Už několik měsíců se živě spekuluje o tom, že by se Mazda mohla znovu vrátit k zástavbě rotačního Wankelova motoru pod kapotu svých automobilů. Finální odpověď by měl přinést za pár týdnů autosalon v Tokiu, ovšem už nyní se objevují informace, ze kterých fanoušci modelů RX-7 a RX-8 nebudou mít radost.
Podle webu Automotive News totiž Mazda skutečně uvažuje o návratu k rotačním motorům, ovšem už ne v podobě, jakou si pamatujeme ze sportovních modelů RX-7 a RX-8. Místo pohon auta by totiž Wankelův motor měl sloužit jen jako generátor pro elektromotor.
I přes svůj odmítavý postoj totiž Mazda plánuje na rok 2019 představení svého prvního elektromobilu. Ten by měl být na evropském, japonském a čínském trhu poháněn čistě elektrickou energií, neboť na těchto trzích využívají lidé vozy k přepravě na krátkou vzdálenost. Pro severoamerický trh se ale uvažuje o variantě s benzínovým generátorem prodlužující dojezd.
A právě tímto generátorem by se mohl stát Wankelův rotační motor, mezi jehož nesporné výhody patří kompaktní rozměry, vysoký výkon a minimum vibrací. Díky tomu se zdá být pro nasazení v hybridech zcela ideálním. Mazda by navíc mohla pokračovat v jeho vývoji a dříve nebo později by ho mohla znovu nasadit do produkčního modelu jako přímou pohonnou jednotku.
Šéf oddělení vývoje pohonných jednotek Mutsuo Hitomi je ale v této otázce poněkud skeptický. V rozhovoru pro Automotive News totiž položil otázku, zda se Mazda může spolehnout na to, že opravdu prodá tolik sportovních aut. Podle jeho slov prý není na trhu mnoho automobilek, které by nabízely více než jeden sportovní model - čímž nejspíše naráží na Mazdu Mx-5.
Pan Hitomi ale nejspíš zapomněl, že jen v Japonsku je automobilek s ícero sportovními modely hned několika. Nissan má GT-R a 370Z, Toyota nabízí GT-86 a Supru, Honda slaví úspěchy s novým Civicem TypeR a údajně vyvíjí nový model NSX a Subaru má své Imprezy a model BRZ. Mazda sice nepatří k největším automobilkám, ovšem její sportovnost je cítit z každého modelu. Nezbývá proto než doufat, že se automobilka nepoddá obavám a zkusí a pár štěstí s dalším sportovním modelem.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.