Jen těžko budete v současné nabídce hledat automobil, který má jednodušší interiér než Tesla Model 3. Milovníci jednoduchého designu si to nejspíš nemohou vynachválit, nicméně jako řidiči víme, jak nebezpečné může být nastavování všech funkcí prostřednictvím dotykové obrazovky.
Během testování automobilů se stále častěji setkáváme se sofistikovanými infotainment systémy, prostřednictvím jejichž dotykových obrazovek můžeme v autě zapnout, vypnout či přenastavit stále více věcí. Z vlastních zkušeností ale také víme, že manipulace s těmito systémy může být nebezpečná, neboť člověk se místo sledování prostoru před vozem snaží prstem trefit správnou ikonku.
Některé automobilky se snaží usnadnit obsluhu svých systémů prostřednictvím tlačítek, které fungují jako zkratky a zbaví vás nebezpečného přejíždění zrakem ze silnice na displej. Jiné automobilky, jako například Tesla, se však vydaly zcela opačným směrem a tlačítek z interiéru se hromadně zbavují.
Některým zákazníkům to možná vyhovuje, nicméně jistý Tyson Edwards se prostřednictvím Twitteru zeptal Elona Muska, výkonného ředitele Tesly, zda ještě před přidáním funkce autonomní jízdy neplánuje přidat funkci ovládání hlasem. V Modelu 3 se totiž prakticky vše ovládá prostřednictvím jediné obrazovky, což odvádí pozornost od řízení.
Definitely. You will be able to do pretty much anything via voice command. Software team is focused on core Model 3 functionality right now, but that will be done soon, then we will add a lot more features.
— Elon Musk (@elonmusk) 15. ledna 2018
Tyson možná ani nečekal odpověď, nicméně Musk je na Twitteru poměrně aktivní a tak po devíti hodinách odepsal, že vývojový tým se momentálně soustředí na vývoj a odladění hlasového ovládání pro Model 3, které bude k dispozici spolu s jednou z brzkých aktualizací.
Podle Muska by tak majitelé Modelu 3 měli být brzy schopni ovládat pomocí hlasu téměř cokoliv, což je bezpochyby praktické. Navíc Musk přislíbil, že s budoucími aktualizacemi se v Modelu 3 objeví řada nových funkcí. Bohužel ale nespecifikoval, za jak dlouho. Nejspíš už se poučil, že časové harmonogramy nejsou jeho nejsilnější stránkou.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.