Tedy zas tak růžové to asi nebude, ovšem podle poslední žádosti podané Teslou na patentový úřad se zdá, že se již brzy dočkáme speciálních stanic, na kterých vám vymění prázdné baterie vašeho elektromobilu během pouhých patnácti minut.
S myšlenkou na stanice schopné zákazníkům vyměnit prázdné baterie v elektromobilech přišla Tesla již okolo roku 2013, kdy na jedné ze svých akcí podobnou stanici dokonce i demonstrovala. Od té doby ale uteklo mnoho času a zdálo se, že nejznámější výrobce elektromobilů už tento způsob servisu natrvalo odepsal.
Poslední žádost na americkém patentovém úřadu ovšem ukazuje na pravý opak - podle redaktorů z webu Electrek se zdá, že žádost o patentovou ochranu obsahuje zcela nový typ "pracovní stanice", která je mnohem kompaktnější a dokonce by mohla být i mobilní. Nabízí se tedy možnost, že Tesla postaví tyto "výměníky baterií" do míst, kde například není možné zbudovat nabíječky "Supercharger".
Jak je z nákresu patrné, tato stanice disponuje klasickým dvou-sloupovým zvedákem, který umožní technikům bezproblémový přístup k celému podvozku automobilu. O samotnou výměnu by se pak měl starat speciální nástroj, kterému budou technici nejspíš jen asistovat. Procedura výměny baterií sice zabere více než dříve slibovaných 90 sekund, ovšem 15 minut o kterých se spekuluje na webu AutoBlog také není příliš špatně - tak akorát na kávu a svačinku. Celá sestava by vám navíc mohla zachránit kůži pokud byste se ocitli "bez šťávy" na místech, kde není přístup k žádnému Superchargeru.
Stanice vyobrazená v patentové žádosti je navržena pro obsluhu Modelů S a X, ovšem dá se předpokládat, že s příchodem dalších modelů dojde k jednoduché transformaci celé stanice, díky čemuž bude postupně možné servisovat celou paletu elektromobilů.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.