Bezdrátové nabíjení elektromobilů? Může být snadnější, než si myslíte

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 25. září 2017, 15:11 Aktualizováno 25.9.2017, 15:32 Google+

Automobilka BMW se pochlubila instruktážním videem k používání bezdrátových nabíjecích stanic, díky kterým vám pro nabití vašeho vozu bude stačit pouze "správně" zaparkovat. Odpadnou tak jakékoliv další starosti s hledání, připojováním a následným ukládáním jakýchkoliv kabelů.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
BMW 530e iPerformance poprvé nabídne bezdrátové nabíjení

BMW 530e iPerformance poprvé nabídne bezdrátové nabíjení | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Možnost objednat si hybridní BMW 530e iPerformance s bezdrátovou dobíjecí "podložkou" se kvapem blíží, a tak automobilka připravila krátké instruktážní video, kde se zákazníci dozví jak celé toto "kouzlo" funguje a jak snadné je jeho použití.

A celý proces je skutečně triviální, už když se blížíte k nabíječce, parkovací systém vám prostřednictvím obrazovky infotainmentu ukáže naváděcí čáry, díky kterým zajedete přesně středem automobilu nad dobíjecí plochu. Nad kapotou se navíc objeví jakési "kolečko" prostřednictvím kterého vám systém ukazuje, zda už stojíte přímo nad podložkou. Nabíjení se poté během chvíle spustí automaticky.

Baterie pod kapotou BMW 530e iPerformance sice nepatří k těm největším, při plném nabití vás dovezou na vzdálenost cca 16 kilometrů, ovšem i tak dobití na jejich plnou kapacitu 9.4 kWh vyžaduje připojení k bezdrátové nabíječce po dobu cca 3,5 hodiny.

Výkon bezdrátové nabíječky by se měl pohybovat okolo 3.2 kW, zatímco nabíječka vestavěná ve voze disponuje nabíjecí kapacitou 3.7 kW, rozdíl v praktickém použití by však měl být jen nepatrný. Jak se ale bude vyvíjet cena bezdrátové nabíječky bohužel zatím netušíme.

Vytisknout

Diskuze: Bezdrátové nabíjení elektromobilů? Může být snadnější, než si myslíte

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Ferrari 488 GTB v úpravě Misha Designs

Ferrari opět na vrcholu? Těžko najdete lepší řidičské auto, zní z úst expertů

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud