Nevlídné podzimní počasí je tady a motorkáři si dávají zimní pauzu. Zazimované stroje však lákají nenechavce, kteří jen za loňský rok napáchali krádežemi motorek škodu ve výši téměř 16 milionů korun. Jak svůj stroj nejen přes zimu co nejlépe zabezpečit?
Ukryjte váš poklad před zvědavci
Zloději si objekt často obcházejí a vytipovávají si cenné věci. Neusnadňujte jim proto práci a skryjte motorku tak, aby nebyla vidět na první pohled např. garážovým okénkem. Stroj dejte ke stěně a přehoďte přes něj starou deku. K zabezpečení můžete využít zámek typu x box, jehož mechanismus připevníte k podlaze, dveřím nebo stěně. Spolu s ocelovým řetězem nebo lankem pak vytvoříte takové zabezpečení, že zloděj nebude mít šanci motorku nepozorovaně ukrást. Tento způsob zabezpečení je vhodný nejen pro skůtry a motocykly, ale například i vozíky, kola a další prostředky.
Pozor na odlehlé garáže
Mnoho motorkářů má svůj stroj přes zimu v garáži mimo obytný dům. Odlehlá místa v okrajových částech sídlišť však bývají častým cílem nezvaných „návštěv“. Kromě standardního zabezpečení motorky kvalitním moto zámkem by zde proto nemělo chybět ani zabezpečení vchodu do garáže. Na dveře patří bezpečnostní cylindrická vložka, která odolá pokusům o vyražení. Dveře můžete navíc zajistit i petlicí s visacím zámkem. Tokoz Golem, certifikovaný ve čtvrté bezpečnostní třídě, odolá vyhmatání a odvrtání a zvládne různorodé klimatické podmínky.
Vyděste zloděje
Do základní bezpečnostní výbavy vašeho stroje by měl patřit kotoučový zámek s alarmem. Po uzamčení čidlo detekuje pokus o manipulaci s motorkou a výrazný alarm už většinu nenechavců od krádeže odradí. V kombinaci se zabezpečením garážových dveří i samotné motorky pak můžete být přes zimu v klidu a těšit se na novou sezonu.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?