Agenturu Euro NCAP známe všichni, ovšem věděli jste, že existuje i agentura Latin NCAP? Jejím údělem je totéž, pouze testuje automobily směřující na trh Latinské Ameriky. A právě během testů pořádaných touto agenturou zcela tragicky pohořel třetí nejprodávanější vůz na trhu, Ford Ka.
Automobil, který procházel testováním Latin NCAP, pocházel z brazilské továrny Ford a určen je pouze na trhy Latinské Ameriky, kde se mu nedaří vůbec špatně. Přímo v Brazílii je dokonce třetím nejprodávanějším automobilem na trhu, ovšem to by se nyní mohlo změnit. Jak totiž výsledky testů ukazují, za ochranu dospělé posádky si vysloužil 0 hvězdiček.
Během testování na čelní náraz, které probíhalo zhruba před dvěma lety, obdržel Ford Ka celkem čtyři hvězdičky za ochranu posádky. Během letošních testů ochrany posádky během bočního nárazu ale došlo na velice nepříjemné překvapení. Po nárazu v rychlosti 50 km/h došlo ke zhroucení B sloupku do interiéru, dveře se otevřely a figurína utrpěla vážně poranění hrudníku.
Ani s ochranou dětí to nebylo nijak slavné, ovšem zde si Ford urval alespoň tři hvězdy. Nejvíce ztratil kvůli špatně značeným fixačním bodům systému ISOFIX, chybějící možnosti odpojení předního airbagu (jinak není možné převážet dítě v sedačce otočené proti směru jízdy) a také kvůli otevření dveří, čímž došlo k vystavení dítěte vážným zraněním.
Stejné hodnoty pak platí i pro automobily prodávané pod názvem Ford Figo/Aspire, které bychom našli na jiných trzích Latinské Ameriky.
Znovu se tak projevila dvojí kvalita produktů jedné automobilky, kdy na evropském trhu vcelku bezpečné modely představují na slabších či rozvojových trzích poměrně vážné ohrožení zdraví a života. Ostatně již v první polovině roku jsme vás upozorňovali na doslova tragické výsledky Dacie Duster distribuované na indickém trhu.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?