Zájemci o sportovní vozy Porsche s manuální převodovkou mají v současnosti na výběr z modelů 911 GT3 a 911 GT3 Touring Package. Ti majetnější pak mohou čekat na příležitost koupit si extrémně vzácný ale také extrémně předražený puristický model 911 R. Pokud by ale někdo toužil po nejextrémnějším 911 GT3 RS s manuálem, pak má zkrátka smůlu a automobilka na tom nehodlá nic měnit. Nikdy.
Už dříve vzbudila automobilka u některých svých zákazníků pohoršení, když nabízela sportovní modely GT3 pouze s PDK převodovkou. Nakonec ale udělala ústupek a začala vozy nabízet i s manuálem, což se setkalo s výrazným úspěchem. V tom zcela nejextrémnějším modelu s označením RS však bude o manuál stále nouze.
Ptáte se proč? Na to odpověděl pro australský motoristický web přímo ředitel divize "Porsche Motorsport" Andreas Preuinger. Podle jeho slov zůstane GT3 RS vybaveno převodovkou PDK jednoduše proto, že zkratka RS znamená Renn Sport, což tyto vozy předurčuje ke skvělým výkonům na okruhu. A kdo chce být rychlý na okruhu, ten prý potřebuje převodovku PDK, která na okruhu předčí manuál několikanásobně.
Podle Preuingera navíc lidé, kteří touží po manuální převodovce, nejsou typickými návštěvníky okruhů. Tito lidé podle Porsche raději vyrazí na zajímavou veřejnou silnici, než aby se snažili zdolávat nejrychlejší časy na okruzích. Sám Preuinger pak odhaduje, že u modelu GT3 RS by se podíl vozů s manuální převodovkou pohyboval zhruba jen kolem 5%, což se automobilce zkrátka nevyplatí.
Klasické modely GT3 s manuálem však slaví poměrně vysoké úspěchy. Jejich podíl mezi prodanými automobily by se dokonce mohl pohybovat až kolem 30 %, v závislosti na trhu, jak Preuinger přiznal.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.