Britská společnost Jaguar Land Rover chystá od nového roku zavést zcela nové značení svých modelů, které by mělo do jisté míry usnadnit rozlišování jednotlivých verzí. Na rozdíl od Audi se ovšem vyvarovala nicneříkajícím číslům
Na tuto novinku upozornil web AutoExpress, kterému poslal fotku nově označeného Jaguaru F-Type pozorný čtenář Don Etchell. Ten totiž někde spatřil testovací vůz, jehož značení bylo překryto černou fólií. Etchell ovšem neváhal, folii odstranil a vše řádně zdokumentoval. Nám se fotografie podařilo získat alespoň z YouTube.
Výše vyobrazené označení P380 AWD tedy o modelu jasně říká, že se jedná o benzínovou verzi ( P = Petrol = benzín) o výkonu 380 koní s pohonem všech kol (AWD). Slabší varianta Jaguaru F-Type s 2.0 litrovým čtyřválcem by tedy měla být značena kombinací "P300".
Tento systém značení není úplnou novinkou, ovšem doposud se objevil pouze na novém Land Roveru Velar. Ten nabídne pohonné jednotky od základní dieselové D180 až po nejsilnější 3.0 litrový přeplňovaný V6 (P380), stejný jako má výše zmíněný Jaguar F-Type.
Kromě písmen P a D ale web AutoExpress očekává ještě značení E, které by měly dostat elektrické a případně i hybridní vozy. Jako příklad nám může posloužit třeba čistě elektrický Jaguar I-Pace, jehož příchod na trhy se očekává příštím rokem. Pokud výrobce dodrží slibované parametry, pak by jeho značení mohlo být například E400.
Jaguar Land Rover však není jedinou automobilkou, která sáhla po inovativním označení. Již před cca měsícem učinila podobný krok automobilka Audi, ovšem ta neznačí výkon samotného vozu, ale výkonovou skupinu, do níž vůz spadá. Forma kterou zvolil Jaguar Land Rover nám tedy přijde rozhodně příjemnější a také smysluplnější.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?