Společnost Honda potvrdila oficiální hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 u dvou nových modelů pro rok 2018, včetně modernizovaného vozu Civic s 1,6-litrovým motorem i-DTEC, který podle nové a přísnější zkoušky NEDC disponuje spotřebou paliva pouhých 3,5 l/100 km.
Díky komplexnímu přepracování 1,6-litrového vznětového motoru i-DTEC o výkonu 120 HP vyniká zcela nová řada Honda Civic kombinací výkonu a spotřeby paliva. Mezi vylepšení patří snížené tření ve válcích, vyšší účinnost přeměny NOx a další vylepšení jízdních vlastností vozu.
Podle kombinovaného cyklu přepracované zkoušky NEDC dosáhl nový vůz Civic s 1,6-litrovým motorem i-DTEC nízké hodnoty emisí CO2 93 g/km a u všech verzí byla zaznamenána oficiální průměrná spotřeba paliva 3,5 l/100 km.
Dalším novým testovaným modelem byl vůz Honda Jazz pro rok 2018, kterému byl dodán svěží vzhled a v reakci na poptávku po výkonnější variantě ze strany zákazníků byla uvedena i verze s 1,5-litrovým zážehovým motorem i-VTEC o výkonu 130 HP.
Nový zážehový motor o výkonu 130 HP v sobě snoubí vysoký výkon s nízkou spotřebou paliva a splňuje přísné emisní normy Euro 6. S volitelnou automatickou převodovkou CVT dosahuje spotřeby paliva 5,4 l/100 km a hodnot emisí CO2 od 124 g/km. Samotný systém CVT byl upraven tak, aby jeho odezva při akceleraci byla lineárnější a kultivovanější.
K dalším vylepšením u modelu Jazz patří modernizovaný styl karosérie. Do sestavy světlometů a masky byl začleněn charakteristický tvar křídla rodiny vozů Honda. 1,5-litrový zážehový motor o výkonu 130 HP je nabízen v rámci nové verze Dynamic pro model Jazz, která pod dolní mřížku přidává tenčí přední rozdělovač a k zadnímu nárazníku pak difuzor s trojitým podélníkem – oba tyto prvky zdobí sportovní linie v červeném odstínu.
Z hlediska interiéru si model Jazz pro rok 2018 uchovává mimořádnou všestrannost předchozí verze, včetně zavazadlového prostoru o objemu 354 litrů (až 897 litrů se sklopenými zadními sedadly) a prostoru pro cestující, které v této třídě nemají konkurenci.
V ČR bude možné začít objednávat vozy Civic se vznětovým motorem v průběhu února. Nový model Honda Jazz lze objednávat již nyní, přičemž první dodávky zákazníkům se očekávají zkraje tohoto roku.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.