S neustále rostoucími nároky na bezpečnost vozidel dochází stále častěji k zesilování A sloupků, přes které je pak velmi špatně vidět šikmo dopředu. S tím se však rozhodla bojovat japonská automobilka Toyota, jejíž patent by mohl tento problém lacině ale účinně vyřešit.
Způsobů, jak vidět skrz přední A-sloupky, už máme v dnešní době celou řadu, což ostatně Toyota ve svém patentu sama přiznává. Většina moderních způsobů řešení tohoto problému by však jistě obsahovala řadu kamer a displejů, což by přišlo poměrně draho a zákazníci by zřejmě neměli zájem si za tuhle funkci připlácet.
Toyota proto přišla s mnohem jednodušším řešením, které je až překvapivě prosté a laciné. Přesný technický princip fungování vám sice nevysvětlíme, ale v podstatě se má jednat o soustavu několika zrcadel, která by dokázala odrážet obraz toho, co se děje venku na vnitřní stranu sloupku. Řidič by tak měl neustále přehled o dění kolem vozu.
Na rozdíl od moderních řešení s kamerami a displeji je navíc tento způsob skutečně jednoduchý, spolehlivý a hlavně laciný, takže by o něj mohli mít zájem jak lidé, tak jiné automobilky.
Nyní už ale nezbývá než počkat, do jakého vozu se toto řešení dostane a hlavně kdy. My však doufáme, že to nepotrvá příliš dlouho.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?