Společnost Uber zná většina z nás hlavně jako alternativu ke klasickým taxislužbám, které si během let stihly vybudovat nevídaně špatnou pověst. V posledních letech však slýcháme zejména o tom, jak Uber bojuje se zákony i konkurencí, která jen těžko snáší úspěchy tohoto projektu. Už jen velmi málo informací však máme o tom, jak si Uber stojí na poli výzkumu a vývoje autonomních automobilů.
Uber již delší dobu provozuje několik desítek autonomních automobilů, na kterých testuje schopnosti svého systému. Za volantem sice stále sedí člověk, který může kdykoliv převzít řízení, ovšem Uber neustále pracuje na tom, aby byla vozidla zcela soběstačná.
Ještě před koncem tohoto roku by tak na silnice mohla vyjet už druhá generace těchto autonomních strojů, která by opět mohla znamenat velký pokrok na cestě k naprosté samostatnosti. O novinkách se pro Fox News rozpovídal Brian Zajac, jeden z techniků pracujících pro Uber.
Podle jeho slov vypadá nová generace testovacích vozidel prakticky stejně, ovšem pod kapotou došlo k velkým změnám a vylepšením. Tím nejdůležitějším by měly být kamery s vyšším rozlišením, díky kterým bude vůz schopen reagovat rychleji, díky čemuž se nepatrně zvýší i jeho maximální rychlost. Kromě toho také technici vylepšili systém pro čištění kamer, takže nyní by si vozy měly umět poradit i s nepříznivými povětrnostními podmínkami, mezi které patří například hustý déšť.
Kromě novinek spojených s kamerami se ale pár změn událo i v kufru, kde je umístěn počítač s řídícím systémem. Ten v současnosti zabíral docela dost místa, ovšem technikům se podařilo jeho rozměry zmenšit a do budoucna by ho chtěli učinit ještě kompaktnějším, aby zabíral jen naprosté minimum prostoru.
Všechna vylepšení tak přiblížila druhou generaci autonomních aut Uberu ještě blíže k naprosté "samostatnosti", ovšem ta je stále ještě otázkou vzdálené budoucnosti, jak Zajac doplnil.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.