Automobil, který procházel testováním Latin NCAP, pocházel z brazilské továrny Ford a určen je pouze na trhy Latinské Ameriky, kde se mu nedaří vůbec špatně. Přímo v Brazílii je dokonce třetím nejprodávanějším automobilem na trhu, ovšem to by se nyní mohlo změnit. Jak totiž výsledky testů ukazují, za ochranu dospělé posádky si vysloužil 0 hvězdiček.
Během testování na čelní náraz, které probíhalo zhruba před dvěma lety, obdržel Ford Ka celkem čtyři hvězdičky za ochranu posádky. Během letošních testů ochrany posádky během bočního nárazu ale došlo na velice nepříjemné překvapení. Po nárazu v rychlosti 50 km/h došlo ke zhroucení B sloupku do interiéru, dveře se otevřely a figurína utrpěla vážně poranění hrudníku.
Psali jsme
Ani s ochranou dětí to nebylo nijak slavné, ovšem zde si Ford urval alespoň tři hvězdy. Nejvíce ztratil kvůli špatně značeným fixačním bodům systému ISOFIX, chybějící možnosti odpojení předního airbagu (jinak není možné převážet dítě v sedačce otočené proti směru jízdy) a také kvůli otevření dveří, čímž došlo k vystavení dítěte vážným zraněním.
Stejné hodnoty pak platí i pro automobily prodávané pod názvem Ford Figo/Aspire, které bychom našli na jiných trzích Latinské Ameriky.
Znovu se tak projevila dvojí kvalita produktů jedné automobilky, kdy na evropském trhu vcelku bezpečné modely představují na slabších či rozvojových trzích poměrně vážné ohrožení zdraví a života. Ostatně již v první polovině roku jsme vás upozorňovali na doslova tragické výsledky Dacie Duster distribuované na indickém trhu.