Tedy zas tak růžové to asi nebude, ovšem podle poslední žádosti podané Teslou na patentový úřad se zdá, že se již brzy dočkáme speciálních stanic, na kterých vám vymění prázdné baterie vašeho elektromobilu během pouhých patnácti minut.
S myšlenkou na stanice schopné zákazníkům vyměnit prázdné baterie v elektromobilech přišla Tesla již okolo roku 2013, kdy na jedné ze svých akcí podobnou stanici dokonce i demonstrovala. Od té doby ale uteklo mnoho času a zdálo se, že nejznámější výrobce elektromobilů už tento způsob servisu natrvalo odepsal.
Poslední žádost na americkém patentovém úřadu ovšem ukazuje na pravý opak - podle redaktorů z webu Electrek se zdá, že žádost o patentovou ochranu obsahuje zcela nový typ "pracovní stanice", která je mnohem kompaktnější a dokonce by mohla být i mobilní. Nabízí se tedy možnost, že Tesla postaví tyto "výměníky baterií" do míst, kde například není možné zbudovat nabíječky "Supercharger".
Jak je z nákresu patrné, tato stanice disponuje klasickým dvou-sloupovým zvedákem, který umožní technikům bezproblémový přístup k celému podvozku automobilu. O samotnou výměnu by se pak měl starat speciální nástroj, kterému budou technici nejspíš jen asistovat. Procedura výměny baterií sice zabere více než dříve slibovaných 90 sekund, ovšem 15 minut o kterých se spekuluje na webu AutoBlog také není příliš špatně - tak akorát na kávu a svačinku. Celá sestava by vám navíc mohla zachránit kůži pokud byste se ocitli "bez šťávy" na místech, kde není přístup k žádnému Superchargeru.
Stanice vyobrazená v patentové žádosti je navržena pro obsluhu Modelů S a X, ovšem dá se předpokládat, že s příchodem dalších modelů dojde k jednoduché transformaci celé stanice, díky čemuž bude postupně možné servisovat celou paletu elektromobilů.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?