Není žádným tajemstvím, že prakticky každá automobilka udává nižší papírovou spotřebu, než je spotřeba reálná. Na menší rozdíly už si řidiči zvykli a začali je ignorovat, čehož ale automobilky začínají stále více zneužívat. Podle posledního výzkumu totiž rozdíl mezi udávanou a reálnou spotřebou vzrostl až na 42%.
Za výzkumem, o jehož výsledcích informoval web AutoExpress, stojí nezávislá nezisková organizace "International Council on Clean Transportation" (ICCT), která minulý rok prováděla výzkum v osmi evropských státech. Výsledek pak žádného řidiče nepotěší: V roce 2016 činil rozdíl udávané a skutečné spotřeby 42%, což ukazuje na neustálý růst. Ještě v roce 2013 totiž činil rozdíl pouze 25% a v roce 2001 se jednalo o pouhých 9%.
Organizace pak zaznamenala i rozdílná procenta mezi soukromými vozy a vozy spadajícími do firemních flotil. Zatímco u vozidel v osobním vlastnictví činil rozdíl 39%, u firemních automobilů to bylo 45%. To bude ale nejspíš zapříčiněno tím, že snad každý člověk ví, že nejrychlejší je auto služební a z půjčovny. Každopádně tento výsledek ve skutečnosti znamená, že majitelé/ provozovatelé automobilů zaplatí na palivu ročně zhruba o 10.000 korun víc.
Zda jsou tyto výsledky vinou nesmyslného regulování emisních Euro norem, implementováním stále menších motorů nebo prostou snahou automobilky zavděčit se zákazníkům na úkor reality nevíme, ovšem již brzy by se měla situace zlepšit.
V návaznosti na skandál Dieselgate se totiž připravuje nový způsob měření jak emisí, tak i spotřeby paliva podle systému WLTP. Ten byl oficiálně představen v září tohoto roku a od září roku 2018 bude povinným pro všechny automobilky.
Lidé z ICCT sice upozorňují, že i nový testovací režim WLTP má své chyby a dříve či později by mohlo docházet k dalšímu obcházení, ovšem proti režimu NEDC se bezesporu jedná o krok správným směrem, na kterém bychom mohli jako zákazníci alespoň nějakou chvíli profitovat. Jak to ale dopadne se slavnou/neslavnou spotřebou automobilek bude ještě zajímavé sledovat.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?