Proč Continental znovu vymýšlí kolo? Mohou za to elektromobily

Nové disky a brzdy vyvíjené společností Continental
Nové disky a brzdy vyvíjené společností Continental, foto: Continental
Antonín Marek , AutoRoad.cz 21. srpna 2017 14:52 | akt. 21. srpna 2017 16:10
Sdílej:

S rychlým a masivním nástupem elektromobility se ukazuje, že řada zaběhlých a desítky let užívaných technologií je pro elektromobily zbytečná či naopak nedostačující. A jednou z takových "technologií" jsou i klasické kotoučové brzdy, které máme na svých automobilech snad všichni.

Nejde o to, že by snad v současnosti používané kotoučové brzdy na elektromobily nestačila, ba naopak. Elektromobily brzdy příliš nepotřebují, neboť o plynulé zpomalování, kdykoliv sundáte nohu z plynu, se stará systém pro rekuperaci energie.

Díky tomu tedy získáváte elektrickou energii zdarma a nemusíte se ani dotknout brzdového pedálu. Pokud byste si ale mysleli, že díky tomu ušetříte, pak byste se strašlivě mýlili. Jakmile se brzdy delší dobou nepoužívají, začnou korodovat - což snižuje jejich účinnost. Pokud byste tedy v krizové situaci potřebovali prudce zabrzdit, ale vaše brzdy byly zarezlé, čekalo by vás nepříjemné překvapení.

Continental proto při vývoji nových brzd nahradil standardně používanou ocel hliníkem, který není na rez tak citlivý. Materiál brzd však není jedinou revolucí u těchto kol. Celá jejich konstrukce byla zcela přepracována. Brzdový kotouč se tak nyní uchycuje k dvoudílnému ráfku, díky čemuž může být větší ale zároveň lehčí.

Continentalu se tak povedlo snížit neodpruženou hmotnost vozu a tím zásadně ovlivnit jeho chování a ovladatelnost. Kromě toho také některé zdroje uvádí, že kotouč bude na voze namontován napevno, zatímco měnit se budou pouze destičky. Pokud by navíc nedošlo k nějaké havárii, pak by kotouč mohl vydržet věčně.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?