Společnost Honda potvrdila oficiální hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 u dvou nových modelů pro rok 2018, včetně modernizovaného vozu Civic s 1,6-litrovým motorem i-DTEC, který podle nové a přísnější zkoušky NEDC disponuje spotřebou paliva pouhých 3,5 l/100 km.
Díky komplexnímu přepracování 1,6-litrového vznětového motoru i-DTEC o výkonu 120 HP vyniká zcela nová řada Honda Civic kombinací výkonu a spotřeby paliva. Mezi vylepšení patří snížené tření ve válcích, vyšší účinnost přeměny NOx a další vylepšení jízdních vlastností vozu.
Podle kombinovaného cyklu přepracované zkoušky NEDC dosáhl nový vůz Civic s 1,6-litrovým motorem i-DTEC nízké hodnoty emisí CO2 93 g/km a u všech verzí byla zaznamenána oficiální průměrná spotřeba paliva 3,5 l/100 km.
Dalším novým testovaným modelem byl vůz Honda Jazz pro rok 2018, kterému byl dodán svěží vzhled a v reakci na poptávku po výkonnější variantě ze strany zákazníků byla uvedena i verze s 1,5-litrovým zážehovým motorem i-VTEC o výkonu 130 HP.
Nový zážehový motor o výkonu 130 HP v sobě snoubí vysoký výkon s nízkou spotřebou paliva a splňuje přísné emisní normy Euro 6. S volitelnou automatickou převodovkou CVT dosahuje spotřeby paliva 5,4 l/100 km a hodnot emisí CO2 od 124 g/km. Samotný systém CVT byl upraven tak, aby jeho odezva při akceleraci byla lineárnější a kultivovanější.
K dalším vylepšením u modelu Jazz patří modernizovaný styl karosérie. Do sestavy světlometů a masky byl začleněn charakteristický tvar křídla rodiny vozů Honda. 1,5-litrový zážehový motor o výkonu 130 HP je nabízen v rámci nové verze Dynamic pro model Jazz, která pod dolní mřížku přidává tenčí přední rozdělovač a k zadnímu nárazníku pak difuzor s trojitým podélníkem – oba tyto prvky zdobí sportovní linie v červeném odstínu.
Z hlediska interiéru si model Jazz pro rok 2018 uchovává mimořádnou všestrannost předchozí verze, včetně zavazadlového prostoru o objemu 354 litrů (až 897 litrů se sklopenými zadními sedadly) a prostoru pro cestující, které v této třídě nemají konkurenci.
V ČR bude možné začít objednávat vozy Civic se vznětovým motorem v průběhu února. Nový model Honda Jazz lze objednávat již nyní, přičemž první dodávky zákazníkům se očekávají zkraje tohoto roku.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?