K poskytování služeb, cílení reklam a analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie. Používáním webu s tímto vyjadřujete souhlas. Další informace

Automobilky VW, Daimler, Ford a BMW se spojily ve jménu elektromobility. Co mají v plánu?

-mao / AutoRoad.cz, 3. listopadu 2017, 14:51 Google+

Mezi automobilkami jsme většinou zvyklí na trochu té nevraživosti a ostrý konkurenční boj, ovšem tentokrát se situace obrátila. Trojice nejvýznamnějších německých automobilek se totiž spojila s americkým gigantem Ford a společnými silami chtějí vydláždit cestičku elektromobilitě v Evropě, čemuž má posloužit projekt nazvaný Ionity

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Projekt Ionity svedl dohromady automobilky Daimler, BMW, VW a Ford. Společnými silami chtějí elektrifikovat cesty po celé Evropě

Projekt Ionity svedl dohromady automobilky Daimler, BMW, VW a Ford. Společnými silami chtějí elektrifikovat cesty po celé Evropě | foto: bmw blog

Sdílejte článek

Projekt Ionity má být poměrně hustá síť výkonných a rychlých nabíjecích stanic, díky kterým by se omezený dojezd elektromobilů mohl stát minoritním problémem. V současnosti už bylo postaveno 20 dobíjecích stanic, přičemž do konce roku jich má vyrůst zhruba 50. Pokud vše půjde podle plánů, pak se ještě do konce tohoto desetiletí dočkáme celkem 400 nabíječek.

V současné době se automobilky zaměřily zejména na výstavbu podél významných silnic v Německu, Rakousku a Norsku, přičemž vzdálenost mezi jednotlivými stanicemi činí 120 kilometrů.Taková vzdálenost je plně dostačující i pro lacinější elektromobily s menší kapacitou baterií a tím pádem i nižším dojezdem. Konečně by tak mohlo odpadnout jejich stigmatizování a mohly by se stát zajímavějšími i pro širší veřejnost.

V první fázi projektu je cílem propojit nejlidnatější oblasti v rámci kontinentální Evropy, později se dostane na všechny stát v rámci Evropy, včetně Velké Británie. Kdy se dostane na Českou Republiku si netroufáme odhadovat, nicméně i zde by se jistě našlo pár míst, kde by nabíjecí stanice přišly vhod.

Jak uvedl mluvčí projektu v rozhovoru pro AutoCar, příští rok by mělo vyrůst dalších 50 stanice a do konce desetiletí jich má být 400. To ovšem stále není konečné číslo, očekává se, že výstavba bude probíhat i po roce 2020.

img-responsive

Systém přinese užitek majitelům elektromobilů s nabíjecím standardem CCS, mezi které patří například elektrické vozy VW | foto: Volkswagen

Co se týče použité technologie, síť stanic bude podporovat nabíjecí standard Combined Charging System (CCS), který v současnosti používají vozy BMW i, Mercedes EQ i vozy VW e-Up nebo e-Golf. Dobíjecí stanice navíc budou přístupny i jiným automobilkám, které podporují standard CCS. To však nebude příliš dobrá zpráva pro majitele elektromobilů / Plug-in hybridů Nissan, Mitsubishi, PSA Group nebo Tesla, neboť tyto automobily se standardem CCS nejsou kompatibilní.

Jak pro AutoCar řekl mluvčí projektu Ionity, cílem je podpořit elektromobilitu a zvýšit schopnosti elektromobilů. Právě proto nebudou nabíječky omezeny jen na daného výrobce, ale budou dostupné všem elektromobilům podporujícím standard CCS, který je podle mluvčího v současnosti nejběžnějším.

Kapacita nabíjecích stojanů by měla dosahovat cca 350 kW, což je dokonce dvojnásobek proti Tesle a jejím nabíječkám "Superchargers". Jedinou neznámou tak zůstávají ceny za dobití, které se nejspíš budou lišit podle lokálních dodavatelů energie.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Automobilky VW, Daimler, Ford a BMW se spojily ve jménu elektromobility. Co mají v plánu?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Výměna oleje na Bugatti Veyron svépomocí

VIDEO: Jak se mění olej na Bugatti Veyron? Práce za 500 000 Kč se chopili amatáři

Společnost Tesloop zveřejnila náklady spojené s provozem Tesly Model S, která ujela za necelé tři roky přes 643 000 km

Tesla Model S s nájezdem 643 700 km? Neuvěříte, jaké byly náklady na její provoz

Společnost Lego představila Aston Martin DB5 inspirovaný bondovkou Goldfinger

James Bond ve světě Lega? Tahle replika Aston Martinu má i vystřelovací sedadlo

Nové taktické obranné vozidlo 4x4 Zetor GERLACH

Obrněný Zetor Gerlach? Nová úroveň armádní obrany, modularity, mobility pro různé mise

Audi TT dostala pro rok 2019 facelift, který přináší drobné úpravy designu a hlavně řadu nových prvků standardní výbavy

Modernizované Audi TT? Nejdůležitějších změn si na první pohled nevšimnete

McLaren Senna - exkluzivní model společnosti Amalgam startuje na ceně okolo 181 000 korun

Exkluzivní model v ceně nového auta? Prodejce očekává enormní zájem

Škoda Superb je vítězem hodnocení časopisu Auto Test v Německu

Škoda Superb ovládla prestižní anketu, nenašla přemožitele

Panel klimatizace, ilustrační foto

Jak rychle snížit teplotu v rozpáleném autě? Tyto metody jsou sázkou na jistotu

Ford Focus v úpravě podle filmu Mad Max

Ford Focus ve stylu Mad Max? Raketa na střeše, plamenomet v kufru a granát v držáku na pití

Ford Explorer Police Interceptor

Spoutaný muž ukradl policejní auto, ve kterém byl zavřený. Jeho jízda nemohla skončit jinak

reklama
reklama

Doporučujeme

Koncept elektrického a plně autonomního SUV Nissan IMx

Brzký konec elektromobilů? Automobilky se bouří, peníze ale nemají

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Československý autobus kabriolet? S vyhlídkovým RTO jsme zase předběhli dobu

  2. Škoda, kterou dnes skoro nikdo nezná? Československé hranice bránila Želva

  3. Obrněný Zetor Gerlach? Nová úroveň armádní obrany, modularity, mobility pro různé mise

  4. Kleště místo volantu a kýbl místo sedaček? Policisté nevěřili svým očím

  5. Jízda za deště? Není to jen o schopnosti řidiče. Velmi podstatná je i jiná věc

  6. V pátek koupil, v sobotu zdemoloval. McLaren za 6.6 milionu majiteli příliš dlouho nevydržel

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud