Před nedávnem se totiž do testování vozů Tesla Model 3 pustila i agentura EPA (Agentura pro ochranu životního prostředí), které ale její výsledky vyklouzly na veřejnost o něco dříve než měly. Většina dokumentů byla poměrně náročná na pochopení, ovšem po nějakém čase se z různých zdrojů začaly objevovat jak údaje o kapacitě baterií, tak o spotřebě energie.
Web InsideEvs ovšem upozornil na zjištění webu Teslarati, jehož autoři prý v dokumentech objevili informaci o tom, že Tesla Model 3 v silnější verzi má být schopná bezpečně urazit vzdálenost až 334 mil, ačkoliv výrobce udává dojezd pouze 310 mi. Otázkou tedy je - proč si Tesla záměrně podhodnocuje u elektromobilů tak důležitý detail?
Psali jsme
Podobná situace už jednou nastala a to konkrétně u Modelu S 100D, u kterého naměřili pracovníci EPA dojezd 341 mil, ovšem Tesla hodnotu záměrně snížila na 310 mil. Takové jednání samozřejmě není protizákonné, ovšem je minimálně trochu zvláštní, proč v případě modelu S hodnota klesla jen o 6 mil, zatímco v případě modelu 3 došlo o podhodnocení o 24 mil, což už je slušných 38 km.
Nabízí se samozřejmě řada vysvětlení proč je dojezd Modelu 3 tak výrazně podhodnocen, ovšem podle webu InsideEvs by mohlo být tím nejpravděpodobnějším nahnání zákazníků toužících po vyšším dojezdu do fronty na Model S, místo levnějšího Modelu 3.