Agenturu Euro NCAP známe všichni, ovšem věděli jste, že existuje i agentura Latin NCAP? Jejím údělem je totéž, pouze testuje automobily směřující na trh Latinské Ameriky. A právě během testů pořádaných touto agenturou zcela tragicky pohořel třetí nejprodávanější vůz na trhu, Ford Ka.
Automobil, který procházel testováním Latin NCAP, pocházel z brazilské továrny Ford a určen je pouze na trhy Latinské Ameriky, kde se mu nedaří vůbec špatně. Přímo v Brazílii je dokonce třetím nejprodávanějším automobilem na trhu, ovšem to by se nyní mohlo změnit. Jak totiž výsledky testů ukazují, za ochranu dospělé posádky si vysloužil 0 hvězdiček.
Během testování na čelní náraz, které probíhalo zhruba před dvěma lety, obdržel Ford Ka celkem čtyři hvězdičky za ochranu posádky. Během letošních testů ochrany posádky během bočního nárazu ale došlo na velice nepříjemné překvapení. Po nárazu v rychlosti 50 km/h došlo ke zhroucení B sloupku do interiéru, dveře se otevřely a figurína utrpěla vážně poranění hrudníku.
Ani s ochranou dětí to nebylo nijak slavné, ovšem zde si Ford urval alespoň tři hvězdy. Nejvíce ztratil kvůli špatně značeným fixačním bodům systému ISOFIX, chybějící možnosti odpojení předního airbagu (jinak není možné převážet dítě v sedačce otočené proti směru jízdy) a také kvůli otevření dveří, čímž došlo k vystavení dítěte vážným zraněním.
Stejné hodnoty pak platí i pro automobily prodávané pod názvem Ford Figo/Aspire, které bychom našli na jiných trzích Latinské Ameriky.
Znovu se tak projevila dvojí kvalita produktů jedné automobilky, kdy na evropském trhu vcelku bezpečné modely představují na slabších či rozvojových trzích poměrně vážné ohrožení zdraví a života. Ostatně již v první polovině roku jsme vás upozorňovali na doslova tragické výsledky Dacie Duster distribuované na indickém trhu.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.