Dnes se na akci SEMA v americkém Las Vegas představil tzv. "Hellcrate", 6.2 litrový a kompresorem přeplňovaný motor V8 produkující výkon přes 700 koní, který bude snadné zastavět prakticky do jakéhokoliv postaršího vozu a tím si vytvořit pořádný závoďák i z veterána. Smutnou skutečností však je, že tvůrci počítali pouze s přestavbou amerických korábů, takže slepice ze Škodovky po dědovi vyhánět nemusíte.
Za touhle hračkou, která nese název "Hellcrate", což by se dalo volně přeložit jako pekelná bedna, stojí společnost Mopar, která není v oboru motorů žádným nováčkem. Údělem této pekelné bedýnky pak bude snadno a jednoduše dopřát majitelům starších vozů výkon, který si mohou užívat třeba vlastníci nového Dodge Hellcat.
Ostatně k tomu má Hellcrate skvělé předpoklady. Objem 6,2 litru, osm válců do V, přeplňování kompresorem a výkon přesahující 700 koní spolu s točivým momentem přes 880 Nm - to už dokáže zamávat s kdejakou stodolou na kolech.
Celá koncepce navíc sází na jednoduchost ve stylu "Plug-and-play". Jak to funguje? Spolus motorem Hellcrate si objednáte ještě speciální sadu pro váš automobil, díky které propojíte motor s přívodem elektrické energie, s plynovým pedálem, palivovou pumpou, vzduchovým senzorem, atd.. Zkrátka se vším, co automobil k chodu potřebuje. A to je vše - jakmile máte propojeno a pospojováno, můžete jezdit.
Pokud byste ale svůj projekt chtěli dotáhnout k absolutní dokonalosti, můžete si k motoru koupit ještě řadu příslušenství, mezi které patří například různé kladky, řemeny, posilovač řízení, upravený alternátor, atd. Zajímavou vlastností Hellcrate je však skutečnost, že ho nepřipojíte na automobil vyrobený po roce 1976 ani na vozy s automatem.
A na kolik peněz přijde výroba závoďáku z veteránu? Samotný motor stojí 19530 dolarů (cca 431500 korun), sadu kabelů pro zprovoznění ve vašem automobilu pak pořídíte za dalších 2195 dolarů (48500 korun). Ceny dalšího příslušenství zatím společnost nezveřejnila. Na motor však platí tříletá záruka bez omezení nájezdu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.