Automobilka Nissan je s herní sérií Gran Turismo Sport poměrně úzce spojená, proto se nelze divit tomu, že vydání nového dílu se rozhodla oslavit stavbou speciálního automobilu Nissan GT-R /C, který jeho řidič ovládal dálkově pomocí ovladače pro Play Station.
Nešlo však jen o pouhou stavbu "podívejte se co dokážeme". Dálkově ovládaný Nissan GT-R si totiž střihl i několik ostrých kol na závodním okruhu Silverstone. Za jeho volant, tedy lépe řečeno za ovladač DualShock®4, se posadil talentovaný jezdec a výherce GT Academy Jann Mardenborough, který ovládal vůz z helikoptéry vznášející se nad okruhem.
Nissan bohužel neupřesnil kolik kol vůz na okruhu zajel, ovšem nejrychlejší čas kterého Mardenborough dosáhl měl hodnotu 1:17:47, přičemž se průměrná rychlost vozu pohybovala okolo 76 km/h a maximální rychlost dosahovala 211 km/h. Nemáme pochyb o tom, že za volantem by to jezdec zvládl lépe, ovšem na dálkově ovládaný vůz jsou to až neskutečné hodnoty.
O řízení na palubě samotného vozu se starali celkem čtyři robotické ovladače, přičemž jeden kontroloval řízení, další převodovku a zbylí dva brzdu a plyn. Tyto ovladače pak byly připojeny do řídící jednotky umístěné v zadní části vozu, která dokázala přijímat a vydávat povely rychlostí až 100 povelů za vteřinu. Nijak neupravený ovladač DualShock®4 byl připojen k mikropočítači, který komunikoval se systémem na palubě GT-R /C a jeho dosah se pohyboval kolem jednoho kilometru.
Aby bylo řízení snazší, byl ve voze instalován snímač rychlosti, který přenášel data přímo do kokpitu v helikoptéře. Pro případ nouze byl vůz vybaven i dvěma nouzovými systémy, každým na jiné frekvenci, které dokázaly aktivovat brzdy, nebo zcela vypnout motor.
Samotný vůz, který byl přestavěn do role GT-R/C je ve skutečnosti Nissan GT-R z roku 2011, který společnost JLB Design přestavěla přímo pro potřeby Nissanu. Pod kapotou však zůstal neupravený motor o výkonu přes 550 koní, jehož maximální rychlost 315 km/h nebyla nikterak omezena.
Podle samotného jezdce se jednalo o neskutečný zážitek, který mu dovolil zkombinovat dvě jeho nejoblíbenější činnosti: virtuální závody a skutečný motorsport. Ovládání vozu přitom mělo být zcela fantastické a velmi citlivé. Na celou přestavbu a zážitek zkrátka Mardenborough nešetřil chválou.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.