Automobilka Ford čelí přívalu stovek žalob, které mají stejného původce: vadné matky šroubů kol. Podle všeho se postupem času tyto matky poškodí, nejdou z kola sundat a stovky lidí tak musí se svými vozy do servisu. Tam je pak čeká poplatek za odstranění špatných matek a následně si musí koupit matky nové.
Podle zprávy, kterou přinesl web AutoNews, se s tímto problémem setkávají majitelé takřka všech nových vozů Ford. Problémové matky se tak podle žaloby mohly dostat na miliony vozů Ford Fusion, Escape, Flex, Focus, F-150 nebo F-350. Majitelé těchto vozidel se tak nyní stále častěji setkávají s tím, že kola z vozu nesundají, aniž by museli navštívit servis.
Zastupování majitelů vozidel s těmito problémovými matkami se chopila advokátní společnost Hagens Berman. V jednom z prohlášení této společnosti se uvádí, že se nebavíme o žádné "revoluční" a inovátorské technologii, ale o jedné z nejjednodušších věcí na automobilu. Ford tak údajně zvolil špatnou konstrukci, která preferovala design na úkor bezpečnosti, čímž zákazníky poškodil.
V lepším případě pak zákazník s těmito problémovými matkami zaplatil přinejmenším 30 dolarů (650 kč) za sundání jediného kola a následně musel zaplatit ještě matky nové. V tom horším případě se však zákazníci Fordu mohli ocitnout na kraji dálnice s prázdnou pneumatikou a bez možnosti si ji sami vyměnit.
Co se samotné konstrukce matky týče, ta je tvořena ze dvou dílů. Vnitřní část, která dosedá přímo na šroub, je tvořena z železa. Vnější část je pak tvořena z různých materiálů zahrnujících chrom, hliník nebo nerez. Problém však nastává v tom, že tyto dvě části se od sebe postupem času oddělují.
K žalobě na Ford se tak nyní přidávají zákazníci z Arizony, Californie, Illinois, severní Karolíny, Ohia, Tennessee a Virginie. Částky, které zákazníci na Fordu požadují, se liší v závislosti na jejich nákladech a hodnotě vozu, uvedla advokátní společnost. Ford se k případu prozatím odmítá vyjadřovat.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?