Německé úřady měly na žádost ministerstva dopravy zahájit vyšetřování možného podvodu s měřením emisí u vozu Ford Mondeo s dieselovým motorem 2.0TDCI. Ford už se dostal do hledáčku německých úřadů několikrát, ovšem vždy vyvázl s čistým štítem.
Německý business magazín Wirtschafts Woche přinesl informaci, podle které poslední měření výfukových zplodin vedlo k podezření na podvod s emisemi u vozu Ford Mondeo s dieselovým motorem 2.0 TDCI. V minulosti už se německé úřady zaměřily na vyšetřování modelů Focus a C-Max, jejich vyšetřování ale nikdy neodhalilo nic špatného.
Od začátku kauzy dieselgate se německé úřady zaměřily prakticky na všechna odvětví automobilového průmyslu a jejich vyšetřovatelé navštívili nejen na koncern VW, ale také na společnosti Daimler, BMW, Opel nebo koncern Fiat Chrysler.
Podle webu AutoCar se ovšem Ford brání a popírá jakékoliv manipulace či instalaci zakázaných zařízení. Společnost vydala prohlášení, podle kterého ji KBA (odpovědný Německý úřad) kontaktoval minulý týden a jednalo se o klasický dohled, který se týká všech výrobců na trhu. Ford také nezapomněl zmínit, že právě tato generace Mondea obdržela čtyři Eco-hvězdičky od ADAC a nebyly zde zjištěny žádné manipulace.
Kromě toho byl Ford Mondeo 2.0TDCI v roce 2016 zkoumán i britským vládním úřadem pro dopravu, který taktéž nenašel žádné důkazy o tom, že by během testů mělo být s emisemi jakkoliv manipulováno. Ford ovšem hodlá pokračovat ve spolupráci s KBA a hodlá dokázat, že v jeho vozech žádná podvodná zařízení nejsou.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?