nic podcenit a možnost výměny těsnění i hlavy válců (pouze v případě už vzniklého poškození) nabídl prakticky 100% automobilů vyrobených právě v letech 2016 a 2017.

Ford však tahle náprava reputace rozhodně nevyjde levně. Cena samotného těsnění sice může být marginální, ovšem k tomu je potřeba připočítat 10 hodin práce, nejspíše i náhradní vozidlo a v těch nejextrémnějších případech i novou hlavu válců. Na druhou stranu je však přístup Fordu potřeba ocenit. Chyba se zkrátka může stát každému, ale ne každý je schopen se k ní postavit čelem.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.