Bugatti demonstruje svoji nadřazenost. Posloužil jim titan a 3D tiskárna

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 23. ledna 2018, 09:50 Aktualizováno 23.1.2018, 10:07 Google+

Bugatti Chiron je vozem, který se vymyká všem myslitelným měřítkům. Ať už se budeme bavit o jeho úchvatném vzhledu, komfortním a luxusním interiéru nebo obřím výkonu. Kromě toho nás však automobilka i nadále udivuje technologiemi, které ke stavbě tohoto úchvatného vozu používá. Poslední její technologická novinka se pak týká brzd.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Bugatti opět posunuje hranice představitelného, tyto titanové brzdy pro Chiron vytiskla 3D tiskárna

Bugatti opět posunuje hranice představitelného, tyto titanové brzdy pro Chiron vytiskla 3D tiskárna | foto: Bugatti

Sdílejte článek

Postavit pekelně rychlý automobil nebylo pro Bugatti nikdy žádný velký problém. Ovšem když už jednou máte extrémně rychlé auto, které je schopné překonávat rychlosti okolo 420 km/h, potřebujete mít také brzdy, které ho spolehlivě zastaví.

I z toho důvod je Chiron vybaven jedněmi z největších a dost možná i nejvýkonnějších brzd v automobilovém průmyslu. vyrobeny jsou z vysoko-pevnostní slitiny hliníku a na přední nápravě mají osm pístků, zatím co na zadní šest. Tedy tak to bylo alespoň dosud, než automobilka představila další žhavou technologickou novinku.

Vývoj Chironu totiž pokračuje i během jeho výroby, proto automobilka brzdy přepracovala a nyní jsou vyráběny prostřednictvím 3D tiskárny z titanu. Ačkoliv je jejich nasazení v produkci stále zvažováno, už teď se jedná o největší funkční součástku, která byla vyrobena z titanu prostřednictvím 3D tiskárny.

Kromě dalšího technologického pokroku ale znamenají nové brzdy i možnost, jak opět ušetřit něco málo na váze. Zatímco klasické hliníkové brzdy váží 4,9 kg, nové titanové pouze 2.9 kilogramu. Při jejich obřích rozměrech se přitom jedná o takřka neuvěřitelný údaj.

Na vývoji nových brzd však automobilka nepracovala sama, ke spolupráci si přizvala i "Laser Zentrum Nord" a celý vývoj trval pouze 3 měsíce. Výroba jednoho brzdového třmenu pak trvá 45 hodin, během kterých jeden z největších strojů svého druhu pomocí čtyř laserů položí 2 213 vrstev, ze kterých se výsledný třmen skládá.

Bugatti Chiuron během akcelerace z 0 na 400 km/h a následného brzdění do zastavení (2:33) | zdroj: youtube.com

V současné době se připravují náročné testy, které rozhodnou, zda se titanové brzdiče objeví i v sériové výrobě ať už současného Chironu, nebo jeho vylepšené varianty (která se jistě dříve či později objeví). Kromě brzd se pak zvažuje tisk i dalších součástek z titanu, které by mohly mít až dvojnásobně nižší váhu.

Vytisknout

Diskuze: Bugatti demonstruje svoji nadřazenost. Posloužil jim titan a 3D tiskárna

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Subaru Outback

TEST Subaru Outback Geyser – unikátní kříženec kombíku, offroadu a prémiovky

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – co vše budeme testovat a zkoumat?

Škoda Kamiq Monte Carlo

TEST: Škoda Kamiq 1,0 TSI DSG Monte Carlo – definice ideálního stylového crossoveru?

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb IV 2,0 TDI 110 kW L&K – nový manažerský ideál přijíždí!

subaru brz

TEST Subaru BRZ Limited AT – je lepší volbou automat či manuál?

EcoWheel Squer mini

TEST EcoWheel Squer mini – celoroční alternativa ke skútru, která zaparkuje všude

Subaru Crosstrek

TEST Subaru Crosstrek e-BOXER Executive – sen každého chalupáře či správce lesů?

Amarok

TEST Volkswagen Amarok Aventura – lepší i levnější, než první generace, bravo!

Subaru Forester

OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

reklama

Doporučujeme

Koncept "Kai" by měl ukazovat směr, jakým se vydá nová generace Mazdy 3

Rekordně úsporné motory? Mazda odhaluje, jak ušetříme až 30% nákladů

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud