Společnost Uber zná většina z nás hlavně jako alternativu ke klasickým taxislužbám, které si během let stihly vybudovat nevídaně špatnou pověst. V posledních letech však slýcháme zejména o tom, jak Uber bojuje se zákony i konkurencí, která jen těžko snáší úspěchy tohoto projektu. Už jen velmi málo informací však máme o tom, jak si Uber stojí na poli výzkumu a vývoje autonomních automobilů.
Uber již delší dobu provozuje několik desítek autonomních automobilů, na kterých testuje schopnosti svého systému. Za volantem sice stále sedí člověk, který může kdykoliv převzít řízení, ovšem Uber neustále pracuje na tom, aby byla vozidla zcela soběstačná.
Ještě před koncem tohoto roku by tak na silnice mohla vyjet už druhá generace těchto autonomních strojů, která by opět mohla znamenat velký pokrok na cestě k naprosté samostatnosti. O novinkách se pro Fox News rozpovídal Brian Zajac, jeden z techniků pracujících pro Uber.
Podle jeho slov vypadá nová generace testovacích vozidel prakticky stejně, ovšem pod kapotou došlo k velkým změnám a vylepšením. Tím nejdůležitějším by měly být kamery s vyšším rozlišením, díky kterým bude vůz schopen reagovat rychleji, díky čemuž se nepatrně zvýší i jeho maximální rychlost. Kromě toho také technici vylepšili systém pro čištění kamer, takže nyní by si vozy měly umět poradit i s nepříznivými povětrnostními podmínkami, mezi které patří například hustý déšť.
Kromě novinek spojených s kamerami se ale pár změn událo i v kufru, kde je umístěn počítač s řídícím systémem. Ten v současnosti zabíral docela dost místa, ovšem technikům se podařilo jeho rozměry zmenšit a do budoucna by ho chtěli učinit ještě kompaktnějším, aby zabíral jen naprosté minimum prostoru.
Všechna vylepšení tak přiblížila druhou generaci autonomních aut Uberu ještě blíže k naprosté "samostatnosti", ovšem ta je stále ještě otázkou vzdálené budoucnosti, jak Zajac doplnil.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?