Na nové Tesle Model 3 je mnoho zvláštních či unikátních věcí. A jednou z nich by měly být i speciální, nepříliš pohledné, disky kol, které podle zástupců Tesly mohou prodloužit dojezd elektromobilu až o 10%.
Už na premiéře vozu, která se odehrála během minulého měsíce, ukázala Tesla několik prototypů, které měly pneumatiky obuté na netradičních, takřka plných, discích. Ty možná nevypadají příliš pohledně, ovšem měly by být alespoň funkční.
Skutečné vlastnosti těchto kol pak prozradil na fóru Tesla Motors Club uživatel 355rockit, který se na parkovišti za servisním střediskem Tesly náhodou potkal s viceprezidentem technického centra Tesly, který mu dovolil vůz si prohlédnout, posadit se do něj a také mu o něm něco málo řekl.
A právě jedna z informací se týkala těchto "Aero" krytů kol, které mají mít průměr 18" palců a dojezd vozu dokáží zvýšit až o cca 10%, jak uvedl sám zástupce Tesly. Vzhledem k tomu o jakou drobnost se vlastně jedná je 10% vcelku úctyhodný výsledek.
Automobil, na kterém byly "Aero" kryty namontovány a do kterého si mohl člen fóra sednou, měl nést výrobní číslo 13 a jednalo se o jeden z 30 prvních kusů, které Tesla svěřila svým zaměstnancům na testování. Většina z 30 vozů však tyto "Aero" kryty na kolech umístěné neměla.
Nyní je však otázkou, zda Tesla vypočítávala dojezd modelu 3 s klasickými disky, nebo s těmito speciálními "Aero" kryty. Pokud by šlo o druhou variantu, pak by se mohli řidiči toužící po pěkných kolech se slibovaným dojezdem 220 mil (354 km) rovnou rozloučit.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?