Nevlídné podzimní počasí je tady a motorkáři si dávají zimní pauzu. Zazimované stroje však lákají nenechavce, kteří jen za loňský rok napáchali krádežemi motorek škodu ve výši téměř 16 milionů korun. Jak svůj stroj nejen přes zimu co nejlépe zabezpečit?
Ukryjte váš poklad před zvědavci
Zloději si objekt často obcházejí a vytipovávají si cenné věci. Neusnadňujte jim proto práci a skryjte motorku tak, aby nebyla vidět na první pohled např. garážovým okénkem. Stroj dejte ke stěně a přehoďte přes něj starou deku. K zabezpečení můžete využít zámek typu x box, jehož mechanismus připevníte k podlaze, dveřím nebo stěně. Spolu s ocelovým řetězem nebo lankem pak vytvoříte takové zabezpečení, že zloděj nebude mít šanci motorku nepozorovaně ukrást. Tento způsob zabezpečení je vhodný nejen pro skůtry a motocykly, ale například i vozíky, kola a další prostředky.
Pozor na odlehlé garáže
Mnoho motorkářů má svůj stroj přes zimu v garáži mimo obytný dům. Odlehlá místa v okrajových částech sídlišť však bývají častým cílem nezvaných „návštěv“. Kromě standardního zabezpečení motorky kvalitním moto zámkem by zde proto nemělo chybět ani zabezpečení vchodu do garáže. Na dveře patří bezpečnostní cylindrická vložka, která odolá pokusům o vyražení. Dveře můžete navíc zajistit i petlicí s visacím zámkem. Tokoz Golem, certifikovaný ve čtvrté bezpečnostní třídě, odolá vyhmatání a odvrtání a zvládne různorodé klimatické podmínky.
Vyděste zloděje
Do základní bezpečnostní výbavy vašeho stroje by měl patřit kotoučový zámek s alarmem. Po uzamčení čidlo detekuje pokus o manipulaci s motorkou a výrazný alarm už většinu nenechavců od krádeže odradí. V kombinaci se zabezpečením garážových dveří i samotné motorky pak můžete být přes zimu v klidu a těšit se na novou sezonu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.