Na nové Tesle Model 3 je mnoho zvláštních či unikátních věcí. A jednou z nich by měly být i speciální, nepříliš pohledné, disky kol, které podle zástupců Tesly mohou prodloužit dojezd elektromobilu až o 10%.
Už na premiéře vozu, která se odehrála během minulého měsíce, ukázala Tesla několik prototypů, které měly pneumatiky obuté na netradičních, takřka plných, discích. Ty možná nevypadají příliš pohledně, ovšem měly by být alespoň funkční.
Skutečné vlastnosti těchto kol pak prozradil na fóru Tesla Motors Club uživatel 355rockit, který se na parkovišti za servisním střediskem Tesly náhodou potkal s viceprezidentem technického centra Tesly, který mu dovolil vůz si prohlédnout, posadit se do něj a také mu o něm něco málo řekl.
A právě jedna z informací se týkala těchto "Aero" krytů kol, které mají mít průměr 18" palců a dojezd vozu dokáží zvýšit až o cca 10%, jak uvedl sám zástupce Tesly. Vzhledem k tomu o jakou drobnost se vlastně jedná je 10% vcelku úctyhodný výsledek.
Automobil, na kterém byly "Aero" kryty namontovány a do kterého si mohl člen fóra sednou, měl nést výrobní číslo 13 a jednalo se o jeden z 30 prvních kusů, které Tesla svěřila svým zaměstnancům na testování. Většina z 30 vozů však tyto "Aero" kryty na kolech umístěné neměla.
Nyní je však otázkou, zda Tesla vypočítávala dojezd modelu 3 s klasickými disky, nebo s těmito speciálními "Aero" kryty. Pokud by šlo o druhou variantu, pak by se mohli řidiči toužící po pěkných kolech se slibovaným dojezdem 220 mil (354 km) rovnou rozloučit.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.