Není žádným tajemstvím, že ostré hatchbacky Ford Focus RS mají problémy s těsněním hlavy válců, což výrazným způsobem zkracuje životnost celého motoru. Automobilka se však k problémů postavila čelem a snaží se celý problém vyřešit. Rozhodně to však nebude snadné ani levné
Ford oficiálně přiznal problémy s těsněním hlavy válců a majitelům Fordů Focus RS vyrobených mezi lety 2016 a 2017 nabídl bezplatnou opravu, která má zahrnovat buď výměnu těsnění, nebo v krajním případě i výměnu hlavy válců. Až o něco později však vyplulo na povrch, kolika automobilů se může tato závada týkat.
Na toto téma už se mezi veřejností spekulovalo delší dobu a vystrašení majitelů Focusů RS se snažili alespoň odhadnout, jakého procenta se může závada, projevující se úbytkem chladiva a párou u výfuku, týkat. Optimisté a zastánci Fordu často uváděli něco okolo 3 %, ovšem pravda je jiná.
Redaktoři webu Jalopnik se totiž zeptali přímo zástupců Fordu, u kolika vozidel se tato závada může vyskytnout. Od automobilky pak přišel e-mail s odpovědí, že problémy se mohou týkat až 27 000 vozů Ford Focus RS vyrobených v letech 2016 / 2017 a prodaných po celém světě.
Navzdory poměrně nízkému počtu vozidel, u kterých už se závada projevila, však Ford nechce nic podcenit a možnost výměny těsnění i hlavy válců (pouze v případě už vzniklého poškození) nabídl prakticky 100% automobilů vyrobených právě v letech 2016 a 2017.
Ford však tahle náprava reputace rozhodně nevyjde levně. Cena samotného těsnění sice může být marginální, ovšem k tomu je potřeba připočítat 10 hodin práce, nejspíše i náhradní vozidlo a v těch nejextrémnějších případech i novou hlavu válců. Na druhou stranu je však přístup Fordu potřeba ocenit. Chyba se zkrátka může stát každému, ale ne každý je schopen se k ní postavit čelem.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?