Automobilka Tesla projevila neuvěřitelné gesto, když svým zákazníkům na Floridě vzdáleně „odemkla“ větší dojezd svých vozů, aby jim umožnila evakuovat se před hurikánem Irma.
Jak potvrdil tiskový mluvčí automobilky Tesla, majitelé vozidel Model S a modelů X60 a 60D dočasně disponují plnohodnotnou schopností vozových baterií o výkonu 75 kWh. Průměrný dojezd 210 mil (tedy přibližně 336 kilometrů) tím byl prodloužen o dalších téměř 50 kilometrů.
„Společnost zavedla nouzové opatření, aby dočasně rozšířila dojezd vozidel Tesla a umožnila tak majitelům evakuovat se před hurikánem Irma.“ Zákazníkům Tesly v povinné evakuační zóně by nestačil běžný dojezd automobilu, a tak Tesla souhlasila s dočasným přístupem k plné kapacitě 75 kWh baterií. Tento upgrade jinak stojí v rozmezí od cca 100 – 200 tisíc korun, v závislosti na modelu.
Tesla již dříve nabízela varianty modelu S a modelu X s nižším dojezdem. Tyto modely byly samozřejmě levnější, ale jelikož disponovaly totožným hardwarem, majitelé mohli kdykoliv zaplatit za odblokování.
Je až děsivé, že měla automobilka Tesla moc nad tím, zda se majitelům Tesly podaří dostat se z evakuační zóny či nikoliv. Její správné rozhodnutí a ochota pomoci jim alespoň tímto způsobem je chvályhodná.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?