Když Elon Musek před pár měsíci představoval Teslu Model 3, všechny zajímal hlavně její dojezd na jedno nabití. 220 mil u slabší verze nebylo nijak pobuřující, ovšem 310 mil (499 km) u silnější verze nadchlo zájemce ještě víc. S odstupem čase se ale ukazuje, že hodnoty jsou možná ještě větší.
Před nedávnem se totiž do testování vozů Tesla Model 3 pustila i agentura EPA (Agentura pro ochranu životního prostředí), které ale její výsledky vyklouzly na veřejnost o něco dříve než měly. Většina dokumentů byla poměrně náročná na pochopení, ovšem po nějakém čase se z různých zdrojů začaly objevovat jak údaje o kapacitě baterií, tak o spotřebě energie.
Web InsideEvs ovšem upozornil na zjištění webu Teslarati, jehož autoři prý v dokumentech objevili informaci o tom, že Tesla Model 3 v silnější verzi má být schopná bezpečně urazit vzdálenost až 334 mil, ačkoliv výrobce udává dojezd pouze 310 mi. Otázkou tedy je - proč si Tesla záměrně podhodnocuje u elektromobilů tak důležitý detail?
Podobná situace už jednou nastala a to konkrétně u Modelu S 100D, u kterého naměřili pracovníci EPA dojezd 341 mil, ovšem Tesla hodnotu záměrně snížila na 310 mil. Takové jednání samozřejmě není protizákonné, ovšem je minimálně trochu zvláštní, proč v případě modelu S hodnota klesla jen o 6 mil, zatímco v případě modelu 3 došlo o podhodnocení o 24 mil, což už je slušných 38 km.
Nabízí se samozřejmě řada vysvětlení proč je dojezd Modelu 3 tak výrazně podhodnocen, ovšem podle webu InsideEvs by mohlo být tím nejpravděpodobnějším nahnání zákazníků toužících po vyšším dojezdu do fronty na Model S, místo levnějšího Modelu 3.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.