Bugatti demonstruje svoji nadřazenost. Posloužil jim titan a 3D tiskárna

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 23. ledna 2018, 09:50 Aktualizováno 23.1.2018, 10:07 Google+

Bugatti Chiron je vozem, který se vymyká všem myslitelným měřítkům. Ať už se budeme bavit o jeho úchvatném vzhledu, komfortním a luxusním interiéru nebo obřím výkonu. Kromě toho nás však automobilka i nadále udivuje technologiemi, které ke stavbě tohoto úchvatného vozu používá. Poslední její technologická novinka se pak týká brzd.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Bugatti opět posunuje hranice představitelného, tyto titanové brzdy pro Chiron vytiskla 3D tiskárna

Bugatti opět posunuje hranice představitelného, tyto titanové brzdy pro Chiron vytiskla 3D tiskárna | foto: Bugatti

Sdílejte článek

Postavit pekelně rychlý automobil nebylo pro Bugatti nikdy žádný velký problém. Ovšem když už jednou máte extrémně rychlé auto, které je schopné překonávat rychlosti okolo 420 km/h, potřebujete mít také brzdy, které ho spolehlivě zastaví.

I z toho důvod je Chiron vybaven jedněmi z největších a dost možná i nejvýkonnějších brzd v automobilovém průmyslu. vyrobeny jsou z vysoko-pevnostní slitiny hliníku a na přední nápravě mají osm pístků, zatím co na zadní šest. Tedy tak to bylo alespoň dosud, než automobilka představila další žhavou technologickou novinku.

Vývoj Chironu totiž pokračuje i během jeho výroby, proto automobilka brzdy přepracovala a nyní jsou vyráběny prostřednictvím 3D tiskárny z titanu. Ačkoliv je jejich nasazení v produkci stále zvažováno, už teď se jedná o největší funkční součástku, která byla vyrobena z titanu prostřednictvím 3D tiskárny.

Kromě dalšího technologického pokroku ale znamenají nové brzdy i možnost, jak opět ušetřit něco málo na váze. Zatímco klasické hliníkové brzdy váží 4,9 kg, nové titanové pouze 2.9 kilogramu. Při jejich obřích rozměrech se přitom jedná o takřka neuvěřitelný údaj.

Na vývoji nových brzd však automobilka nepracovala sama, ke spolupráci si přizvala i "Laser Zentrum Nord" a celý vývoj trval pouze 3 měsíce. Výroba jednoho brzdového třmenu pak trvá 45 hodin, během kterých jeden z největších strojů svého druhu pomocí čtyř laserů položí 2 213 vrstev, ze kterých se výsledný třmen skládá.

Bugatti Chiuron během akcelerace z 0 na 400 km/h a následného brzdění do zastavení (2:33) | zdroj: youtube.com

V současné době se připravují náročné testy, které rozhodnou, zda se titanové brzdiče objeví i v sériové výrobě ať už současného Chironu, nebo jeho vylepšené varianty (která se jistě dříve či později objeví). Kromě brzd se pak zvažuje tisk i dalších součástek z titanu, které by mohly mít až dvojnásobně nižší váhu.

Vytisknout

Diskuze: Bugatti demonstruje svoji nadřazenost. Posloužil jim titan a 3D tiskárna

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Koncept "Kai" by měl ukazovat směr, jakým se vydá nová generace Mazdy 3

Rekordně úsporné motory? Mazda odhaluje, jak ušetříme až 30% nákladů

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud