Na nové Tesle Model 3 je mnoho zvláštních či unikátních věcí. A jednou z nich by měly být i speciální, nepříliš pohledné, disky kol, které podle zástupců Tesly mohou prodloužit dojezd elektromobilu až o 10%.
Už na premiéře vozu, která se odehrála během minulého měsíce, ukázala Tesla několik prototypů, které měly pneumatiky obuté na netradičních, takřka plných, discích. Ty možná nevypadají příliš pohledně, ovšem měly by být alespoň funkční.
Skutečné vlastnosti těchto kol pak prozradil na fóru Tesla Motors Club uživatel 355rockit, který se na parkovišti za servisním střediskem Tesly náhodou potkal s viceprezidentem technického centra Tesly, který mu dovolil vůz si prohlédnout, posadit se do něj a také mu o něm něco málo řekl.
A právě jedna z informací se týkala těchto "Aero" krytů kol, které mají mít průměr 18" palců a dojezd vozu dokáží zvýšit až o cca 10%, jak uvedl sám zástupce Tesly. Vzhledem k tomu o jakou drobnost se vlastně jedná je 10% vcelku úctyhodný výsledek.
Automobil, na kterém byly "Aero" kryty namontovány a do kterého si mohl člen fóra sednou, měl nést výrobní číslo 13 a jednalo se o jeden z 30 prvních kusů, které Tesla svěřila svým zaměstnancům na testování. Většina z 30 vozů však tyto "Aero" kryty na kolech umístěné neměla.
Nyní je však otázkou, zda Tesla vypočítávala dojezd modelu 3 s klasickými disky, nebo s těmito speciálními "Aero" kryty. Pokud by šlo o druhou variantu, pak by se mohli řidiči toužící po pěkných kolech se slibovaným dojezdem 220 mil (354 km) rovnou rozloučit.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.