Nabídku motorů Hondy Civic brzy doplní modernizovaný diesel

Honda Civic desáté generace přichází na náš trh.
Honda Civic desáté generace přichází na náš trh., foto: Honda
Antonín Marek , AutoRoad.cz 16. srpna 2017 10:10
Sdílej:

Od března 2018 se k modelové řadě Honda Civic připojí kompletně zmodernizovaný 1,6 litrový vznětový motor i-DTEC o výkonu 120 koní, který představuje vynikající spojení výkonu a hospodárného provozu.

Nový motor je jednou z prvních jednotek, které budou oficiálně přezkoušeny v souladu s novým celosvětově harmonizovaným zkušebním postupem pro lehká vozidla (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure – WLTP), který slouží k měření spotřeby paliva a produkce emisí a který nabývá účinnosti v letošním roce.

Zatímco údaje zkoušek známých pod názvem „Nový evropský jízdní cyklus“ (New European Driving Cycle – NEDC) vycházejí z teoretického jízdního profilu, cyklus WLTP byl vyvinut za použití reálných jízdních údajů shromážděných z celého světa. Je tedy navržen tak, aby přinášel výsledky, které budou lépe odrážet skutečné jízdní podmínky.

Společnost Honda provedla výrazná vylepšení motoru a výfukového systému s cílem maximalizovat výkon v reálných podmínkách. Zlepšením hospodárnosti provozu nového 1,6litrového motoru Honda Civic i-DTEC jsme dosáhli spotřeby paliva od 3,7 l/100 km* a emisí CO2 99 g/km (v souladu s cyklem WLTP).

K vylepšením 1,6litrového vznětového motoru patří snížení tření ve válci díky pístům vyrobeným z vysoce odolné slitiny chromu a molybdenu a také tzv. „super plateau honování“ vrtání, které umožňuje hladší pohyb pístů.

Motor o obsahu 1 597 cm3 využívá stejný moderní systém vstřikování paliva Bosch jako dříve a je vybaven malým a vysoce účinným turbodmychadlem, nízkotlakým systémem recirkulace spalin EGR a vysokým průtokem v sání, který zajišťuje výrazné víření směsi ve válcích.

Pevná a lehká kliková hřídel a otevřený celohliníkový blok motoru odlévaný pod vysokým tlakem minimalizují hmotnost motoru. U nového motoru i-DTEC byla k bloku válců přidána další litá žebra za účelem zvýšení konstrukční pevnosti (a v důsledku toho i zlepšení omezení hluku, vibrací a otřesů).

Nový 1,6litrový motor i-DTEC společnosti Honda je také jedním z prvních motorů, u kterého budou hodnoty emisí NOx a částic oficiálně testovány podle postupu měření emisí v reálném provozu (Real Driving Emission – RDE).

Hnací ústrojí vznětového motoru je vybaveno novým systémem přeměny oxidů dusíku (NOx Storage Converter – NSC) s většími katalyzátory a vyšším obsahem vzácných kovů (stříbra, platiny a neodymu), které uchovávají oxidy dusíku až do regeneračního cyklu. Snímač sazí přesně detekuje, kdy je zapotřebí regenerační cyklus a prodlužuje tak životnost součástí výfukového systému.

S 1,6 litrovým motorem i-DTEC, který dosahuje výkonu 120 koní při 4 000 ot./min. a 300 Nm točivého momentu při 2 000 ot./min., dokáže model Civic zrychlit z nuly na 100 km/h za 10,4 sekundy.

Modernizovaný motor je montován ve výrobním závodě Honda v britském Swindonu a bude k dispozici u čtyřdveřové i pětidveřové varianty nového modelu Civic desáté generace. V polovině roku 2018 bude nabídka variant hnacího ústrojí vozu Civic dále rozšířena o devítistupňovou automatickou převodovku, která tak bude poprvé použita u vozu s pohonem dvou kol.

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.