Nissan dnes na veřejných komunikacích Tokia předvedl svůj prototyp nejmodernější technologie autonomního řízení, která je plánována do běžného provozu v roce 2020. Systém ProPILOT byl instalován na prémiový sedan Infiniti Q50.
Nissan Motor Co. Ltd. testovala novou generaci technologie ProPILOT v upraveném sportovním sedanu INFINITI Q50. Technologie umožňuje vozidlu autonomní ovládání v městském provozu a na dálnici a je aktivní od chvíle, kdy řidič zvolí destinaci ze svého navigačního systému, až do příjezdu na požadované místo.
Umělá inteligence prototypu přebírá informace od 12 sonarů, 12 kamer, 9 radarů milimetrových vln, 6 laserových skenerů a mapy ve vysokém rozlišení, ze kterých analyzuje komplexní scénáře v reálném čase, a dokáže vozidlo bez potíží provést náročnými situacemi ve městě, jako jsou rušné křižovatky. Tyto hardwarové novinky společně s novějším softwarem umožňují také hladké řešení překážek v provozu a nabízí pro klid pasažérů pocit jízdy jako se skutečným řidičem.
„Vynalézavost je středobodem všeho, co v Nissanu děláme.“, říká Takao Asami, senior viceprezident pro výzkum a pokročilé inženýrství. „Náš prototyp ProPILOT nové generace je důkazem technologie, která bude dostupná v běžném provozu od roku 2020. Dnešní předváděcí akce je dalším příkladem úspěšné práce, která v nedaleké budoucnosti umožní používat autonomní vozidla každému z nás.“
Dnešek probíhá v návaznosti na nedávné představení nového Nissanu LEAF neprodukujícího žádné emise a vybaveného technologií ProPILOT, která umožňuje autonomní řízení na dálnici v jednom pruhu. Neustále se zvětšující řada modelů s technologií ProPILOT zahrnuje také vozy, jako je Nissan Serena a v roce 2018 se rozšíří o model Qashqai.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?