Zájemci o sportovní vozy Porsche s manuální převodovkou mají v současnosti na výběr z modelů 911 GT3 a 911 GT3 Touring Package. Ti majetnější pak mohou čekat na příležitost koupit si extrémně vzácný ale také extrémně předražený puristický model 911 R. Pokud by ale někdo toužil po nejextrémnějším 911 GT3 RS s manuálem, pak má zkrátka smůlu a automobilka na tom nehodlá nic měnit. Nikdy.
Už dříve vzbudila automobilka u některých svých zákazníků pohoršení, když nabízela sportovní modely GT3 pouze s PDK převodovkou. Nakonec ale udělala ústupek a začala vozy nabízet i s manuálem, což se setkalo s výrazným úspěchem. V tom zcela nejextrémnějším modelu s označením RS však bude o manuál stále nouze.
Ptáte se proč? Na to odpověděl pro australský motoristický web přímo ředitel divize "Porsche Motorsport" Andreas Preuinger. Podle jeho slov zůstane GT3 RS vybaveno převodovkou PDK jednoduše proto, že zkratka RS znamená Renn Sport, což tyto vozy předurčuje ke skvělým výkonům na okruhu. A kdo chce být rychlý na okruhu, ten prý potřebuje převodovku PDK, která na okruhu předčí manuál několikanásobně.
Podle Preuingera navíc lidé, kteří touží po manuální převodovce, nejsou typickými návštěvníky okruhů. Tito lidé podle Porsche raději vyrazí na zajímavou veřejnou silnici, než aby se snažili zdolávat nejrychlejší časy na okruzích. Sám Preuinger pak odhaduje, že u modelu GT3 RS by se podíl vozů s manuální převodovkou pohyboval zhruba jen kolem 5%, což se automobilce zkrátka nevyplatí.
Klasické modely GT3 s manuálem však slaví poměrně vysoké úspěchy. Jejich podíl mezi prodanými automobily by se dokonce mohl pohybovat až kolem 30 %, v závislosti na trhu, jak Preuinger přiznal.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?