Mezi automobilkami jsme většinou zvyklí na trochu té nevraživosti a ostrý konkurenční boj, ovšem tentokrát se situace obrátila. Trojice nejvýznamnějších německých automobilek se totiž spojila s americkým gigantem Ford a společnými silami chtějí vydláždit cestičku elektromobilitě v Evropě, čemuž má posloužit projekt nazvaný Ionity
Projekt Ionity má být poměrně hustá síť výkonných a rychlých nabíjecích stanic, díky kterým by se omezený dojezd elektromobilů mohl stát minoritním problémem. V současnosti už bylo postaveno 20 dobíjecích stanic, přičemž do konce roku jich má vyrůst zhruba 50. Pokud vše půjde podle plánů, pak se ještě do konce tohoto desetiletí dočkáme celkem 400 nabíječek.
V současné době se automobilky zaměřily zejména na výstavbu podél významných silnic v Německu, Rakousku a Norsku, přičemž vzdálenost mezi jednotlivými stanicemi činí 120 kilometrů.Taková vzdálenost je plně dostačující i pro lacinější elektromobily s menší kapacitou baterií a tím pádem i nižším dojezdem. Konečně by tak mohlo odpadnout jejich stigmatizování a mohly by se stát zajímavějšími i pro širší veřejnost.
V první fázi projektu je cílem propojit nejlidnatější oblasti v rámci kontinentální Evropy, později se dostane na všechny stát v rámci Evropy, včetně Velké Británie. Kdy se dostane na Českou Republiku si netroufáme odhadovat, nicméně i zde by se jistě našlo pár míst, kde by nabíjecí stanice přišly vhod.
Jak uvedl mluvčí projektu v rozhovoru pro AutoCar, příští rok by mělo vyrůst dalších 50 stanice a do konce desetiletí jich má být 400. To ovšem stále není konečné číslo, očekává se, že výstavba bude probíhat i po roce 2020.
Co se týče použité technologie, síť stanic bude podporovat nabíjecí standard Combined Charging System (CCS), který v současnosti používají vozy BMW i, Mercedes EQ i vozy VW e-Up nebo e-Golf. Dobíjecí stanice navíc budou přístupny i jiným automobilkám, které podporují standard CCS. To však nebude příliš dobrá zpráva pro majitele elektromobilů / Plug-in hybridů Nissan, Mitsubishi, PSA Group nebo Tesla, neboť tyto automobily se standardem CCS nejsou kompatibilní.
Jak pro AutoCar řekl mluvčí projektu Ionity, cílem je podpořit elektromobilitu a zvýšit schopnosti elektromobilů. Právě proto nebudou nabíječky omezeny jen na daného výrobce, ale budou dostupné všem elektromobilům podporujícím standard CCS, který je podle mluvčího v současnosti nejběžnějším.
Kapacita nabíjecích stojanů by měla dosahovat cca 350 kW, což je dokonce dvojnásobek proti Tesle a jejím nabíječkám "Superchargers". Jedinou neznámou tak zůstávají ceny za dobití, které se nejspíš budou lišit podle lokálních dodavatelů energie.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?