Dnes se na akci SEMA v americkém Las Vegas představil tzv. "Hellcrate", 6.2 litrový a kompresorem přeplňovaný motor V8 produkující výkon přes 700 koní, který bude snadné zastavět prakticky do jakéhokoliv postaršího vozu a tím si vytvořit pořádný závoďák i z veterána. Smutnou skutečností však je, že tvůrci počítali pouze s přestavbou amerických korábů, takže slepice ze Škodovky po dědovi vyhánět nemusíte.
Za touhle hračkou, která nese název "Hellcrate", což by se dalo volně přeložit jako pekelná bedna, stojí společnost Mopar, která není v oboru motorů žádným nováčkem. Údělem této pekelné bedýnky pak bude snadno a jednoduše dopřát majitelům starších vozů výkon, který si mohou užívat třeba vlastníci nového Dodge Hellcat.
Ostatně k tomu má Hellcrate skvělé předpoklady. Objem 6,2 litru, osm válců do V, přeplňování kompresorem a výkon přesahující 700 koní spolu s točivým momentem přes 880 Nm - to už dokáže zamávat s kdejakou stodolou na kolech.
Celá koncepce navíc sází na jednoduchost ve stylu "Plug-and-play". Jak to funguje? Spolus motorem Hellcrate si objednáte ještě speciální sadu pro váš automobil, díky které propojíte motor s přívodem elektrické energie, s plynovým pedálem, palivovou pumpou, vzduchovým senzorem, atd.. Zkrátka se vším, co automobil k chodu potřebuje. A to je vše - jakmile máte propojeno a pospojováno, můžete jezdit.
Pokud byste ale svůj projekt chtěli dotáhnout k absolutní dokonalosti, můžete si k motoru koupit ještě řadu příslušenství, mezi které patří například různé kladky, řemeny, posilovač řízení, upravený alternátor, atd. Zajímavou vlastností Hellcrate je však skutečnost, že ho nepřipojíte na automobil vyrobený po roce 1976 ani na vozy s automatem.
A na kolik peněz přijde výroba závoďáku z veteránu? Samotný motor stojí 19530 dolarů (cca 431500 korun), sadu kabelů pro zprovoznění ve vašem automobilu pak pořídíte za dalších 2195 dolarů (48500 korun). Ceny dalšího příslušenství zatím společnost nezveřejnila. Na motor však platí tříletá záruka bez omezení nájezdu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.