Na běžného řidiče dnes číhá celá řada rozptýlení, ať už se bavíme o billboardech podél silnic, mobilních telefonech, navigacích nebo komplexních infotainment systémech, ve kterých se během jízdy málokdo poslepu zorientuje. Brzy se však přidá další vlna rozptýlení, tentokrát ale v podobě reklamy přímo uvnitř našeho vozu, která na nás bude svítit z různých displejů.
Podle webu SiliconBeat totiž přišla společnost Telenav, která pracuje například s Fordem či Toyotou, se speciální reklamní platformou, která by posílala reklamy přímo do infotainment systémů našich automobilů. Z bezpečnostních důvodů by se reklamy měly zobrazovat pouze při startování, v zácpách nebo při čekání na semaforech, nicméně s příchodem autonomního řízení by se reklamy staly všudypřítomné. A jak už asi tušíte, pokud byste se jich chtěli zbavit, něco by vás to stálo.
Jeden z tiskových mluvčí společnosti Telenav však říká, že tento přístup by měl být výhodný pro všechny strany. Například automobilky by mohly ušetřit náklady spojené se zajišťováním bezdrátových servisů, přenosů dat a zřizováním cloudových úložišť. Samotní majitelé vozidel s aktivní reklamou by pak zase měli těžit z přístupu k síti bez dalších poplatků.
Podle průzkumů Telenavu je totiž zřejmé, že lidé jsou ochotni tolerovat reklamy, pokud za ně dostanou něco hodnotného, jak pronesl Ky Tang, výkonný ředitel pro firemní strategii společnosti Telenav. Otázkou však je, zda by lidé byli ochotni obětovat i své soukromí.
Z tiskové zprávy totiž vyplývá, že řidiči by měli dostávat hlavně nabídky, které se týkají přímo jich samotných nebo jejich vozidla. Jednalo by se například o slevové kupony, doporučení či upozornění na různé akce v závislosti na informacích získaných z vozidla, včetně dat o nejčastějších cestách a destinacích během dne.
Jako příklad Telenav uvádí situaci, kdy si bude moci řidič cestou domů z práce vyzvednout třeba pizzu, která je zrovna v akci, případně může být upozorněn na výprodej, který se koná někde poblíž jeho plánované trasy. Zajímavým prvkem by však mohla být funkce, kdy v případě nízkého množství paliva v nádrži systém sám nabídne nejbližší čerpací stanici v okolí a možná by mohl umět přihodit i nějaký ten slevový kupón.
Většina těchto reklam by měla mít statickou formu, zatím co pár jich bude i animovaných. Všechny reklamy by však měly být bez zvuku, jak společnost Telenav upozornila. Vše samozřejmě v rámci co nejmenšího rozptýlení řidičů.
Kdy se dočkáme reklam v infotainemnt systémech nových vozů zatím netušíme, nicméně pro začátek je jisté, že první zkušenosti k nám přijdou zpoza oceánu. Podle nás se však jedná o další zásah do soukromí, který by mohl velkou část populace zvednout ze židlí. Vždyť jak byste potom doma vysvětlovali, že vám do automobilu chodí tolik reklam z okolí vesnice, ve které bydlí "jen kolegyně", která vám tak často píše?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.