Na běžného řidiče dnes číhá celá řada rozptýlení, ať už se bavíme o billboardech podél silnic, mobilních telefonech, navigacích nebo komplexních infotainment systémech, ve kterých se během jízdy málokdo poslepu zorientuje. Brzy se však přidá další vlna rozptýlení, tentokrát ale v podobě reklamy přímo uvnitř našeho vozu, která na nás bude svítit z různých displejů.
Podle webu SiliconBeat totiž přišla společnost Telenav, která pracuje například s Fordem či Toyotou, se speciální reklamní platformou, která by posílala reklamy přímo do infotainment systémů našich automobilů. Z bezpečnostních důvodů by se reklamy měly zobrazovat pouze při startování, v zácpách nebo při čekání na semaforech, nicméně s příchodem autonomního řízení by se reklamy staly všudypřítomné. A jak už asi tušíte, pokud byste se jich chtěli zbavit, něco by vás to stálo.
Jeden z tiskových mluvčí společnosti Telenav však říká, že tento přístup by měl být výhodný pro všechny strany. Například automobilky by mohly ušetřit náklady spojené se zajišťováním bezdrátových servisů, přenosů dat a zřizováním cloudových úložišť. Samotní majitelé vozidel s aktivní reklamou by pak zase měli těžit z přístupu k síti bez dalších poplatků.
Podle průzkumů Telenavu je totiž zřejmé, že lidé jsou ochotni tolerovat reklamy, pokud za ně dostanou něco hodnotného, jak pronesl Ky Tang, výkonný ředitel pro firemní strategii společnosti Telenav. Otázkou však je, zda by lidé byli ochotni obětovat i své soukromí.
Z tiskové zprávy totiž vyplývá, že řidiči by měli dostávat hlavně nabídky, které se týkají přímo jich samotných nebo jejich vozidla. Jednalo by se například o slevové kupony, doporučení či upozornění na různé akce v závislosti na informacích získaných z vozidla, včetně dat o nejčastějších cestách a destinacích během dne.
Jako příklad Telenav uvádí situaci, kdy si bude moci řidič cestou domů z práce vyzvednout třeba pizzu, která je zrovna v akci, případně může být upozorněn na výprodej, který se koná někde poblíž jeho plánované trasy. Zajímavým prvkem by však mohla být funkce, kdy v případě nízkého množství paliva v nádrži systém sám nabídne nejbližší čerpací stanici v okolí a možná by mohl umět přihodit i nějaký ten slevový kupón.
Většina těchto reklam by měla mít statickou formu, zatím co pár jich bude i animovaných. Všechny reklamy by však měly být bez zvuku, jak společnost Telenav upozornila. Vše samozřejmě v rámci co nejmenšího rozptýlení řidičů.
Kdy se dočkáme reklam v infotainemnt systémech nových vozů zatím netušíme, nicméně pro začátek je jisté, že první zkušenosti k nám přijdou zpoza oceánu. Podle nás se však jedná o další zásah do soukromí, který by mohl velkou část populace zvednout ze židlí. Vždyť jak byste potom doma vysvětlovali, že vám do automobilu chodí tolik reklam z okolí vesnice, ve které bydlí "jen kolegyně", která vám tak často píše?
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?