Není žádným tajemstvím, že prakticky každá automobilka udává nižší papírovou spotřebu, než je spotřeba reálná. Na menší rozdíly už si řidiči zvykli a začali je ignorovat, čehož ale automobilky začínají stále více zneužívat. Podle posledního výzkumu totiž rozdíl mezi udávanou a reálnou spotřebou vzrostl až na 42%.
Za výzkumem, o jehož výsledcích informoval web AutoExpress, stojí nezávislá nezisková organizace "International Council on Clean Transportation" (ICCT), která minulý rok prováděla výzkum v osmi evropských státech. Výsledek pak žádného řidiče nepotěší: V roce 2016 činil rozdíl udávané a skutečné spotřeby 42%, což ukazuje na neustálý růst. Ještě v roce 2013 totiž činil rozdíl pouze 25% a v roce 2001 se jednalo o pouhých 9%.
Organizace pak zaznamenala i rozdílná procenta mezi soukromými vozy a vozy spadajícími do firemních flotil. Zatímco u vozidel v osobním vlastnictví činil rozdíl 39%, u firemních automobilů to bylo 45%. To bude ale nejspíš zapříčiněno tím, že snad každý člověk ví, že nejrychlejší je auto služební a z půjčovny. Každopádně tento výsledek ve skutečnosti znamená, že majitelé/ provozovatelé automobilů zaplatí na palivu ročně zhruba o 10.000 korun víc.
Zda jsou tyto výsledky vinou nesmyslného regulování emisních Euro norem, implementováním stále menších motorů nebo prostou snahou automobilky zavděčit se zákazníkům na úkor reality nevíme, ovšem již brzy by se měla situace zlepšit.
V návaznosti na skandál Dieselgate se totiž připravuje nový způsob měření jak emisí, tak i spotřeby paliva podle systému WLTP. Ten byl oficiálně představen v září tohoto roku a od září roku 2018 bude povinným pro všechny automobilky.
Lidé z ICCT sice upozorňují, že i nový testovací režim WLTP má své chyby a dříve či později by mohlo docházet k dalšímu obcházení, ovšem proti režimu NEDC se bezesporu jedná o krok správným směrem, na kterém bychom mohli jako zákazníci alespoň nějakou chvíli profitovat. Jak to ale dopadne se slavnou/neslavnou spotřebou automobilek bude ještě zajímavé sledovat.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?