Masivní nárůst obezity v posledních desetiletích není problémem pouze lidským, ale také technickým. Pokud srovnáte každý automobil s dlouholetou tradicí s jeho předky, možná vás ten rozdíl až zaskočí. U vozů jako Fiat 500 či právě MINI je pak šok ještě větší.
Britský výrobce automobilů Mini však žádné zmenšování či menší modely neplánuje, jak uvádí web Car Advice.
Vychází přitom ze slov Sebastiena Mackense, viceprezidenta Mini Global. Ten během návštěvy Austrálie řekl, že třetí generace Mini (F56) by měla zůstat stejně velká, ale s menší variantou se nepočítá. Během svého proslovu měl Mini F56 označit jádrem automobilky a souhlasil, že už by se asi nemělo více zvětšovat. O 20 centimetrů kratší verzi si však v současné době neumí představit.
Největším problémem ve stavbě menších automobilů pak není nic menšího, než peníze. Lidé totiž u menších automobilů předpokládají i nižší cenu, ovšem podle slov Mackensena stojí automobilku vývoj menšího automobilu takřka stejné prostředky.
Nepatrná úspora na množství materiálu je totiž nic ve srovnání s pohonnými systém, elektronikou nebo bezpečnostní technikou. Při vývoji menšího vozu by tak Mini mělo velké problémy nastavit takovou cenu, která by byla přijatelná jak pro zákazníky, tak pro společnost samotnou.
V minulosti přitom Mini ukázalo koncept kompaktního a velice stylového městského vozu pod názvem Rocketman, kterým se svým vzhledem i velikostí opět přibližoval legendární první generaci vozů Mini.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?