Masivní nárůst obezity v posledních desetiletích není problémem pouze lidským, ale také technickým. Pokud srovnáte každý automobil s dlouholetou tradicí s jeho předky, možná vás ten rozdíl až zaskočí. U vozů jako Fiat 500 či právě MINI je pak šok ještě větší.
Britský výrobce automobilů Mini však žádné zmenšování či menší modely neplánuje, jak uvádí web Car Advice.
Vychází přitom ze slov Sebastiena Mackense, viceprezidenta Mini Global. Ten během návštěvy Austrálie řekl, že třetí generace Mini (F56) by měla zůstat stejně velká, ale s menší variantou se nepočítá. Během svého proslovu měl Mini F56 označit jádrem automobilky a souhlasil, že už by se asi nemělo více zvětšovat. O 20 centimetrů kratší verzi si však v současné době neumí představit.
Největším problémem ve stavbě menších automobilů pak není nic menšího, než peníze. Lidé totiž u menších automobilů předpokládají i nižší cenu, ovšem podle slov Mackensena stojí automobilku vývoj menšího automobilu takřka stejné prostředky.
Nepatrná úspora na množství materiálu je totiž nic ve srovnání s pohonnými systém, elektronikou nebo bezpečnostní technikou. Při vývoji menšího vozu by tak Mini mělo velké problémy nastavit takovou cenu, která by byla přijatelná jak pro zákazníky, tak pro společnost samotnou.
V minulosti přitom Mini ukázalo koncept kompaktního a velice stylového městského vozu pod názvem Rocketman, kterým se svým vzhledem i velikostí opět přibližoval legendární první generaci vozů Mini.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?