Automobilka Ford čelí přívalu stovek žalob, které mají stejného původce: vadné matky šroubů kol. Podle všeho se postupem času tyto matky poškodí, nejdou z kola sundat a stovky lidí tak musí se svými vozy do servisu. Tam je pak čeká poplatek za odstranění špatných matek a následně si musí koupit matky nové.
Podle zprávy, kterou přinesl web AutoNews, se s tímto problémem setkávají majitelé takřka všech nových vozů Ford. Problémové matky se tak podle žaloby mohly dostat na miliony vozů Ford Fusion, Escape, Flex, Focus, F-150 nebo F-350. Majitelé těchto vozidel se tak nyní stále častěji setkávají s tím, že kola z vozu nesundají, aniž by museli navštívit servis.
Zastupování majitelů vozidel s těmito problémovými matkami se chopila advokátní společnost Hagens Berman. V jednom z prohlášení této společnosti se uvádí, že se nebavíme o žádné "revoluční" a inovátorské technologii, ale o jedné z nejjednodušších věcí na automobilu. Ford tak údajně zvolil špatnou konstrukci, která preferovala design na úkor bezpečnosti, čímž zákazníky poškodil.
V lepším případě pak zákazník s těmito problémovými matkami zaplatil přinejmenším 30 dolarů (650 kč) za sundání jediného kola a následně musel zaplatit ještě matky nové. V tom horším případě se však zákazníci Fordu mohli ocitnout na kraji dálnice s prázdnou pneumatikou a bez možnosti si ji sami vyměnit.
Co se samotné konstrukce matky týče, ta je tvořena ze dvou dílů. Vnitřní část, která dosedá přímo na šroub, je tvořena z železa. Vnější část je pak tvořena z různých materiálů zahrnujících chrom, hliník nebo nerez. Problém však nastává v tom, že tyto dvě části se od sebe postupem času oddělují.
K žalobě na Ford se tak nyní přidávají zákazníci z Arizony, Californie, Illinois, severní Karolíny, Ohia, Tennessee a Virginie. Částky, které zákazníci na Fordu požadují, se liší v závislosti na jejich nákladech a hodnotě vozu, uvedla advokátní společnost. Ford se k případu prozatím odmítá vyjadřovat.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.