Areál o rozloze 8 800 m2, který vyšel na 100 milionů Euro, se automobilce rozhodně vyplatí jak při vývoji nových vozů, tak při úpravách těch současných. Zjištění hodnot aerodynamického odporu totiž v tomto zařízení trvá cca 20 minut. Pokud byste se těchto údajů snažili dopátrat pomocí výpočtů, trvalo by vám to i s použitím nejmodernější výpočetní techniky několik dnů.
Navíc je tunel schopen vygenerovat celou řadu rozličných podmínek, se kterými se automobily mohou dostat do styku. Maximální rychlost větru může dosahovat až 250 km/h a teplota může být nastavena v rozmezí -30° až + 60° C. Tím však schopnosti tohoto stroje ani zdaleka nekončí.
Problémem totiž není ani prudký déšť, sněhová bouře nebo simulování podmínek v deštném pralesu. V objektu totiž může být vytvořena vzdušná vlhkost o hodnotě až 90%. I přes tyto schopnosti je však tunel neskutečně tichý. Jak informovali zástupci VW, při rychlosti 160 km/h se hlučnost pohybuje okolo 65 decibelů, což odpovídá zhruba nahlas puštěné televizi. Na větrák o průměru 8 metrů to rozhodně není špatné, nemyslíte?
Abychom to ale nezamluvili s tou spotřebou, kvůli které jste tohle všichni otevřeli a začali číst. Díky možnosti rychleji zkoumat aerodynamiku nových modelů bude možné navrhovat účinná opatření, která pomohou snížit odpor vzduchu, což se projeví i na nižší spotřebě a emisích. Z nového tunelu však budou profitovat i elektromobily, které díky nižšímu odporu vzduchu urazí na jedno nabití delší vzdálenost.