Britská společnost Jaguar Land Rover chystá od nového roku zavést zcela nové značení svých modelů, které by mělo do jisté míry usnadnit rozlišování jednotlivých verzí. Na rozdíl od Audi se ovšem vyvarovala nicneříkajícím číslům
Na tuto novinku upozornil web AutoExpress, kterému poslal fotku nově označeného Jaguaru F-Type pozorný čtenář Don Etchell. Ten totiž někde spatřil testovací vůz, jehož značení bylo překryto černou fólií. Etchell ovšem neváhal, folii odstranil a vše řádně zdokumentoval. Nám se fotografie podařilo získat alespoň z YouTube.
Výše vyobrazené označení P380 AWD tedy o modelu jasně říká, že se jedná o benzínovou verzi ( P = Petrol = benzín) o výkonu 380 koní s pohonem všech kol (AWD). Slabší varianta Jaguaru F-Type s 2.0 litrovým čtyřválcem by tedy měla být značena kombinací "P300".
Tento systém značení není úplnou novinkou, ovšem doposud se objevil pouze na novém Land Roveru Velar. Ten nabídne pohonné jednotky od základní dieselové D180 až po nejsilnější 3.0 litrový přeplňovaný V6 (P380), stejný jako má výše zmíněný Jaguar F-Type.
Kromě písmen P a D ale web AutoExpress očekává ještě značení E, které by měly dostat elektrické a případně i hybridní vozy. Jako příklad nám může posloužit třeba čistě elektrický Jaguar I-Pace, jehož příchod na trhy se očekává příštím rokem. Pokud výrobce dodrží slibované parametry, pak by jeho značení mohlo být například E400.
Jaguar Land Rover však není jedinou automobilkou, která sáhla po inovativním označení. Již před cca měsícem učinila podobný krok automobilka Audi, ovšem ta neznačí výkon samotného vozu, ale výkonovou skupinu, do níž vůz spadá. Forma kterou zvolil Jaguar Land Rover nám tedy přijde rozhodně příjemnější a také smysluplnější.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.