Bugatti demonstruje svoji nadřazenost. Posloužil jim titan a 3D tiskárna

Bugatti opět posunuje hranice představitelného, tyto titanové brzdy pro Chiron vytiskla 3D tiskárna
Bugatti opět posunuje hranice představitelného, tyto titanové brzdy pro Chiron vytiskla 3D tiskárna, foto: Bugatti
Antonín Marek , AutoRoad.cz 23. ledna 2018 09:50 | akt. 23. ledna 2018 10:07
Sdílej:

Bugatti Chiron je vozem, který se vymyká všem myslitelným měřítkům. Ať už se budeme bavit o jeho úchvatném vzhledu, komfortním a luxusním interiéru nebo obřím výkonu. Kromě toho nás však automobilka i nadále udivuje technologiemi, které ke stavbě tohoto úchvatného vozu používá. Poslední její technologická novinka se pak týká brzd.

Postavit pekelně rychlý automobil nebylo pro Bugatti nikdy žádný velký problém. Ovšem když už jednou máte extrémně rychlé auto, které je schopné překonávat rychlosti okolo 420 km/h, potřebujete mít také brzdy, které ho spolehlivě zastaví.

I z toho důvod je Chiron vybaven jedněmi z největších a dost možná i nejvýkonnějších brzd v automobilovém průmyslu. vyrobeny jsou z vysoko-pevnostní slitiny hliníku a na přední nápravě mají osm pístků, zatím co na zadní šest. Tedy tak to bylo alespoň dosud, než automobilka představila další žhavou technologickou novinku.

Vývoj Chironu totiž pokračuje i během jeho výroby, proto automobilka brzdy přepracovala a nyní jsou vyráběny prostřednictvím 3D tiskárny z titanu. Ačkoliv je jejich nasazení v produkci stále zvažováno, už teď se jedná o největší funkční součástku, která byla vyrobena z titanu prostřednictvím 3D tiskárny.

Kromě dalšího technologického pokroku ale znamenají nové brzdy i možnost, jak opět ušetřit něco málo na váze. Zatímco klasické hliníkové brzdy váží 4,9 kg, nové titanové pouze 2.9 kilogramu. Při jejich obřích rozměrech se přitom jedná o takřka neuvěřitelný údaj.

Na vývoji nových brzd však automobilka nepracovala sama, ke spolupráci si přizvala i "Laser Zentrum Nord" a celý vývoj trval pouze 3 měsíce. Výroba jednoho brzdového třmenu pak trvá 45 hodin, během kterých jeden z největších strojů svého druhu pomocí čtyř laserů položí 2 213 vrstev, ze kterých se výsledný třmen skládá.

V současné době se připravují náročné testy, které rozhodnou, zda se titanové brzdiče objeví i v sériové výrobě ať už současného Chironu, nebo jeho vylepšené varianty (která se jistě dříve či později objeví). Kromě brzd se pak zvažuje tisk i dalších součástek z titanu, které by mohly mít až dvojnásobně nižší váhu.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?