Nižší spotřeba díky obrovskému větráku? VW přišla tahle sranda na 2,5 milardy

Volkswagen vybudoval nový větrný tunel v hodnotě 2,5 miliardy korun
Volkswagen vybudoval nový větrný tunel v hodnotě 2,5 miliardy korun, foto: Volkswagen
Antonín Marek , AutoRoad.cz 7. listopadu 2017 14:42
Sdílej:

Automobilka Volkswagen chystá velká kroky. Ráda by totiž ještě do konce tohoto desetiletí inovovala svou kompletní vozovou paletu, přičemž hodlá i nadále pracovat na vývoji cca 50 úplně nových modelů. A aby tento proces vývoje urychlila, investovala společnost 2,5 miliardy korun do nového větrného tunelu, který byl postaven v jejím domovském městě Wolfsburg.

Areál o rozloze 8 800 m2, který vyšel na 100 milionů Euro, se automobilce rozhodně vyplatí jak při vývoji nových vozů, tak při úpravách těch současných. Zjištění hodnot aerodynamického odporu totiž v tomto zařízení trvá cca 20 minut. Pokud byste se těchto údajů snažili dopátrat pomocí výpočtů, trvalo by vám to i s použitím nejmodernější výpočetní techniky několik dnů.

Navíc je tunel schopen vygenerovat celou řadu rozličných podmínek, se kterými se automobily mohou dostat do styku. Maximální rychlost větru může dosahovat až 250 km/h a teplota může být nastavena v rozmezí -30° až + 60° C. Tím však schopnosti tohoto stroje ani zdaleka nekončí.

Problémem totiž není ani prudký déšť, sněhová bouře nebo simulování podmínek v deštném pralesu. V objektu totiž může být vytvořena vzdušná vlhkost o hodnotě až 90%. I přes tyto schopnosti je však tunel neskutečně tichý. Jak informovali zástupci VW, při rychlosti 160 km/h se hlučnost pohybuje okolo 65 decibelů, což odpovídá zhruba nahlas puštěné televizi. Na větrák o průměru 8 metrů to rozhodně není špatné, nemyslíte?

Abychom to ale nezamluvili s tou spotřebou, kvůli které jste tohle všichni otevřeli a začali číst. Díky možnosti rychleji zkoumat aerodynamiku nových modelů bude možné navrhovat účinná opatření, která pomohou snížit odpor vzduchu, což se projeví i na nižší spotřebě a emisích. Z nového tunelu však budou profitovat i elektromobily, které díky nižšímu odporu vzduchu urazí na jedno nabití delší vzdálenost.

Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?