Masivní nárůst obezity v posledních desetiletích není problémem pouze lidským, ale také technickým. Pokud srovnáte každý automobil s dlouholetou tradicí s jeho předky, možná vás ten rozdíl až zaskočí. U vozů jako Fiat 500 či právě MINI je pak šok ještě větší.
Britský výrobce automobilů Mini však žádné zmenšování či menší modely neplánuje, jak uvádí web Car Advice.
Vychází přitom ze slov Sebastiena Mackense, viceprezidenta Mini Global. Ten během návštěvy Austrálie řekl, že třetí generace Mini (F56) by měla zůstat stejně velká, ale s menší variantou se nepočítá. Během svého proslovu měl Mini F56 označit jádrem automobilky a souhlasil, že už by se asi nemělo více zvětšovat. O 20 centimetrů kratší verzi si však v současné době neumí představit.
Největším problémem ve stavbě menších automobilů pak není nic menšího, než peníze. Lidé totiž u menších automobilů předpokládají i nižší cenu, ovšem podle slov Mackensena stojí automobilku vývoj menšího automobilu takřka stejné prostředky.
Nepatrná úspora na množství materiálu je totiž nic ve srovnání s pohonnými systém, elektronikou nebo bezpečnostní technikou. Při vývoji menšího vozu by tak Mini mělo velké problémy nastavit takovou cenu, která by byla přijatelná jak pro zákazníky, tak pro společnost samotnou.
V minulosti přitom Mini ukázalo koncept kompaktního a velice stylového městského vozu pod názvem Rocketman, kterým se svým vzhledem i velikostí opět přibližoval legendární první generaci vozů Mini.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?