Německá automobilka Audi ohlásila změnu značení svých modelů. Označení A1 až Q7 sice zůstává, ovšem informaci o motoru už nám nebude sdělovat jeho objem, ale dvouciferná číslice označující jeho výkon v kilowattech.
Nové označení v podobě dvouciferných číslic bude sdružovat skupinu motorů o podobném výkonu. Pokud tedy uvidíte na kufru nové Audi označení "30", pak se pod její kapotou bude ukrývat motor o výkonu 81 až 96 kW, tedy 110 až 131 koní.
Například označení "40" pak ponesou vozy s výkonem v rozpětí 169 až 185 kW (230 - 251 k) a tímto systémem by se měly značit automobily až do čísla "70", které dostanou modely s výkonem nad 400 kW (544 k), jak ve své tiskové zprávě uvádí sama automobilka. Kromě dvouciferné číslice ovšem nebude chybět označení typu motoru, tedy TFSI, TDI, g-tron nebo e-tron.
Příkladem můžeme uvést třeba Audi A3 1.6 TDI o výkonu 81 kW, která bude nově označena A3 30 TDI, Audi Q2 s motorem 1.0 TFSI o výkonu 85 kW se stane Q2 30 TFSI a Audi Q7 3.0 TDI s motorem o výkonu 200 kW dostane označení Q7 50 TDI. Tento nový systém se ale naštěstí vyhne nejsilnějším modelům s označením S, RS a modelu R8.
Prvním vozem, který ponese tento systém značení, bude nová generace Audi A8, jejíž příchod se očekává koncem tohoto roku. Prvními obětmi se stanou dva šestiválcové motory, přičemž z 3.0 TDI o výkonu 210 kW se stane Audi A8 50 TDI a z benzínové 3.0 TFSI o výkonu 250 kW vzejde Audi A8 55 TFSI.
Ptáte se, proč taková změna? Kvůli alternativním pohonným systémům a hybridům. Zákazníky prý nyní zajímá spíše výkon daného vozu, než-li objem jeho motoru, který se vzhledem ke stále masovější elektrifikaci podle Audi začíná stávat zbytečným a nic neříkajícím údajem. Novým značením tak mají být automobily jasně a logicky odlišeny podle výkonu.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?