Automobilka Ford čelí přívalu stovek žalob, které mají stejného původce: vadné matky šroubů kol. Podle všeho se postupem času tyto matky poškodí, nejdou z kola sundat a stovky lidí tak musí se svými vozy do servisu. Tam je pak čeká poplatek za odstranění špatných matek a následně si musí koupit matky nové.
Podle zprávy, kterou přinesl web AutoNews, se s tímto problémem setkávají majitelé takřka všech nových vozů Ford. Problémové matky se tak podle žaloby mohly dostat na miliony vozů Ford Fusion, Escape, Flex, Focus, F-150 nebo F-350. Majitelé těchto vozidel se tak nyní stále častěji setkávají s tím, že kola z vozu nesundají, aniž by museli navštívit servis.
Zastupování majitelů vozidel s těmito problémovými matkami se chopila advokátní společnost Hagens Berman. V jednom z prohlášení této společnosti se uvádí, že se nebavíme o žádné "revoluční" a inovátorské technologii, ale o jedné z nejjednodušších věcí na automobilu. Ford tak údajně zvolil špatnou konstrukci, která preferovala design na úkor bezpečnosti, čímž zákazníky poškodil.
V lepším případě pak zákazník s těmito problémovými matkami zaplatil přinejmenším 30 dolarů (650 kč) za sundání jediného kola a následně musel zaplatit ještě matky nové. V tom horším případě se však zákazníci Fordu mohli ocitnout na kraji dálnice s prázdnou pneumatikou a bez možnosti si ji sami vyměnit.
Co se samotné konstrukce matky týče, ta je tvořena ze dvou dílů. Vnitřní část, která dosedá přímo na šroub, je tvořena z železa. Vnější část je pak tvořena z různých materiálů zahrnujících chrom, hliník nebo nerez. Problém však nastává v tom, že tyto dvě části se od sebe postupem času oddělují.
K žalobě na Ford se tak nyní přidávají zákazníci z Arizony, Californie, Illinois, severní Karolíny, Ohia, Tennessee a Virginie. Částky, které zákazníci na Fordu požadují, se liší v závislosti na jejich nákladech a hodnotě vozu, uvedla advokátní společnost. Ford se k případu prozatím odmítá vyjadřovat.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?