Jak to funguje? Nissan GT-R, rychlost až 315 km/h a řidič za volantem není

Dálkově ovládaný Nissan GT-R /C
Dálkově ovládaný Nissan GT-R /C, foto: Nissan
Antonín Marek , AutoRoad.cz 11. října 2017 10:18 | akt. 11. října 2017 10:36
Sdílej:

Automobilka Nissan je s herní sérií Gran Turismo Sport poměrně úzce spojená, proto se nelze divit tomu, že vydání nového dílu se rozhodla oslavit stavbou speciálního automobilu Nissan GT-R /C, který jeho řidič ovládal dálkově pomocí ovladače pro Play Station.

Nešlo však jen o pouhou stavbu "podívejte se co dokážeme". Dálkově ovládaný Nissan GT-R si totiž střihl i několik ostrých kol na závodním okruhu Silverstone. Za jeho volant, tedy lépe řečeno za ovladač DualShock®4, se posadil talentovaný jezdec a výherce GT Academy Jann Mardenborough, který ovládal vůz z helikoptéry vznášející se nad okruhem.

Nissan bohužel neupřesnil kolik kol vůz na okruhu zajel, ovšem nejrychlejší čas kterého Mardenborough dosáhl měl hodnotu 1:17:47, přičemž se průměrná rychlost vozu pohybovala okolo 76 km/h a maximální rychlost dosahovala 211 km/h. Nemáme pochyb o tom, že za volantem by to jezdec zvládl lépe, ovšem na dálkově ovládaný vůz jsou to až neskutečné hodnoty.

O řízení na palubě samotného vozu se starali celkem čtyři robotické ovladače, přičemž jeden kontroloval řízení, další převodovku a zbylí dva brzdu a plyn. Tyto ovladače pak byly připojeny do řídící jednotky umístěné v zadní části vozu, která dokázala přijímat a vydávat povely rychlostí až 100 povelů za vteřinu. Nijak neupravený ovladač DualShock®4 byl připojen k mikropočítači, který komunikoval se systémem na palubě GT-R /C a jeho dosah se pohyboval kolem jednoho kilometru.

Aby bylo řízení snazší, byl ve voze instalován snímač rychlosti, který přenášel data přímo do kokpitu v helikoptéře. Pro případ nouze byl vůz vybaven i dvěma nouzovými systémy, každým na jiné frekvenci, které dokázaly aktivovat brzdy, nebo zcela vypnout motor.

Samotný vůz, který byl přestavěn do role GT-R/C je ve skutečnosti Nissan GT-R z roku 2011, který společnost JLB Design přestavěla přímo pro potřeby Nissanu. Pod kapotou však zůstal neupravený motor o výkonu přes 550 koní, jehož maximální rychlost 315 km/h nebyla nikterak omezena.

Podle samotného jezdce se jednalo o neskutečný zážitek, který mu dovolil zkombinovat dvě jeho nejoblíbenější činnosti: virtuální závody a skutečný motorsport. Ovládání vozu přitom mělo být zcela fantastické a velmi citlivé. Na celou přestavbu a zážitek zkrátka Mardenborough nešetřil chválou.

Stalo se
Testy aut
Škoda Scala

Škoda Scala 1.0 TSI Drive – nejlepší hatchback s TOP poměrem cena/výkon ?

Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?

Ekonomika
Ilustrační fotografie

Evropský autoprůmysl v krizi: Škoda Auto propustí 6000 lidí, Audi zavírá továrnu

Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.

Novinky ze světa EV
Elon Musk

Politika Elona Muska táhne Teslu do pekel? Prodej V Evropě dramaticky klesá

Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.

Testy aut
DS 4 Hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: DS 4 Hybrid Pallas – finální verdikt + srovnání s Lexusem UX300

V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?