Automobily značky Porsche si možná drží již desítky let značně podobný design, ovšem pod jejich kapotami se vždy ukrývalo to nejlepší, co daná doba nabízela. Nyní se však v automobilce rozhodli vyrábět typ brzd, který už je desítky let překonaný. Ptáte se, co za tím vězí? Historie a nostalgie.
Nemějte ale obavy, znovu vyráběné bubnové brzdy se nestanou náhradou za nejnovější karbon-keramické brzdy. Vlastně se ani neobjeví na žádném z nových modelů. Automobilka totiž obnovila jejich výrobu kvůli svému nejstaršímu modelu, kterým je Porsche 356.
Vůz vyráběný mezi lety 1948 až 1965 se dočkal celosvětového úspěchu a kromě samotné sériové výroby vznikla po celém světě i řada jeho replik. Vlastně se dá říci, že na podobně starý vůz se jich po světě prohání až překvapivě mnoho. To však přináší i vysoké požadavky na náhradní díly, které již nejsou. Stejně tak dochází díly z druhé ruky, které lidi brali z bouraných nebo neopravitelných kusů.
Proto se rozhodlo Porsche zakročit a obnovilo výrobu bubnových brzd s cílem udržet na silnici co největší počet provozuschopných 356-tek. Nové bubnové brzdy se budou vyrábět v Rakousku a udrží si svůj dobový vzhled. Jako náhradní díl je pak budou moci použít majitelů Porsche 356 A (1955-1959), 356 B (1960-63) a 356 C (1964-65).
Malou vadou na kráse však bude jejich cena - přes 2.100 dolarů za kus (46 000 korun). Výměna brzd na celém automobilu vás tedy vyjde na necelých 8.500 dolarů, tedy cca 187000 korun. Vlastnit klasické Porsche se tak znovu o něco prodraží.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?