Lamborghini Urus váží zhruba 2.2 tuny, což není v porovnání s ostatními vozy kategorie SUV zas tak moc, nicméně ve srovnání s modelem Aventador už je to nadváha cca 360 kilogramů. Na tom by vlastně nebylo nic špatného ani překvapivého, kdyby však automobilka nenadělila modelu Urus 641 koní a nechtěla po něm, aby se na okruhu choval stejně jistě, jako ostatní modely z jejího portfolia.
Začalo tedy hledání vhodného výrobce pneumatik, který by dodal pneumatiky schopné udržet těžký ale výkonný vůz pod kontrolou za všech okolností. Volba nakonec padla na Pirelli, se kterými má Lamborghini dlouhodobě skvělé vztahy a zkušenosti. Známá společnost tak vyvinula na míru ne jednu, ale rovnou šest rozdílných sad.
Majitelé Urusu si budou moci zvolit z pneumatik P Zero, P Zero Corsa, nebo čtyř rozdílných typů pneumatik Scorpion. Na stejné řadě pneumatik přitom před lety jezdilo i první SUV značky Lamborghini, tedy model LM002.
Jak asi tušíte, pneumatiky P Zero jsou standardem, zatímco P Zero Corsa jsou určeny na závodní okruh - ostatně i Urus je přeci stále Lamborghini. Řada pneumatik Scorpion je pak určena na různé povrchy, takže zde nalezneme univerzální pneumatiky, zimní pláště i gumy vhodné do terénu.
Majitelé tak mají vcelku pestrý výběr a vlastně bychom se i vsadili, že každý majitel Urusu si připlatí minimálně za dvě sady.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.