Tohle se lidem líbit nebude. Automobilky mají nový způsob, jak šetřit

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 10. ledna 2018, 13:49 Google+

Na běžného řidiče dnes číhá celá řada rozptýlení, ať už se bavíme o billboardech podél silnic, mobilních telefonech, navigacích nebo komplexních infotainment systémech, ve kterých se během jízdy málokdo poslepu zorientuje. Brzy se však přidá další vlna rozptýlení, tentokrát ale v podobě reklamy přímo uvnitř našeho vozu, která na nás bude svítit z různých displejů.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ilustrační foto (Volvo s Google vyvíjí společný Infotainment systém)

Ilustrační foto (Volvo s Google vyvíjí společný Infotainment systém) | foto: Volvo

Sdílejte článek

Podle webu SiliconBeat totiž přišla společnost Telenav, která pracuje například s Fordem či Toyotou, se speciální reklamní platformou, která by posílala reklamy přímo do infotainment systémů našich automobilů. Z bezpečnostních důvodů by se reklamy měly zobrazovat pouze při startování, v zácpách nebo při čekání na semaforech, nicméně s příchodem autonomního řízení by se reklamy staly všudypřítomné. A jak už asi tušíte, pokud byste se jich chtěli zbavit, něco by vás to stálo.

Jeden z tiskových mluvčí společnosti Telenav však říká, že tento přístup by měl být výhodný pro všechny strany. Například automobilky by mohly ušetřit náklady spojené se zajišťováním bezdrátových servisů, přenosů dat a zřizováním cloudových úložišť. Samotní majitelé vozidel s aktivní reklamou by pak zase měli těžit z přístupu k síti bez dalších poplatků.

img-responsive

Ilustrační foto | foto: Volvo

Podle průzkumů Telenavu je totiž zřejmé, že lidé jsou ochotni tolerovat reklamy, pokud za ně dostanou něco hodnotného, jak pronesl Ky Tang, výkonný ředitel pro firemní strategii společnosti Telenav. Otázkou však je, zda by lidé byli ochotni obětovat i své soukromí.

Z tiskové zprávy totiž vyplývá, že řidiči by měli dostávat hlavně nabídky, které se týkají přímo jich samotných nebo jejich vozidla. Jednalo by se například o slevové kupony, doporučení či upozornění na různé akce v závislosti na informacích získaných z vozidla, včetně dat o nejčastějších cestách a destinacích během dne.

Jako příklad Telenav uvádí situaci, kdy si bude moci řidič cestou domů z práce vyzvednout třeba pizzu, která je zrovna v akci, případně může být upozorněn na výprodej, který se koná někde poblíž jeho plánované trasy. Zajímavým prvkem by však mohla být funkce, kdy v případě nízkého množství paliva v nádrži systém sám nabídne nejbližší čerpací stanici v okolí a možná by mohl umět přihodit i nějaký ten slevový kupón.

Většina těchto reklam by měla mít statickou formu, zatím co pár jich bude i animovaných. Všechny reklamy by však měly být bez zvuku, jak společnost Telenav upozornila. Vše samozřejmě v rámci co nejmenšího rozptýlení řidičů.

Kdy se dočkáme reklam v infotainemnt systémech nových vozů zatím netušíme, nicméně pro začátek je jisté, že první zkušenosti k nám přijdou zpoza oceánu. Podle nás se však jedná o další zásah do soukromí, který by mohl velkou část populace zvednout ze židlí. Vždyť jak byste potom doma vysvětlovali, že vám do automobilu chodí tolik reklam z okolí vesnice, ve které bydlí "jen kolegyně", která vám tak často píše?

Vytisknout

Diskuze: Tohle se lidem líbit nebude. Automobilky mají nový způsob, jak šetřit

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Subaru Outback

TEST Subaru Outback Geyser – unikátní kříženec kombíku, offroadu a prémiovky

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – co vše budeme testovat a zkoumat?

Škoda Kamiq Monte Carlo

TEST: Škoda Kamiq 1,0 TSI DSG Monte Carlo – definice ideálního stylového crossoveru?

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb IV 2,0 TDI 110 kW L&K – nový manažerský ideál přijíždí!

subaru brz

TEST Subaru BRZ Limited AT – je lepší volbou automat či manuál?

EcoWheel Squer mini

TEST EcoWheel Squer mini – celoroční alternativa ke skútru, která zaparkuje všude

Subaru Crosstrek

TEST Subaru Crosstrek e-BOXER Executive – sen každého chalupáře či správce lesů?

Amarok

TEST Volkswagen Amarok Aventura – lepší i levnější, než první generace, bravo!

Subaru Forester

OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

reklama

Doporučujeme

Jeden ze tří prvních vyrobených vozů Land Rover Defender z roku 1948

Britové konečně našli jeden ze tří prvních Defenderů, 20 let stál zapomenut v…

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud