Tedy zas tak růžové to asi nebude, ovšem podle poslední žádosti podané Teslou na patentový úřad se zdá, že se již brzy dočkáme speciálních stanic, na kterých vám vymění prázdné baterie vašeho elektromobilu během pouhých patnácti minut.
S myšlenkou na stanice schopné zákazníkům vyměnit prázdné baterie v elektromobilech přišla Tesla již okolo roku 2013, kdy na jedné ze svých akcí podobnou stanici dokonce i demonstrovala. Od té doby ale uteklo mnoho času a zdálo se, že nejznámější výrobce elektromobilů už tento způsob servisu natrvalo odepsal.
Poslední žádost na americkém patentovém úřadu ovšem ukazuje na pravý opak - podle redaktorů z webu Electrek se zdá, že žádost o patentovou ochranu obsahuje zcela nový typ "pracovní stanice", která je mnohem kompaktnější a dokonce by mohla být i mobilní. Nabízí se tedy možnost, že Tesla postaví tyto "výměníky baterií" do míst, kde například není možné zbudovat nabíječky "Supercharger".
Jak je z nákresu patrné, tato stanice disponuje klasickým dvou-sloupovým zvedákem, který umožní technikům bezproblémový přístup k celému podvozku automobilu. O samotnou výměnu by se pak měl starat speciální nástroj, kterému budou technici nejspíš jen asistovat. Procedura výměny baterií sice zabere více než dříve slibovaných 90 sekund, ovšem 15 minut o kterých se spekuluje na webu AutoBlog také není příliš špatně - tak akorát na kávu a svačinku. Celá sestava by vám navíc mohla zachránit kůži pokud byste se ocitli "bez šťávy" na místech, kde není přístup k žádnému Superchargeru.
Stanice vyobrazená v patentové žádosti je navržena pro obsluhu Modelů S a X, ovšem dá se předpokládat, že s příchodem dalších modelů dojde k jednoduché transformaci celé stanice, díky čemuž bude postupně možné servisovat celou paletu elektromobilů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.