Mercedes testuje sestavu monstrózních pluhů. Mají speciální určení a jediného řidiče

Speciální automatické pluhy postavené na základě těžkého tahače Mercedes-Benz Arocs
Speciální automatické pluhy postavené na základě těžkého tahače Mercedes-Benz Arocs, foto: Daimler AG
Antonín Marek , AutoRoad.cz 18. října 2017 13:07 19. října 2017 7:34
Sdílej:

Monstrum vážící 27 tun, dlouhé téměř 23 metrů s radlicí širokou takřka osm metrů a bez řidiče? Někoho taková myšlenka možná vyděsí, ovšem tyto stroje nejsou ani v nejmenším určeny na silnice, jejich prací totiž má být udržet letištní ranveje čisté a bez sněhu.

S tím označením "autonomní" jsme to ale možná trochu přehnali, lepší označením by bylo automatizované a dálkově řízené. Ve vedoucím vozidle skupiny pluhů totiž vždy bude sedět člověk, který může ze svého vozu celou skupinku ovládat a zadávat ji různé příkazy. De facto se tak jedná o jednu z nejzajímavějších a nejkomplexnějších hraček na dálkové ovládání.

A pravděpodobně se jedná také o jednu z největších dálkově ovládaných "hraček". Základem pro tyto speciální vozy se totiž stal těžký tahač Mercedes-Benz Arocs, který před sebou nese sklopný pluh s maximální šířkou záběru 7,9 metrů. Za kabinou tahače se nachází jednoduchý návěs, pod kterým je zavěšen obří rotační kartáč, který z přistávací ranveje odstraňuje zbytky sněhu. 

A jak celý systém funguje? Kompletní flotila vozidel, kterých může být až čtrnáct, je vybavena dvojitým GPS systémem, jehož srdcem je řídící jednotka nazvaná "Remote Truck Interface". Právě ta dovoluje operátorovi ve vedoucím vozidle řídit celou kolonu nebo jednotlivé vozy a zadávat jim různé úkoly. Systém je navíc tak komplexní a vzájemně propojený, že vedoucím vozidlem se může stát prakticky kterékoliv.

Na systému, který je stále ve vývoji a nyní se testuje na bývalém vojenském letišti nedaleko Frankfurtu, se podílí jak samotná automobilka Mercedes-Benz, tak vývojové centrum "Daimler Lab1886" a také letiště ve Frankfurtu, které patří k těm nejrušnějším na světě a podobnou techniku by jistě uvítalo.

Jak jistě všichni dobře víme, počasí je nevyzpytatelné a letiště by tak v případě silné sněhové bouře nemusela narychlo shánět další personál, což by ušetřilo čas, peníze i starosti. Stačil by totiž pouze jeden pracovník na ranvej, a za chvíli by bylo uklizeno.

Pokud tedy vše dopadne dobře a testování se obejde bez nějakých výrazných pochybení, mohli bychom se podobné technologie brzy dočkat takřka na všech světových letištích, které několik měsíců v roce musí řešit chladná období.

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.