Na nové Tesle Model 3 je mnoho zvláštních či unikátních věcí. A jednou z nich by měly být i speciální, nepříliš pohledné, disky kol, které podle zástupců Tesly mohou prodloužit dojezd elektromobilu až o 10%.
Už na premiéře vozu, která se odehrála během minulého měsíce, ukázala Tesla několik prototypů, které měly pneumatiky obuté na netradičních, takřka plných, discích. Ty možná nevypadají příliš pohledně, ovšem měly by být alespoň funkční.
Skutečné vlastnosti těchto kol pak prozradil na fóru Tesla Motors Club uživatel 355rockit, který se na parkovišti za servisním střediskem Tesly náhodou potkal s viceprezidentem technického centra Tesly, který mu dovolil vůz si prohlédnout, posadit se do něj a také mu o něm něco málo řekl.
A právě jedna z informací se týkala těchto "Aero" krytů kol, které mají mít průměr 18" palců a dojezd vozu dokáží zvýšit až o cca 10%, jak uvedl sám zástupce Tesly. Vzhledem k tomu o jakou drobnost se vlastně jedná je 10% vcelku úctyhodný výsledek.
Automobil, na kterém byly "Aero" kryty namontovány a do kterého si mohl člen fóra sednou, měl nést výrobní číslo 13 a jednalo se o jeden z 30 prvních kusů, které Tesla svěřila svým zaměstnancům na testování. Většina z 30 vozů však tyto "Aero" kryty na kolech umístěné neměla.
Nyní je však otázkou, zda Tesla vypočítávala dojezd modelu 3 s klasickými disky, nebo s těmito speciálními "Aero" kryty. Pokud by šlo o druhou variantu, pak by se mohli řidiči toužící po pěkných kolech se slibovaným dojezdem 220 mil (354 km) rovnou rozloučit.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?