Agenturu Euro NCAP známe všichni, ovšem věděli jste, že existuje i agentura Latin NCAP? Jejím údělem je totéž, pouze testuje automobily směřující na trh Latinské Ameriky. A právě během testů pořádaných touto agenturou zcela tragicky pohořel třetí nejprodávanější vůz na trhu, Ford Ka.
Automobil, který procházel testováním Latin NCAP, pocházel z brazilské továrny Ford a určen je pouze na trhy Latinské Ameriky, kde se mu nedaří vůbec špatně. Přímo v Brazílii je dokonce třetím nejprodávanějším automobilem na trhu, ovšem to by se nyní mohlo změnit. Jak totiž výsledky testů ukazují, za ochranu dospělé posádky si vysloužil 0 hvězdiček.
Během testování na čelní náraz, které probíhalo zhruba před dvěma lety, obdržel Ford Ka celkem čtyři hvězdičky za ochranu posádky. Během letošních testů ochrany posádky během bočního nárazu ale došlo na velice nepříjemné překvapení. Po nárazu v rychlosti 50 km/h došlo ke zhroucení B sloupku do interiéru, dveře se otevřely a figurína utrpěla vážně poranění hrudníku.
Ani s ochranou dětí to nebylo nijak slavné, ovšem zde si Ford urval alespoň tři hvězdy. Nejvíce ztratil kvůli špatně značeným fixačním bodům systému ISOFIX, chybějící možnosti odpojení předního airbagu (jinak není možné převážet dítě v sedačce otočené proti směru jízdy) a také kvůli otevření dveří, čímž došlo k vystavení dítěte vážným zraněním.
Stejné hodnoty pak platí i pro automobily prodávané pod názvem Ford Figo/Aspire, které bychom našli na jiných trzích Latinské Ameriky.
Znovu se tak projevila dvojí kvalita produktů jedné automobilky, kdy na evropském trhu vcelku bezpečné modely představují na slabších či rozvojových trzích poměrně vážné ohrožení zdraví a života. Ostatně již v první polovině roku jsme vás upozorňovali na doslova tragické výsledky Dacie Duster distribuované na indickém trhu.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?