Waymo, dceřiná společnost technologického gigantu Google, se již delší dobu zabývá vývojem a výrobou plně autonomních vozidel. Kromě toho se ovšem snaží pracovat i na vývoji bezpečnostních systémů, a to jak pro posádku automobilu, tak i pro chodce. A právě v druhém zmíněném případě se společnosti Waymo podařilo získat důležitý patent.
Díky novému patentu, o který si společnost Waymo zažádala již v roce 2015, dokáže automobil při srážce s chodcem dramaticky změnit tuhost své karoserie, čímž by měl chodci defacto zajistit přistání do měkkého.
Přesné principy fungování systému samozřejmě neznáme, ovšem web CarScoops hovoří o systému senzorů, lanek, táhel a pružin. Jakmile by senzory zaznamenali srážku s chodcem, systém by se během chvíle aktivoval a tuhost karoserie, minimálně přední části, by měla být snížena.
Celé to zní jako ze Sci-Fi filmů, ovšem při možnostech společnosti Google bychom se neměli divit. Otázkou však je, kolik částí automobilu bude tímto systémem vybaveno. Prozatím se však hovoří pouze o kapotě, blatnících a náraznících.
Web CarScoops také hovoří o tom, že zde bohužel nejsou žádné indicie o tom, zda / kdy Google tento patent použije na svých autonomních vozech. Pokud by se tak ovšem stalo, mohlo by jít o přelomový vynález v otázce bezpečnosti chodců.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?