Bugatti Chiron je vozem, který se vymyká všem myslitelným měřítkům. Ať už se budeme bavit o jeho úchvatném vzhledu, komfortním a luxusním interiéru nebo obřím výkonu. Kromě toho nás však automobilka i nadále udivuje technologiemi, které ke stavbě tohoto úchvatného vozu používá. Poslední její technologická novinka se pak týká brzd.
Postavit pekelně rychlý automobil nebylo pro Bugatti nikdy žádný velký problém. Ovšem když už jednou máte extrémně rychlé auto, které je schopné překonávat rychlosti okolo 420 km/h, potřebujete mít také brzdy, které ho spolehlivě zastaví.
I z toho důvod je Chiron vybaven jedněmi z největších a dost možná i nejvýkonnějších brzd v automobilovém průmyslu. vyrobeny jsou z vysoko-pevnostní slitiny hliníku a na přední nápravě mají osm pístků, zatím co na zadní šest. Tedy tak to bylo alespoň dosud, než automobilka představila další žhavou technologickou novinku.
Vývoj Chironu totiž pokračuje i během jeho výroby, proto automobilka brzdy přepracovala a nyní jsou vyráběny prostřednictvím 3D tiskárny z titanu. Ačkoliv je jejich nasazení v produkci stále zvažováno, už teď se jedná o největší funkční součástku, která byla vyrobena z titanu prostřednictvím 3D tiskárny.
Kromě dalšího technologického pokroku ale znamenají nové brzdy i možnost, jak opět ušetřit něco málo na váze. Zatímco klasické hliníkové brzdy váží 4,9 kg, nové titanové pouze 2.9 kilogramu. Při jejich obřích rozměrech se přitom jedná o takřka neuvěřitelný údaj.
Na vývoji nových brzd však automobilka nepracovala sama, ke spolupráci si přizvala i "Laser Zentrum Nord" a celý vývoj trval pouze 3 měsíce. Výroba jednoho brzdového třmenu pak trvá 45 hodin, během kterých jeden z největších strojů svého druhu pomocí čtyř laserů položí 2 213 vrstev, ze kterých se výsledný třmen skládá.
V současné době se připravují náročné testy, které rozhodnou, zda se titanové brzdiče objeví i v sériové výrobě ať už současného Chironu, nebo jeho vylepšené varianty (která se jistě dříve či později objeví). Kromě brzd se pak zvažuje tisk i dalších součástek z titanu, které by mohly mít až dvojnásobně nižší váhu.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.