Waymo, dceřiná společnost technologického gigantu Google, se již delší dobu zabývá vývojem a výrobou plně autonomních vozidel. Kromě toho se ovšem snaží pracovat i na vývoji bezpečnostních systémů, a to jak pro posádku automobilu, tak i pro chodce. A právě v druhém zmíněném případě se společnosti Waymo podařilo získat důležitý patent.
Díky novému patentu, o který si společnost Waymo zažádala již v roce 2015, dokáže automobil při srážce s chodcem dramaticky změnit tuhost své karoserie, čímž by měl chodci defacto zajistit přistání do měkkého.
Přesné principy fungování systému samozřejmě neznáme, ovšem web CarScoops hovoří o systému senzorů, lanek, táhel a pružin. Jakmile by senzory zaznamenali srážku s chodcem, systém by se během chvíle aktivoval a tuhost karoserie, minimálně přední části, by měla být snížena.
Celé to zní jako ze Sci-Fi filmů, ovšem při možnostech společnosti Google bychom se neměli divit. Otázkou však je, kolik částí automobilu bude tímto systémem vybaveno. Prozatím se však hovoří pouze o kapotě, blatnících a náraznících.
Web CarScoops také hovoří o tom, že zde bohužel nejsou žádné indicie o tom, zda / kdy Google tento patent použije na svých autonomních vozech. Pokud by se tak ovšem stalo, mohlo by jít o přelomový vynález v otázce bezpečnosti chodců.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?