Waymo, dceřiná společnost technologického gigantu Google, se již delší dobu zabývá vývojem a výrobou plně autonomních vozidel. Kromě toho se ovšem snaží pracovat i na vývoji bezpečnostních systémů, a to jak pro posádku automobilu, tak i pro chodce. A právě v druhém zmíněném případě se společnosti Waymo podařilo získat důležitý patent.
Díky novému patentu, o který si společnost Waymo zažádala již v roce 2015, dokáže automobil při srážce s chodcem dramaticky změnit tuhost své karoserie, čímž by měl chodci defacto zajistit přistání do měkkého.
Přesné principy fungování systému samozřejmě neznáme, ovšem web CarScoops hovoří o systému senzorů, lanek, táhel a pružin. Jakmile by senzory zaznamenali srážku s chodcem, systém by se během chvíle aktivoval a tuhost karoserie, minimálně přední části, by měla být snížena.
Celé to zní jako ze Sci-Fi filmů, ovšem při možnostech společnosti Google bychom se neměli divit. Otázkou však je, kolik částí automobilu bude tímto systémem vybaveno. Prozatím se však hovoří pouze o kapotě, blatnících a náraznících.
Web CarScoops také hovoří o tom, že zde bohužel nejsou žádné indicie o tom, zda / kdy Google tento patent použije na svých autonomních vozech. Pokud by se tak ovšem stalo, mohlo by jít o přelomový vynález v otázce bezpečnosti chodců.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.