Bezdrátové nabíjení elektromobilů? Může být snadnější, než si myslíte

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 25. září 2017, 15:11 Aktualizováno 25.9.2017, 15:32 Google+

Automobilka BMW se pochlubila instruktážním videem k používání bezdrátových nabíjecích stanic, díky kterým vám pro nabití vašeho vozu bude stačit pouze "správně" zaparkovat. Odpadnou tak jakékoliv další starosti s hledání, připojováním a následným ukládáním jakýchkoliv kabelů.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
BMW 530e iPerformance poprvé nabídne bezdrátové nabíjení

BMW 530e iPerformance poprvé nabídne bezdrátové nabíjení | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Možnost objednat si hybridní BMW 530e iPerformance s bezdrátovou dobíjecí "podložkou" se kvapem blíží, a tak automobilka připravila krátké instruktážní video, kde se zákazníci dozví jak celé toto "kouzlo" funguje a jak snadné je jeho použití.

A celý proces je skutečně triviální, už když se blížíte k nabíječce, parkovací systém vám prostřednictvím obrazovky infotainmentu ukáže naváděcí čáry, díky kterým zajedete přesně středem automobilu nad dobíjecí plochu. Nad kapotou se navíc objeví jakési "kolečko" prostřednictvím kterého vám systém ukazuje, zda už stojíte přímo nad podložkou. Nabíjení se poté během chvíle spustí automaticky.

Baterie pod kapotou BMW 530e iPerformance sice nepatří k těm největším, při plném nabití vás dovezou na vzdálenost cca 16 kilometrů, ovšem i tak dobití na jejich plnou kapacitu 9.4 kWh vyžaduje připojení k bezdrátové nabíječce po dobu cca 3,5 hodiny.

Výkon bezdrátové nabíječky by se měl pohybovat okolo 3.2 kW, zatímco nabíječka vestavěná ve voze disponuje nabíjecí kapacitou 3.7 kW, rozdíl v praktickém použití by však měl být jen nepatrný. Jak se ale bude vyvíjet cena bezdrátové nabíječky bohužel zatím netušíme.

Vytisknout

Diskuze: Bezdrátové nabíjení elektromobilů? Může být snadnější, než si myslíte

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Subaru Outback

TEST Subaru Outback Geyser – unikátní kříženec kombíku, offroadu a prémiovky

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – co vše budeme testovat a zkoumat?

Škoda Kamiq Monte Carlo

TEST: Škoda Kamiq 1,0 TSI DSG Monte Carlo – definice ideálního stylového crossoveru?

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb IV 2,0 TDI 110 kW L&K – nový manažerský ideál přijíždí!

subaru brz

TEST Subaru BRZ Limited AT – je lepší volbou automat či manuál?

EcoWheel Squer mini

TEST EcoWheel Squer mini – celoroční alternativa ke skútru, která zaparkuje všude

Subaru Crosstrek

TEST Subaru Crosstrek e-BOXER Executive – sen každého chalupáře či správce lesů?

Amarok

TEST Volkswagen Amarok Aventura – lepší i levnější, než první generace, bravo!

Subaru Forester

OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

reklama

Doporučujeme

Ferrari 488 GTB v úpravě Misha Designs

Ferrari opět na vrcholu? Těžko najdete lepší řidičské auto, zní z úst expertů

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud