Jen těžko budete v současné nabídce hledat automobil, který má jednodušší interiér než Tesla Model 3. Milovníci jednoduchého designu si to nejspíš nemohou vynachválit, nicméně jako řidiči víme, jak nebezpečné může být nastavování všech funkcí prostřednictvím dotykové obrazovky.
Během testování automobilů se stále častěji setkáváme se sofistikovanými infotainment systémy, prostřednictvím jejichž dotykových obrazovek můžeme v autě zapnout, vypnout či přenastavit stále více věcí. Z vlastních zkušeností ale také víme, že manipulace s těmito systémy může být nebezpečná, neboť člověk se místo sledování prostoru před vozem snaží prstem trefit správnou ikonku.
Některé automobilky se snaží usnadnit obsluhu svých systémů prostřednictvím tlačítek, které fungují jako zkratky a zbaví vás nebezpečného přejíždění zrakem ze silnice na displej. Jiné automobilky, jako například Tesla, se však vydaly zcela opačným směrem a tlačítek z interiéru se hromadně zbavují.
Některým zákazníkům to možná vyhovuje, nicméně jistý Tyson Edwards se prostřednictvím Twitteru zeptal Elona Muska, výkonného ředitele Tesly, zda ještě před přidáním funkce autonomní jízdy neplánuje přidat funkci ovládání hlasem. V Modelu 3 se totiž prakticky vše ovládá prostřednictvím jediné obrazovky, což odvádí pozornost od řízení.
Definitely. You will be able to do pretty much anything via voice command. Software team is focused on core Model 3 functionality right now, but that will be done soon, then we will add a lot more features.
— Elon Musk (@elonmusk) 15. ledna 2018
Tyson možná ani nečekal odpověď, nicméně Musk je na Twitteru poměrně aktivní a tak po devíti hodinách odepsal, že vývojový tým se momentálně soustředí na vývoj a odladění hlasového ovládání pro Model 3, které bude k dispozici spolu s jednou z brzkých aktualizací.
Podle Muska by tak majitelé Modelu 3 měli být brzy schopni ovládat pomocí hlasu téměř cokoliv, což je bezpochyby praktické. Navíc Musk přislíbil, že s budoucími aktualizacemi se v Modelu 3 objeví řada nových funkcí. Bohužel ale nespecifikoval, za jak dlouho. Nejspíš už se poučil, že časové harmonogramy nejsou jeho nejsilnější stránkou.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.