Agenturu Euro NCAP známe všichni, ovšem věděli jste, že existuje i agentura Latin NCAP? Jejím údělem je totéž, pouze testuje automobily směřující na trh Latinské Ameriky. A právě během testů pořádaných touto agenturou zcela tragicky pohořel třetí nejprodávanější vůz na trhu, Ford Ka.
Automobil, který procházel testováním Latin NCAP, pocházel z brazilské továrny Ford a určen je pouze na trhy Latinské Ameriky, kde se mu nedaří vůbec špatně. Přímo v Brazílii je dokonce třetím nejprodávanějším automobilem na trhu, ovšem to by se nyní mohlo změnit. Jak totiž výsledky testů ukazují, za ochranu dospělé posádky si vysloužil 0 hvězdiček.
Během testování na čelní náraz, které probíhalo zhruba před dvěma lety, obdržel Ford Ka celkem čtyři hvězdičky za ochranu posádky. Během letošních testů ochrany posádky během bočního nárazu ale došlo na velice nepříjemné překvapení. Po nárazu v rychlosti 50 km/h došlo ke zhroucení B sloupku do interiéru, dveře se otevřely a figurína utrpěla vážně poranění hrudníku.
Ani s ochranou dětí to nebylo nijak slavné, ovšem zde si Ford urval alespoň tři hvězdy. Nejvíce ztratil kvůli špatně značeným fixačním bodům systému ISOFIX, chybějící možnosti odpojení předního airbagu (jinak není možné převážet dítě v sedačce otočené proti směru jízdy) a také kvůli otevření dveří, čímž došlo k vystavení dítěte vážným zraněním.
Stejné hodnoty pak platí i pro automobily prodávané pod názvem Ford Figo/Aspire, které bychom našli na jiných trzích Latinské Ameriky.
Znovu se tak projevila dvojí kvalita produktů jedné automobilky, kdy na evropském trhu vcelku bezpečné modely představují na slabších či rozvojových trzích poměrně vážné ohrožení zdraví a života. Ostatně již v první polovině roku jsme vás upozorňovali na doslova tragické výsledky Dacie Duster distribuované na indickém trhu.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.