Nissan dnes na veřejných komunikacích Tokia předvedl svůj prototyp nejmodernější technologie autonomního řízení, která je plánována do běžného provozu v roce 2020. Systém ProPILOT byl instalován na prémiový sedan Infiniti Q50.
Nissan Motor Co. Ltd. testovala novou generaci technologie ProPILOT v upraveném sportovním sedanu INFINITI Q50. Technologie umožňuje vozidlu autonomní ovládání v městském provozu a na dálnici a je aktivní od chvíle, kdy řidič zvolí destinaci ze svého navigačního systému, až do příjezdu na požadované místo.
Umělá inteligence prototypu přebírá informace od 12 sonarů, 12 kamer, 9 radarů milimetrových vln, 6 laserových skenerů a mapy ve vysokém rozlišení, ze kterých analyzuje komplexní scénáře v reálném čase, a dokáže vozidlo bez potíží provést náročnými situacemi ve městě, jako jsou rušné křižovatky. Tyto hardwarové novinky společně s novějším softwarem umožňují také hladké řešení překážek v provozu a nabízí pro klid pasažérů pocit jízdy jako se skutečným řidičem.
„Vynalézavost je středobodem všeho, co v Nissanu děláme.“, říká Takao Asami, senior viceprezident pro výzkum a pokročilé inženýrství. „Náš prototyp ProPILOT nové generace je důkazem technologie, která bude dostupná v běžném provozu od roku 2020. Dnešní předváděcí akce je dalším příkladem úspěšné práce, která v nedaleké budoucnosti umožní používat autonomní vozidla každému z nás.“
Dnešek probíhá v návaznosti na nedávné představení nového Nissanu LEAF neprodukujícího žádné emise a vybaveného technologií ProPILOT, která umožňuje autonomní řízení na dálnici v jednom pruhu. Neustále se zvětšující řada modelů s technologií ProPILOT zahrnuje také vozy, jako je Nissan Serena a v roce 2018 se rozšíří o model Qashqai.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.