Společnost Honda potvrdila oficiální hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 u dvou nových modelů pro rok 2018, včetně modernizovaného vozu Civic s 1,6-litrovým motorem i-DTEC, který podle nové a přísnější zkoušky NEDC disponuje spotřebou paliva pouhých 3,5 l/100 km.
Díky komplexnímu přepracování 1,6-litrového vznětového motoru i-DTEC o výkonu 120 HP vyniká zcela nová řada Honda Civic kombinací výkonu a spotřeby paliva. Mezi vylepšení patří snížené tření ve válcích, vyšší účinnost přeměny NOx a další vylepšení jízdních vlastností vozu.
Podle kombinovaného cyklu přepracované zkoušky NEDC dosáhl nový vůz Civic s 1,6-litrovým motorem i-DTEC nízké hodnoty emisí CO2 93 g/km a u všech verzí byla zaznamenána oficiální průměrná spotřeba paliva 3,5 l/100 km.
Dalším novým testovaným modelem byl vůz Honda Jazz pro rok 2018, kterému byl dodán svěží vzhled a v reakci na poptávku po výkonnější variantě ze strany zákazníků byla uvedena i verze s 1,5-litrovým zážehovým motorem i-VTEC o výkonu 130 HP.
Nový zážehový motor o výkonu 130 HP v sobě snoubí vysoký výkon s nízkou spotřebou paliva a splňuje přísné emisní normy Euro 6. S volitelnou automatickou převodovkou CVT dosahuje spotřeby paliva 5,4 l/100 km a hodnot emisí CO2 od 124 g/km. Samotný systém CVT byl upraven tak, aby jeho odezva při akceleraci byla lineárnější a kultivovanější.
K dalším vylepšením u modelu Jazz patří modernizovaný styl karosérie. Do sestavy světlometů a masky byl začleněn charakteristický tvar křídla rodiny vozů Honda. 1,5-litrový zážehový motor o výkonu 130 HP je nabízen v rámci nové verze Dynamic pro model Jazz, která pod dolní mřížku přidává tenčí přední rozdělovač a k zadnímu nárazníku pak difuzor s trojitým podélníkem – oba tyto prvky zdobí sportovní linie v červeném odstínu.
Z hlediska interiéru si model Jazz pro rok 2018 uchovává mimořádnou všestrannost předchozí verze, včetně zavazadlového prostoru o objemu 354 litrů (až 897 litrů se sklopenými zadními sedadly) a prostoru pro cestující, které v této třídě nemají konkurenci.
V ČR bude možné začít objednávat vozy Civic se vznětovým motorem v průběhu února. Nový model Honda Jazz lze objednávat již nyní, přičemž první dodávky zákazníkům se očekávají zkraje tohoto roku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.