Na běžného řidiče dnes číhá celá řada rozptýlení, ať už se bavíme o billboardech podél silnic, mobilních telefonech, navigacích nebo komplexních infotainment systémech, ve kterých se během jízdy málokdo poslepu zorientuje. Brzy se však přidá další vlna rozptýlení, tentokrát ale v podobě reklamy přímo uvnitř našeho vozu, která na nás bude svítit z různých displejů.
Podle webu SiliconBeat totiž přišla společnost Telenav, která pracuje například s Fordem či Toyotou, se speciální reklamní platformou, která by posílala reklamy přímo do infotainment systémů našich automobilů. Z bezpečnostních důvodů by se reklamy měly zobrazovat pouze při startování, v zácpách nebo při čekání na semaforech, nicméně s příchodem autonomního řízení by se reklamy staly všudypřítomné. A jak už asi tušíte, pokud byste se jich chtěli zbavit, něco by vás to stálo.
Jeden z tiskových mluvčí společnosti Telenav však říká, že tento přístup by měl být výhodný pro všechny strany. Například automobilky by mohly ušetřit náklady spojené se zajišťováním bezdrátových servisů, přenosů dat a zřizováním cloudových úložišť. Samotní majitelé vozidel s aktivní reklamou by pak zase měli těžit z přístupu k síti bez dalších poplatků.
Podle průzkumů Telenavu je totiž zřejmé, že lidé jsou ochotni tolerovat reklamy, pokud za ně dostanou něco hodnotného, jak pronesl Ky Tang, výkonný ředitel pro firemní strategii společnosti Telenav. Otázkou však je, zda by lidé byli ochotni obětovat i své soukromí.
Z tiskové zprávy totiž vyplývá, že řidiči by měli dostávat hlavně nabídky, které se týkají přímo jich samotných nebo jejich vozidla. Jednalo by se například o slevové kupony, doporučení či upozornění na různé akce v závislosti na informacích získaných z vozidla, včetně dat o nejčastějších cestách a destinacích během dne.
Jako příklad Telenav uvádí situaci, kdy si bude moci řidič cestou domů z práce vyzvednout třeba pizzu, která je zrovna v akci, případně může být upozorněn na výprodej, který se koná někde poblíž jeho plánované trasy. Zajímavým prvkem by však mohla být funkce, kdy v případě nízkého množství paliva v nádrži systém sám nabídne nejbližší čerpací stanici v okolí a možná by mohl umět přihodit i nějaký ten slevový kupón.
Většina těchto reklam by měla mít statickou formu, zatím co pár jich bude i animovaných. Všechny reklamy by však měly být bez zvuku, jak společnost Telenav upozornila. Vše samozřejmě v rámci co nejmenšího rozptýlení řidičů.
Kdy se dočkáme reklam v infotainemnt systémech nových vozů zatím netušíme, nicméně pro začátek je jisté, že první zkušenosti k nám přijdou zpoza oceánu. Podle nás se však jedná o další zásah do soukromí, který by mohl velkou část populace zvednout ze židlí. Vždyť jak byste potom doma vysvětlovali, že vám do automobilu chodí tolik reklam z okolí vesnice, ve které bydlí "jen kolegyně", která vám tak často píše?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.