Automobilka Nissan je s herní sérií Gran Turismo Sport poměrně úzce spojená, proto se nelze divit tomu, že vydání nového dílu se rozhodla oslavit stavbou speciálního automobilu Nissan GT-R /C, který jeho řidič ovládal dálkově pomocí ovladače pro Play Station.
Nešlo však jen o pouhou stavbu "podívejte se co dokážeme". Dálkově ovládaný Nissan GT-R si totiž střihl i několik ostrých kol na závodním okruhu Silverstone. Za jeho volant, tedy lépe řečeno za ovladač DualShock®4, se posadil talentovaný jezdec a výherce GT Academy Jann Mardenborough, který ovládal vůz z helikoptéry vznášející se nad okruhem.
Nissan bohužel neupřesnil kolik kol vůz na okruhu zajel, ovšem nejrychlejší čas kterého Mardenborough dosáhl měl hodnotu 1:17:47, přičemž se průměrná rychlost vozu pohybovala okolo 76 km/h a maximální rychlost dosahovala 211 km/h. Nemáme pochyb o tom, že za volantem by to jezdec zvládl lépe, ovšem na dálkově ovládaný vůz jsou to až neskutečné hodnoty.
O řízení na palubě samotného vozu se starali celkem čtyři robotické ovladače, přičemž jeden kontroloval řízení, další převodovku a zbylí dva brzdu a plyn. Tyto ovladače pak byly připojeny do řídící jednotky umístěné v zadní části vozu, která dokázala přijímat a vydávat povely rychlostí až 100 povelů za vteřinu. Nijak neupravený ovladač DualShock®4 byl připojen k mikropočítači, který komunikoval se systémem na palubě GT-R /C a jeho dosah se pohyboval kolem jednoho kilometru.
Aby bylo řízení snazší, byl ve voze instalován snímač rychlosti, který přenášel data přímo do kokpitu v helikoptéře. Pro případ nouze byl vůz vybaven i dvěma nouzovými systémy, každým na jiné frekvenci, které dokázaly aktivovat brzdy, nebo zcela vypnout motor.
Samotný vůz, který byl přestavěn do role GT-R/C je ve skutečnosti Nissan GT-R z roku 2011, který společnost JLB Design přestavěla přímo pro potřeby Nissanu. Pod kapotou však zůstal neupravený motor o výkonu přes 550 koní, jehož maximální rychlost 315 km/h nebyla nikterak omezena.
Podle samotného jezdce se jednalo o neskutečný zážitek, který mu dovolil zkombinovat dvě jeho nejoblíbenější činnosti: virtuální závody a skutečný motorsport. Ovládání vozu přitom mělo být zcela fantastické a velmi citlivé. Na celou přestavbu a zážitek zkrátka Mardenborough nešetřil chválou.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.