S rychlým a masivním nástupem elektromobility se ukazuje, že řada zaběhlých a desítky let užívaných technologií je pro elektromobily zbytečná či naopak nedostačující. A jednou z takových "technologií" jsou i klasické kotoučové brzdy, které máme na svých automobilech snad všichni.
Nejde o to, že by snad v současnosti používané kotoučové brzdy na elektromobily nestačila, ba naopak. Elektromobily brzdy příliš nepotřebují, neboť o plynulé zpomalování, kdykoliv sundáte nohu z plynu, se stará systém pro rekuperaci energie.
Díky tomu tedy získáváte elektrickou energii zdarma a nemusíte se ani dotknout brzdového pedálu. Pokud byste si ale mysleli, že díky tomu ušetříte, pak byste se strašlivě mýlili. Jakmile se brzdy delší dobou nepoužívají, začnou korodovat - což snižuje jejich účinnost. Pokud byste tedy v krizové situaci potřebovali prudce zabrzdit, ale vaše brzdy byly zarezlé, čekalo by vás nepříjemné překvapení.
Continental proto při vývoji nových brzd nahradil standardně používanou ocel hliníkem, který není na rez tak citlivý. Materiál brzd však není jedinou revolucí u těchto kol. Celá jejich konstrukce byla zcela přepracována. Brzdový kotouč se tak nyní uchycuje k dvoudílnému ráfku, díky čemuž může být větší ale zároveň lehčí.
Continentalu se tak povedlo snížit neodpruženou hmotnost vozu a tím zásadně ovlivnit jeho chování a ovladatelnost. Kromě toho také některé zdroje uvádí, že kotouč bude na voze namontován napevno, zatímco měnit se budou pouze destičky. Pokud by navíc nedošlo k nějaké havárii, pak by kotouč mohl vydržet věčně.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.