Automobilka Ford čelí přívalu stovek žalob, které mají stejného původce: vadné matky šroubů kol. Podle všeho se postupem času tyto matky poškodí, nejdou z kola sundat a stovky lidí tak musí se svými vozy do servisu. Tam je pak čeká poplatek za odstranění špatných matek a následně si musí koupit matky nové.
Podle zprávy, kterou přinesl web AutoNews, se s tímto problémem setkávají majitelé takřka všech nových vozů Ford. Problémové matky se tak podle žaloby mohly dostat na miliony vozů Ford Fusion, Escape, Flex, Focus, F-150 nebo F-350. Majitelé těchto vozidel se tak nyní stále častěji setkávají s tím, že kola z vozu nesundají, aniž by museli navštívit servis.
Zastupování majitelů vozidel s těmito problémovými matkami se chopila advokátní společnost Hagens Berman. V jednom z prohlášení této společnosti se uvádí, že se nebavíme o žádné "revoluční" a inovátorské technologii, ale o jedné z nejjednodušších věcí na automobilu. Ford tak údajně zvolil špatnou konstrukci, která preferovala design na úkor bezpečnosti, čímž zákazníky poškodil.
V lepším případě pak zákazník s těmito problémovými matkami zaplatil přinejmenším 30 dolarů (650 kč) za sundání jediného kola a následně musel zaplatit ještě matky nové. V tom horším případě se však zákazníci Fordu mohli ocitnout na kraji dálnice s prázdnou pneumatikou a bez možnosti si ji sami vyměnit.
Co se samotné konstrukce matky týče, ta je tvořena ze dvou dílů. Vnitřní část, která dosedá přímo na šroub, je tvořena z železa. Vnější část je pak tvořena z různých materiálů zahrnujících chrom, hliník nebo nerez. Problém však nastává v tom, že tyto dvě části se od sebe postupem času oddělují.
K žalobě na Ford se tak nyní přidávají zákazníci z Arizony, Californie, Illinois, severní Karolíny, Ohia, Tennessee a Virginie. Částky, které zákazníci na Fordu požadují, se liší v závislosti na jejich nákladech a hodnotě vozu, uvedla advokátní společnost. Ford se k případu prozatím odmítá vyjadřovat.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?