Odolný Nissan Navara – stávající držitel prestižního ocenění International Pickup Award – se zúčastní závodu Rebelle Rally. Každoroční týdenní etapový závod je 2 000 km dlouhým testem jízdních a navigačních dovedností, které prověří drsné pouště amerických států Kalifornie a Nevada.
Akce určená pro vozy běžné výroby spíše než upravené závodní rallye vozy se mohou zúčastnit pouze dvoučlenné ženské týmy a láká tak soutěžící z celého světa. Součástí závodu je dálková terénní jízda a tradiční navigace pouze pomocí topografických map a kompasu s cílem nalezení skrytých kontrolních bodů. GPS zařízení, včetně mobilních telefonů, jsou přísně zakázaná a časové omezení nutí závodníky se rychle rozhodovat.
Trasy na jednotlivé dny zůstávají tajné až do doby několika hodin před startem. Nynějšího druhého ročníku se účastní 40 týmů z 12 zemí, a to s vozidly od různých výrobců. Účastnicemi v modelu Navara jsou dvě zaměstnankyně ze společnosti Nissan France; Karen Rayrollesová a Florence Phamová pracují v týmech komunikace a marketingu a rády vyhledávají jedinečné výzvy.
Karen a Florence budou při závodu používat model Navara Double Cab a utkají se o cenu Bone Stock Award. Tato kategorie je otevřená pro týmy používající standardní vozy, kde jejich jedinou úpravou je sada terénních pneumatik.
Navara Double Cab se bude na písečných dunách a prašných cestách pouště cítit skutečně jako doma. Pětibodové zavěšení zadní nápravy modelu Navara Double Cab je v daném segmentu jedinečné a poskytuje výjimečné jízdní vlastnosti, aniž by došlo ke snížení schopnosti jízdy v terénu nebo omezení užitečného zatížení. Hnací síla je poskytována vytříbeným 2,3l vznětovým motorem s dvojitým turbodmychadlem a výkonem 190 k a 450 Nm. točivého momentu.
Seznam výbavy vozu se během závodu Rebelle Rally rozhodně projeví jako užitečný. Inteligentní panoramatický kamerový systém pomáhá při manévrech v nízké rychlosti ve stísněných prostorech, zatímco Inteligentní nouzové brzdění zajistí pomoc, pokud se modelu Navara do cesty postaví místní divoká příroda či další závodníci.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.