Německé úřady měly na žádost ministerstva dopravy zahájit vyšetřování možného podvodu s měřením emisí u vozu Ford Mondeo s dieselovým motorem 2.0TDCI. Ford už se dostal do hledáčku německých úřadů několikrát, ovšem vždy vyvázl s čistým štítem.
Německý business magazín Wirtschafts Woche přinesl informaci, podle které poslední měření výfukových zplodin vedlo k podezření na podvod s emisemi u vozu Ford Mondeo s dieselovým motorem 2.0 TDCI. V minulosti už se německé úřady zaměřily na vyšetřování modelů Focus a C-Max, jejich vyšetřování ale nikdy neodhalilo nic špatného.
Od začátku kauzy dieselgate se německé úřady zaměřily prakticky na všechna odvětví automobilového průmyslu a jejich vyšetřovatelé navštívili nejen na koncern VW, ale také na společnosti Daimler, BMW, Opel nebo koncern Fiat Chrysler.
Podle webu AutoCar se ovšem Ford brání a popírá jakékoliv manipulace či instalaci zakázaných zařízení. Společnost vydala prohlášení, podle kterého ji KBA (odpovědný Německý úřad) kontaktoval minulý týden a jednalo se o klasický dohled, který se týká všech výrobců na trhu. Ford také nezapomněl zmínit, že právě tato generace Mondea obdržela čtyři Eco-hvězdičky od ADAC a nebyly zde zjištěny žádné manipulace.
Kromě toho byl Ford Mondeo 2.0TDCI v roce 2016 zkoumán i britským vládním úřadem pro dopravu, který taktéž nenašel žádné důkazy o tom, že by během testů mělo být s emisemi jakkoliv manipulováno. Ford ovšem hodlá pokračovat ve spolupráci s KBA a hodlá dokázat, že v jeho vozech žádná podvodná zařízení nejsou.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.