Automobilka Volkswagen chystá velká kroky. Ráda by totiž ještě do konce tohoto desetiletí inovovala svou kompletní vozovou paletu, přičemž hodlá i nadále pracovat na vývoji cca 50 úplně nových modelů. A aby tento proces vývoje urychlila, investovala společnost 2,5 miliardy korun do nového větrného tunelu, který byl postaven v jejím domovském městě Wolfsburg.
Areál o rozloze 8 800 m2, který vyšel na 100 milionů Euro, se automobilce rozhodně vyplatí jak při vývoji nových vozů, tak při úpravách těch současných. Zjištění hodnot aerodynamického odporu totiž v tomto zařízení trvá cca 20 minut. Pokud byste se těchto údajů snažili dopátrat pomocí výpočtů, trvalo by vám to i s použitím nejmodernější výpočetní techniky několik dnů.
Navíc je tunel schopen vygenerovat celou řadu rozličných podmínek, se kterými se automobily mohou dostat do styku. Maximální rychlost větru může dosahovat až 250 km/h a teplota může být nastavena v rozmezí -30° až + 60° C. Tím však schopnosti tohoto stroje ani zdaleka nekončí.
Problémem totiž není ani prudký déšť, sněhová bouře nebo simulování podmínek v deštném pralesu. V objektu totiž může být vytvořena vzdušná vlhkost o hodnotě až 90%. I přes tyto schopnosti je však tunel neskutečně tichý. Jak informovali zástupci VW, při rychlosti 160 km/h se hlučnost pohybuje okolo 65 decibelů, což odpovídá zhruba nahlas puštěné televizi. Na větrák o průměru 8 metrů to rozhodně není špatné, nemyslíte?
Abychom to ale nezamluvili s tou spotřebou, kvůli které jste tohle všichni otevřeli a začali číst. Díky možnosti rychleji zkoumat aerodynamiku nových modelů bude možné navrhovat účinná opatření, která pomohou snížit odpor vzduchu, což se projeví i na nižší spotřebě a emisích. Z nového tunelu však budou profitovat i elektromobily, které díky nižšímu odporu vzduchu urazí na jedno nabití delší vzdálenost.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).