Porsche obnovilo výrobu bubnových brzd. Proč se vrací k překonané technologii?

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 1. listopadu 2017, 12:06 Aktualizováno 1.11.2017, 13:19 Google+

Automobily značky Porsche si možná drží již desítky let značně podobný design, ovšem pod jejich kapotami se vždy ukrývalo to nejlepší, co daná doba nabízela. Nyní se však v automobilce rozhodli vyrábět typ brzd, který už je desítky let překonaný. Ptáte se, co za tím vězí? Historie a nostalgie.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Porsche obnovilo výrobu bubnových brzd kvůli modelu 356

Porsche obnovilo výrobu bubnových brzd kvůli modelu 356 | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Nemějte ale obavy, znovu vyráběné bubnové brzdy se nestanou náhradou za nejnovější karbon-keramické brzdy. Vlastně se ani neobjeví na žádném z nových modelů. Automobilka totiž obnovila jejich výrobu kvůli svému nejstaršímu modelu, kterým je Porsche 356.

Vůz vyráběný mezi lety 1948 až 1965 se dočkal celosvětového úspěchu a kromě samotné sériové výroby vznikla po celém světě i řada jeho replik. Vlastně se dá říci, že na podobně starý vůz se jich po světě prohání až překvapivě mnoho. To však přináší i vysoké požadavky na náhradní díly, které již nejsou. Stejně tak dochází díly z druhé ruky, které lidi brali z bouraných nebo neopravitelných kusů.

Proto se rozhodlo Porsche zakročit a obnovilo výrobu bubnových brzd s cílem udržet na silnici co největší počet provozuschopných 356-tek. Nové bubnové brzdy se budou vyrábět v Rakousku a udrží si svůj dobový vzhled. Jako náhradní díl je pak budou moci použít majitelů Porsche 356 A (1955-1959), 356 B (1960-63) a 356 C (1964-65).

Porsche obnovuje výrobu bubnových brzd pro model 356 (02:05) | zdroj: youtube.com

Malou vadou na kráse však bude jejich cena - přes 2.100 dolarů za kus (46 000 korun). Výměna brzd na celém automobilu vás tedy vyjde na necelých 8.500 dolarů, tedy cca 187000 korun. Vlastnit klasické Porsche se tak znovu o něco prodraží.

Vytisknout

Diskuze: Porsche obnovilo výrobu bubnových brzd. Proč se vrací k překonané technologii?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – co vše budeme testovat a zkoumat ?

Škoda Kamiq Monte Carlo

TEST: Škoda Kamiq 1,0 TSI DSG Monte Carlo – definice ideálního stylového crossoveru?

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb IV 2,0 TDI 110 kW L&K – nový manažerský ideál přijíždí!

subaru brz

TEST Subaru BRZ Limited AT – je lepší volbou automat či manuál?

EcoWheel Squer mini

TEST EcoWheel Squer mini – celoroční alternativa ke skútru, která zaparkuje všude

Subaru Crosstrek

TEST Subaru Crosstrek e-BOXER Executive – sen každého chalupáře či správce lesů?

Amarok

TEST Volkswagen Amarok Aventura – lepší i levnější, než první generace, bravo!

Subaru Forester

OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

reklama

Doporučujeme

Vítěz posledního ročníku Rally Dakar, Peugeot 3008 DKR

Vítězný dakarský speciál Peugeot 3008 DKR poprvé v ČR. Kdy a kde si ho můžete…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud