Německá automobilka Audi ohlásila změnu značení svých modelů. Označení A1 až Q7 sice zůstává, ovšem informaci o motoru už nám nebude sdělovat jeho objem, ale dvouciferná číslice označující jeho výkon v kilowattech.
Nové označení v podobě dvouciferných číslic bude sdružovat skupinu motorů o podobném výkonu. Pokud tedy uvidíte na kufru nové Audi označení "30", pak se pod její kapotou bude ukrývat motor o výkonu 81 až 96 kW, tedy 110 až 131 koní.
Například označení "40" pak ponesou vozy s výkonem v rozpětí 169 až 185 kW (230 - 251 k) a tímto systémem by se měly značit automobily až do čísla "70", které dostanou modely s výkonem nad 400 kW (544 k), jak ve své tiskové zprávě uvádí sama automobilka. Kromě dvouciferné číslice ovšem nebude chybět označení typu motoru, tedy TFSI, TDI, g-tron nebo e-tron.
Příkladem můžeme uvést třeba Audi A3 1.6 TDI o výkonu 81 kW, která bude nově označena A3 30 TDI, Audi Q2 s motorem 1.0 TFSI o výkonu 85 kW se stane Q2 30 TFSI a Audi Q7 3.0 TDI s motorem o výkonu 200 kW dostane označení Q7 50 TDI. Tento nový systém se ale naštěstí vyhne nejsilnějším modelům s označením S, RS a modelu R8.
Prvním vozem, který ponese tento systém značení, bude nová generace Audi A8, jejíž příchod se očekává koncem tohoto roku. Prvními obětmi se stanou dva šestiválcové motory, přičemž z 3.0 TDI o výkonu 210 kW se stane Audi A8 50 TDI a z benzínové 3.0 TFSI o výkonu 250 kW vzejde Audi A8 55 TFSI.
Ptáte se, proč taková změna? Kvůli alternativním pohonným systémům a hybridům. Zákazníky prý nyní zajímá spíše výkon daného vozu, než-li objem jeho motoru, který se vzhledem ke stále masovější elektrifikaci podle Audi začíná stávat zbytečným a nic neříkajícím údajem. Novým značením tak mají být automobily jasně a logicky odlišeny podle výkonu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?