Toužíte po Porsche 911 GT3 RS s manuálem? Na to zapomeňte, vzkazují z automobilky

Porsche 911 GT3
Porsche 911 GT3, foto: Porsche
Antonín Marek , AutoRoad.cz 9. listopadu 2017 09:14
Sdílej:

Zájemci o sportovní vozy Porsche s manuální převodovkou mají v současnosti na výběr z modelů 911 GT3 a 911 GT3 Touring Package. Ti majetnější pak mohou čekat na příležitost koupit si extrémně vzácný ale také extrémně předražený puristický model 911 R. Pokud by ale někdo toužil po nejextrémnějším 911 GT3 RS s manuálem, pak má zkrátka smůlu a automobilka na tom nehodlá nic měnit. Nikdy.

Už dříve vzbudila automobilka u některých svých zákazníků pohoršení, když nabízela sportovní modely GT3 pouze s PDK převodovkou. Nakonec ale udělala ústupek a začala vozy nabízet i s manuálem, což se setkalo s výrazným úspěchem. V tom zcela nejextrémnějším modelu s označením RS však bude o manuál stále nouze.

Ptáte se proč? Na to odpověděl pro australský motoristický web přímo ředitel divize "Porsche Motorsport" Andreas Preuinger.  Podle jeho slov zůstane GT3 RS vybaveno převodovkou PDK jednoduše proto, že zkratka RS znamená Renn Sport, což tyto vozy předurčuje ke skvělým výkonům na okruhu. A kdo chce být rychlý na okruhu, ten prý potřebuje převodovku PDK, která na okruhu předčí manuál několikanásobně.

Podle Preuingera navíc lidé, kteří touží po manuální převodovce, nejsou typickými návštěvníky okruhů. Tito lidé podle Porsche raději vyrazí na zajímavou veřejnou silnici, než aby se snažili zdolávat nejrychlejší časy na okruzích. Sám Preuinger pak odhaduje, že u modelu GT3 RS by se podíl vozů s manuální převodovkou pohyboval zhruba jen kolem 5%, což se automobilce zkrátka nevyplatí.

Klasické modely GT3 s manuálem však slaví poměrně vysoké úspěchy. Jejich podíl mezi prodanými automobily by se dokonce mohl pohybovat až kolem 30 %, v závislosti na trhu, jak Preuinger přiznal.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?