Německá automobilka Audi ohlásila změnu značení svých modelů. Označení A1 až Q7 sice zůstává, ovšem informaci o motoru už nám nebude sdělovat jeho objem, ale dvouciferná číslice označující jeho výkon v kilowattech.
Nové označení v podobě dvouciferných číslic bude sdružovat skupinu motorů o podobném výkonu. Pokud tedy uvidíte na kufru nové Audi označení "30", pak se pod její kapotou bude ukrývat motor o výkonu 81 až 96 kW, tedy 110 až 131 koní.
Například označení "40" pak ponesou vozy s výkonem v rozpětí 169 až 185 kW (230 - 251 k) a tímto systémem by se měly značit automobily až do čísla "70", které dostanou modely s výkonem nad 400 kW (544 k), jak ve své tiskové zprávě uvádí sama automobilka. Kromě dvouciferné číslice ovšem nebude chybět označení typu motoru, tedy TFSI, TDI, g-tron nebo e-tron.
Příkladem můžeme uvést třeba Audi A3 1.6 TDI o výkonu 81 kW, která bude nově označena A3 30 TDI, Audi Q2 s motorem 1.0 TFSI o výkonu 85 kW se stane Q2 30 TFSI a Audi Q7 3.0 TDI s motorem o výkonu 200 kW dostane označení Q7 50 TDI. Tento nový systém se ale naštěstí vyhne nejsilnějším modelům s označením S, RS a modelu R8.
Prvním vozem, který ponese tento systém značení, bude nová generace Audi A8, jejíž příchod se očekává koncem tohoto roku. Prvními obětmi se stanou dva šestiválcové motory, přičemž z 3.0 TDI o výkonu 210 kW se stane Audi A8 50 TDI a z benzínové 3.0 TFSI o výkonu 250 kW vzejde Audi A8 55 TFSI.
Ptáte se, proč taková změna? Kvůli alternativním pohonným systémům a hybridům. Zákazníky prý nyní zajímá spíše výkon daného vozu, než-li objem jeho motoru, který se vzhledem ke stále masovější elektrifikaci podle Audi začíná stávat zbytečným a nic neříkajícím údajem. Novým značením tak mají být automobily jasně a logicky odlišeny podle výkonu.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?