Už několik měsíců se živě spekuluje o tom, že by se Mazda mohla znovu vrátit k zástavbě rotačního Wankelova motoru pod kapotu svých automobilů. Finální odpověď by měl přinést za pár týdnů autosalon v Tokiu, ovšem už nyní se objevují informace, ze kterých fanoušci modelů RX-7 a RX-8 nebudou mít radost.
Podle webu Automotive News totiž Mazda skutečně uvažuje o návratu k rotačním motorům, ovšem už ne v podobě, jakou si pamatujeme ze sportovních modelů RX-7 a RX-8. Místo pohon auta by totiž Wankelův motor měl sloužit jen jako generátor pro elektromotor.
I přes svůj odmítavý postoj totiž Mazda plánuje na rok 2019 představení svého prvního elektromobilu. Ten by měl být na evropském, japonském a čínském trhu poháněn čistě elektrickou energií, neboť na těchto trzích využívají lidé vozy k přepravě na krátkou vzdálenost. Pro severoamerický trh se ale uvažuje o variantě s benzínovým generátorem prodlužující dojezd.
A právě tímto generátorem by se mohl stát Wankelův rotační motor, mezi jehož nesporné výhody patří kompaktní rozměry, vysoký výkon a minimum vibrací. Díky tomu se zdá být pro nasazení v hybridech zcela ideálním. Mazda by navíc mohla pokračovat v jeho vývoji a dříve nebo později by ho mohla znovu nasadit do produkčního modelu jako přímou pohonnou jednotku.
Šéf oddělení vývoje pohonných jednotek Mutsuo Hitomi je ale v této otázce poněkud skeptický. V rozhovoru pro Automotive News totiž položil otázku, zda se Mazda může spolehnout na to, že opravdu prodá tolik sportovních aut. Podle jeho slov prý není na trhu mnoho automobilek, které by nabízely více než jeden sportovní model - čímž nejspíše naráží na Mazdu Mx-5.
Pan Hitomi ale nejspíš zapomněl, že jen v Japonsku je automobilek s ícero sportovními modely hned několika. Nissan má GT-R a 370Z, Toyota nabízí GT-86 a Supru, Honda slaví úspěchy s novým Civicem TypeR a údajně vyvíjí nový model NSX a Subaru má své Imprezy a model BRZ. Mazda sice nepatří k největším automobilkám, ovšem její sportovnost je cítit z každého modelu. Nezbývá proto než doufat, že se automobilka nepoddá obavám a zkusí a pár štěstí s dalším sportovním modelem.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?