Společnost Uber zná většina z nás hlavně jako alternativu ke klasickým taxislužbám, které si během let stihly vybudovat nevídaně špatnou pověst. V posledních letech však slýcháme zejména o tom, jak Uber bojuje se zákony i konkurencí, která jen těžko snáší úspěchy tohoto projektu. Už jen velmi málo informací však máme o tom, jak si Uber stojí na poli výzkumu a vývoje autonomních automobilů.
Uber již delší dobu provozuje několik desítek autonomních automobilů, na kterých testuje schopnosti svého systému. Za volantem sice stále sedí člověk, který může kdykoliv převzít řízení, ovšem Uber neustále pracuje na tom, aby byla vozidla zcela soběstačná.
Ještě před koncem tohoto roku by tak na silnice mohla vyjet už druhá generace těchto autonomních strojů, která by opět mohla znamenat velký pokrok na cestě k naprosté samostatnosti. O novinkách se pro Fox News rozpovídal Brian Zajac, jeden z techniků pracujících pro Uber.
Podle jeho slov vypadá nová generace testovacích vozidel prakticky stejně, ovšem pod kapotou došlo k velkým změnám a vylepšením. Tím nejdůležitějším by měly být kamery s vyšším rozlišením, díky kterým bude vůz schopen reagovat rychleji, díky čemuž se nepatrně zvýší i jeho maximální rychlost. Kromě toho také technici vylepšili systém pro čištění kamer, takže nyní by si vozy měly umět poradit i s nepříznivými povětrnostními podmínkami, mezi které patří například hustý déšť.
Kromě novinek spojených s kamerami se ale pár změn událo i v kufru, kde je umístěn počítač s řídícím systémem. Ten v současnosti zabíral docela dost místa, ovšem technikům se podařilo jeho rozměry zmenšit a do budoucna by ho chtěli učinit ještě kompaktnějším, aby zabíral jen naprosté minimum prostoru.
Všechna vylepšení tak přiblížila druhou generaci autonomních aut Uberu ještě blíže k naprosté "samostatnosti", ovšem ta je stále ještě otázkou vzdálené budoucnosti, jak Zajac doplnil.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?