Mezi automobilkami jsme většinou zvyklí na trochu té nevraživosti a ostrý konkurenční boj, ovšem tentokrát se situace obrátila. Trojice nejvýznamnějších německých automobilek se totiž spojila s americkým gigantem Ford a společnými silami chtějí vydláždit cestičku elektromobilitě v Evropě, čemuž má posloužit projekt nazvaný Ionity
Projekt Ionity má být poměrně hustá síť výkonných a rychlých nabíjecích stanic, díky kterým by se omezený dojezd elektromobilů mohl stát minoritním problémem. V současnosti už bylo postaveno 20 dobíjecích stanic, přičemž do konce roku jich má vyrůst zhruba 50. Pokud vše půjde podle plánů, pak se ještě do konce tohoto desetiletí dočkáme celkem 400 nabíječek.
V současné době se automobilky zaměřily zejména na výstavbu podél významných silnic v Německu, Rakousku a Norsku, přičemž vzdálenost mezi jednotlivými stanicemi činí 120 kilometrů.Taková vzdálenost je plně dostačující i pro lacinější elektromobily s menší kapacitou baterií a tím pádem i nižším dojezdem. Konečně by tak mohlo odpadnout jejich stigmatizování a mohly by se stát zajímavějšími i pro širší veřejnost.
V první fázi projektu je cílem propojit nejlidnatější oblasti v rámci kontinentální Evropy, později se dostane na všechny stát v rámci Evropy, včetně Velké Británie. Kdy se dostane na Českou Republiku si netroufáme odhadovat, nicméně i zde by se jistě našlo pár míst, kde by nabíjecí stanice přišly vhod.
Jak uvedl mluvčí projektu v rozhovoru pro AutoCar, příští rok by mělo vyrůst dalších 50 stanice a do konce desetiletí jich má být 400. To ovšem stále není konečné číslo, očekává se, že výstavba bude probíhat i po roce 2020.
Co se týče použité technologie, síť stanic bude podporovat nabíjecí standard Combined Charging System (CCS), který v současnosti používají vozy BMW i, Mercedes EQ i vozy VW e-Up nebo e-Golf. Dobíjecí stanice navíc budou přístupny i jiným automobilkám, které podporují standard CCS. To však nebude příliš dobrá zpráva pro majitele elektromobilů / Plug-in hybridů Nissan, Mitsubishi, PSA Group nebo Tesla, neboť tyto automobily se standardem CCS nejsou kompatibilní.
Jak pro AutoCar řekl mluvčí projektu Ionity, cílem je podpořit elektromobilitu a zvýšit schopnosti elektromobilů. Právě proto nebudou nabíječky omezeny jen na daného výrobce, ale budou dostupné všem elektromobilům podporujícím standard CCS, který je podle mluvčího v současnosti nejběžnějším.
Kapacita nabíjecích stojanů by měla dosahovat cca 350 kW, což je dokonce dvojnásobek proti Tesle a jejím nabíječkám "Superchargers". Jedinou neznámou tak zůstávají ceny za dobití, které se nejspíš budou lišit podle lokálních dodavatelů energie.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).