Nic lepšího vážně není? Smysl to má, logika ale zcela schází. Audi mění značení modelů

Nové značení vozů Audi se bude řídit podle výkonu daného modelu
Nové značení vozů Audi se bude řídit podle výkonu daného modelu, foto: Audi
Antonín Marek , AutoRoad.cz 24. srpna 2017 12:05 | akt. 24. srpna 2017 13:08
Sdílej:

Německá automobilka Audi ohlásila změnu značení svých modelů. Označení A1 až Q7 sice zůstává, ovšem informaci o motoru už nám nebude sdělovat jeho objem, ale dvouciferná číslice označující jeho výkon v kilowattech.

Nové označení v podobě dvouciferných číslic bude sdružovat skupinu motorů o podobném výkonu. Pokud tedy uvidíte na kufru nové Audi označení "30", pak se pod její kapotou bude ukrývat motor o výkonu 81 až 96 kW, tedy 110 až  131 koní.

Například označení "40" pak ponesou vozy s výkonem v rozpětí 169 až 185 kW (230 - 251 k) a tímto systémem by se měly značit automobily až do čísla "70", které dostanou modely s výkonem nad 400 kW (544 k), jak ve své tiskové zprávě uvádí sama automobilka. Kromě dvouciferné číslice ovšem nebude chybět označení typu motoru, tedy TFSI, TDI, g-tron nebo e-tron.

Příkladem můžeme uvést třeba Audi A3 1.6 TDI o výkonu 81 kW, která bude nově označena A3 30 TDI, Audi Q2 s motorem 1.0 TFSI o výkonu 85 kW se stane Q2 30 TFSI a Audi Q7 3.0 TDI s motorem o výkonu 200 kW dostane označení Q7 50 TDI. Tento nový systém se ale naštěstí vyhne nejsilnějším modelům s označením S, RS a modelu R8.

Prvním vozem, který ponese tento systém značení, bude nová generace Audi A8, jejíž příchod se očekává koncem tohoto roku. Prvními obětmi se stanou dva šestiválcové motory, přičemž z 3.0 TDI o výkonu 210 kW se stane Audi A8 50 TDI a z benzínové  3.0 TFSI o výkonu 250 kW vzejde Audi A8 55 TFSI.

Ptáte se, proč taková změna? Kvůli alternativním pohonným systémům a hybridům. Zákazníky prý nyní zajímá spíše výkon daného vozu, než-li objem jeho motoru, který se vzhledem ke stále masovější elektrifikaci podle Audi začíná stávat zbytečným a nic neříkajícím údajem. Novým značením tak mají být automobily jasně a logicky odlišeny podle výkonu.

Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?