S neustále rostoucími nároky na bezpečnost vozidel dochází stále častěji k zesilování A sloupků, přes které je pak velmi špatně vidět šikmo dopředu. S tím se však rozhodla bojovat japonská automobilka Toyota, jejíž patent by mohl tento problém lacině ale účinně vyřešit.
Způsobů, jak vidět skrz přední A-sloupky, už máme v dnešní době celou řadu, což ostatně Toyota ve svém patentu sama přiznává. Většina moderních způsobů řešení tohoto problému by však jistě obsahovala řadu kamer a displejů, což by přišlo poměrně draho a zákazníci by zřejmě neměli zájem si za tuhle funkci připlácet.
Toyota proto přišla s mnohem jednodušším řešením, které je až překvapivě prosté a laciné. Přesný technický princip fungování vám sice nevysvětlíme, ale v podstatě se má jednat o soustavu několika zrcadel, která by dokázala odrážet obraz toho, co se děje venku na vnitřní stranu sloupku. Řidič by tak měl neustále přehled o dění kolem vozu.
Na rozdíl od moderních řešení s kamerami a displeji je navíc tento způsob skutečně jednoduchý, spolehlivý a hlavně laciný, takže by o něj mohli mít zájem jak lidé, tak jiné automobilky.
Nyní už ale nezbývá než počkat, do jakého vozu se toto řešení dostane a hlavně kdy. My však doufáme, že to nepotrvá příliš dlouho.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?