Tedy zas tak růžové to asi nebude, ovšem podle poslední žádosti podané Teslou na patentový úřad se zdá, že se již brzy dočkáme speciálních stanic, na kterých vám vymění prázdné baterie vašeho elektromobilu během pouhých patnácti minut.
S myšlenkou na stanice schopné zákazníkům vyměnit prázdné baterie v elektromobilech přišla Tesla již okolo roku 2013, kdy na jedné ze svých akcí podobnou stanici dokonce i demonstrovala. Od té doby ale uteklo mnoho času a zdálo se, že nejznámější výrobce elektromobilů už tento způsob servisu natrvalo odepsal.
Poslední žádost na americkém patentovém úřadu ovšem ukazuje na pravý opak - podle redaktorů z webu Electrek se zdá, že žádost o patentovou ochranu obsahuje zcela nový typ "pracovní stanice", která je mnohem kompaktnější a dokonce by mohla být i mobilní. Nabízí se tedy možnost, že Tesla postaví tyto "výměníky baterií" do míst, kde například není možné zbudovat nabíječky "Supercharger".
Jak je z nákresu patrné, tato stanice disponuje klasickým dvou-sloupovým zvedákem, který umožní technikům bezproblémový přístup k celému podvozku automobilu. O samotnou výměnu by se pak měl starat speciální nástroj, kterému budou technici nejspíš jen asistovat. Procedura výměny baterií sice zabere více než dříve slibovaných 90 sekund, ovšem 15 minut o kterých se spekuluje na webu AutoBlog také není příliš špatně - tak akorát na kávu a svačinku. Celá sestava by vám navíc mohla zachránit kůži pokud byste se ocitli "bez šťávy" na místech, kde není přístup k žádnému Superchargeru.
Stanice vyobrazená v patentové žádosti je navržena pro obsluhu Modelů S a X, ovšem dá se předpokládat, že s příchodem dalších modelů dojde k jednoduché transformaci celé stanice, díky čemuž bude postupně možné servisovat celou paletu elektromobilů.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.