Monstrum vážící 27 tun, dlouhé téměř 23 metrů s radlicí širokou takřka osm metrů a bez řidiče? Někoho taková myšlenka možná vyděsí, ovšem tyto stroje nejsou ani v nejmenším určeny na silnice, jejich prací totiž má být udržet letištní ranveje čisté a bez sněhu.
S tím označením "autonomní" jsme to ale možná trochu přehnali, lepší označením by bylo automatizované a dálkově řízené. Ve vedoucím vozidle skupiny pluhů totiž vždy bude sedět člověk, který může ze svého vozu celou skupinku ovládat a zadávat ji různé příkazy. De facto se tak jedná o jednu z nejzajímavějších a nejkomplexnějších hraček na dálkové ovládání.
A pravděpodobně se jedná také o jednu z největších dálkově ovládaných "hraček". Základem pro tyto speciální vozy se totiž stal těžký tahač Mercedes-Benz Arocs, který před sebou nese sklopný pluh s maximální šířkou záběru 7,9 metrů. Za kabinou tahače se nachází jednoduchý návěs, pod kterým je zavěšen obří rotační kartáč, který z přistávací ranveje odstraňuje zbytky sněhu.
A jak celý systém funguje? Kompletní flotila vozidel, kterých může být až čtrnáct, je vybavena dvojitým GPS systémem, jehož srdcem je řídící jednotka nazvaná "Remote Truck Interface". Právě ta dovoluje operátorovi ve vedoucím vozidle řídit celou kolonu nebo jednotlivé vozy a zadávat jim různé úkoly. Systém je navíc tak komplexní a vzájemně propojený, že vedoucím vozidlem se může stát prakticky kterékoliv.
Na systému, který je stále ve vývoji a nyní se testuje na bývalém vojenském letišti nedaleko Frankfurtu, se podílí jak samotná automobilka Mercedes-Benz, tak vývojové centrum "Daimler Lab1886" a také letiště ve Frankfurtu, které patří k těm nejrušnějším na světě a podobnou techniku by jistě uvítalo.
Jak jistě všichni dobře víme, počasí je nevyzpytatelné a letiště by tak v případě silné sněhové bouře nemusela narychlo shánět další personál, což by ušetřilo čas, peníze i starosti. Stačil by totiž pouze jeden pracovník na ranvej, a za chvíli by bylo uklizeno.
Pokud tedy vše dopadne dobře a testování se obejde bez nějakých výrazných pochybení, mohli bychom se podobné technologie brzy dočkat takřka na všech světových letištích, které několik měsíců v roce musí řešit chladná období.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.