Společnost Uber zná většina z nás hlavně jako alternativu ke klasickým taxislužbám, které si během let stihly vybudovat nevídaně špatnou pověst. V posledních letech však slýcháme zejména o tom, jak Uber bojuje se zákony i konkurencí, která jen těžko snáší úspěchy tohoto projektu. Už jen velmi málo informací však máme o tom, jak si Uber stojí na poli výzkumu a vývoje autonomních automobilů.
Uber již delší dobu provozuje několik desítek autonomních automobilů, na kterých testuje schopnosti svého systému. Za volantem sice stále sedí člověk, který může kdykoliv převzít řízení, ovšem Uber neustále pracuje na tom, aby byla vozidla zcela soběstačná.
Ještě před koncem tohoto roku by tak na silnice mohla vyjet už druhá generace těchto autonomních strojů, která by opět mohla znamenat velký pokrok na cestě k naprosté samostatnosti. O novinkách se pro Fox News rozpovídal Brian Zajac, jeden z techniků pracujících pro Uber.
Podle jeho slov vypadá nová generace testovacích vozidel prakticky stejně, ovšem pod kapotou došlo k velkým změnám a vylepšením. Tím nejdůležitějším by měly být kamery s vyšším rozlišením, díky kterým bude vůz schopen reagovat rychleji, díky čemuž se nepatrně zvýší i jeho maximální rychlost. Kromě toho také technici vylepšili systém pro čištění kamer, takže nyní by si vozy měly umět poradit i s nepříznivými povětrnostními podmínkami, mezi které patří například hustý déšť.
Kromě novinek spojených s kamerami se ale pár změn událo i v kufru, kde je umístěn počítač s řídícím systémem. Ten v současnosti zabíral docela dost místa, ovšem technikům se podařilo jeho rozměry zmenšit a do budoucna by ho chtěli učinit ještě kompaktnějším, aby zabíral jen naprosté minimum prostoru.
Všechna vylepšení tak přiblížila druhou generaci autonomních aut Uberu ještě blíže k naprosté "samostatnosti", ovšem ta je stále ještě otázkou vzdálené budoucnosti, jak Zajac doplnil.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.