Ford přiznal barvu, problémy s motorem má až 27 000 Focusů RS

Ford Focus RS
Ford Focus RS, foto: Ford
Antonín Marek , AutoRoad.cz 24. ledna 2018 09:47
Sdílej:

Není žádným tajemstvím, že ostré hatchbacky Ford Focus RS mají problémy s těsněním hlavy válců, což výrazným způsobem zkracuje životnost celého motoru. Automobilka se však k problémů postavila čelem a snaží se celý problém vyřešit. Rozhodně to však nebude snadné ani levné

Ford oficiálně přiznal problémy s těsněním hlavy válců a majitelům Fordů Focus RS vyrobených mezi lety 2016 a 2017 nabídl bezplatnou opravu, která má zahrnovat buď výměnu těsnění, nebo v krajním případě i výměnu hlavy válců. Až o něco později však vyplulo na povrch, kolika automobilů se může tato závada týkat.

Na toto téma už se mezi veřejností spekulovalo delší dobu a vystrašení majitelů Focusů RS se snažili alespoň odhadnout, jakého procenta se může závada, projevující se úbytkem chladiva a párou u výfuku, týkat. Optimisté a zastánci Fordu často uváděli něco okolo 3 %, ovšem pravda je jiná.

Redaktoři webu Jalopnik se totiž zeptali přímo zástupců Fordu, u kolika vozidel se tato závada může vyskytnout. Od automobilky pak přišel e-mail s odpovědí, že problémy se mohou týkat až 27 000 vozů Ford Focus RS vyrobených v letech 2016 / 2017 a prodaných po celém světě.

Navzdory poměrně nízkému počtu vozidel, u kterých už se závada projevila, však Ford nechce nic podcenit a možnost výměny těsnění i hlavy válců (pouze v případě už vzniklého poškození) nabídl prakticky 100% automobilů vyrobených právě v letech 2016 a 2017.

Ford však tahle náprava reputace rozhodně nevyjde levně. Cena samotného těsnění sice může být marginální, ovšem k tomu je potřeba připočítat 10 hodin práce, nejspíše i náhradní vozidlo a v těch nejextrémnějších případech i novou hlavu válců. Na druhou stranu je však přístup Fordu potřeba ocenit. Chyba se zkrátka může stát každému, ale ne každý je schopen se k ní postavit čelem.

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.