Nissan dnes na veřejných komunikacích Tokia předvedl svůj prototyp nejmodernější technologie autonomního řízení, která je plánována do běžného provozu v roce 2020. Systém ProPILOT byl instalován na prémiový sedan Infiniti Q50.
Nissan Motor Co. Ltd. testovala novou generaci technologie ProPILOT v upraveném sportovním sedanu INFINITI Q50. Technologie umožňuje vozidlu autonomní ovládání v městském provozu a na dálnici a je aktivní od chvíle, kdy řidič zvolí destinaci ze svého navigačního systému, až do příjezdu na požadované místo.
Umělá inteligence prototypu přebírá informace od 12 sonarů, 12 kamer, 9 radarů milimetrových vln, 6 laserových skenerů a mapy ve vysokém rozlišení, ze kterých analyzuje komplexní scénáře v reálném čase, a dokáže vozidlo bez potíží provést náročnými situacemi ve městě, jako jsou rušné křižovatky. Tyto hardwarové novinky společně s novějším softwarem umožňují také hladké řešení překážek v provozu a nabízí pro klid pasažérů pocit jízdy jako se skutečným řidičem.
„Vynalézavost je středobodem všeho, co v Nissanu děláme.“, říká Takao Asami, senior viceprezident pro výzkum a pokročilé inženýrství. „Náš prototyp ProPILOT nové generace je důkazem technologie, která bude dostupná v běžném provozu od roku 2020. Dnešní předváděcí akce je dalším příkladem úspěšné práce, která v nedaleké budoucnosti umožní používat autonomní vozidla každému z nás.“
Dnešek probíhá v návaznosti na nedávné představení nového Nissanu LEAF neprodukujícího žádné emise a vybaveného technologií ProPILOT, která umožňuje autonomní řízení na dálnici v jednom pruhu. Neustále se zvětšující řada modelů s technologií ProPILOT zahrnuje také vozy, jako je Nissan Serena a v roce 2018 se rozšíří o model Qashqai.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.