Jak to funguje? Nissan GT-R, rychlost až 315 km/h a řidič za volantem není

Dálkově ovládaný Nissan GT-R /C
Dálkově ovládaný Nissan GT-R /C, foto: Nissan
Antonín Marek , AutoRoad.cz 11. října 2017 10:18 11. října 2017 10:36
Sdílej:

Automobilka Nissan je s herní sérií Gran Turismo Sport poměrně úzce spojená, proto se nelze divit tomu, že vydání nového dílu se rozhodla oslavit stavbou speciálního automobilu Nissan GT-R /C, který jeho řidič ovládal dálkově pomocí ovladače pro Play Station.

Nešlo však jen o pouhou stavbu "podívejte se co dokážeme". Dálkově ovládaný Nissan GT-R si totiž střihl i několik ostrých kol na závodním okruhu Silverstone. Za jeho volant, tedy lépe řečeno za ovladač DualShock®4, se posadil talentovaný jezdec a výherce GT Academy Jann Mardenborough, který ovládal vůz z helikoptéry vznášející se nad okruhem.

Nissan bohužel neupřesnil kolik kol vůz na okruhu zajel, ovšem nejrychlejší čas kterého Mardenborough dosáhl měl hodnotu 1:17:47, přičemž se průměrná rychlost vozu pohybovala okolo 76 km/h a maximální rychlost dosahovala 211 km/h. Nemáme pochyb o tom, že za volantem by to jezdec zvládl lépe, ovšem na dálkově ovládaný vůz jsou to až neskutečné hodnoty.

O řízení na palubě samotného vozu se starali celkem čtyři robotické ovladače, přičemž jeden kontroloval řízení, další převodovku a zbylí dva brzdu a plyn. Tyto ovladače pak byly připojeny do řídící jednotky umístěné v zadní části vozu, která dokázala přijímat a vydávat povely rychlostí až 100 povelů za vteřinu. Nijak neupravený ovladač DualShock®4 byl připojen k mikropočítači, který komunikoval se systémem na palubě GT-R /C a jeho dosah se pohyboval kolem jednoho kilometru.

Aby bylo řízení snazší, byl ve voze instalován snímač rychlosti, který přenášel data přímo do kokpitu v helikoptéře. Pro případ nouze byl vůz vybaven i dvěma nouzovými systémy, každým na jiné frekvenci, které dokázaly aktivovat brzdy, nebo zcela vypnout motor.

Samotný vůz, který byl přestavěn do role GT-R/C je ve skutečnosti Nissan GT-R z roku 2011, který společnost JLB Design přestavěla přímo pro potřeby Nissanu. Pod kapotou však zůstal neupravený motor o výkonu přes 550 koní, jehož maximální rychlost 315 km/h nebyla nikterak omezena.

Podle samotného jezdce se jednalo o neskutečný zážitek, který mu dovolil zkombinovat dvě jeho nejoblíbenější činnosti: virtuální závody a skutečný motorsport. Ovládání vozu přitom mělo být zcela fantastické a velmi citlivé. Na celou přestavbu a zážitek zkrátka Mardenborough nešetřil chválou.

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.