Menší auta už nečekejte, vzkazují z Mini

Mini Rocketman
Mini Rocketman, foto: wheelsage.org
Antonín Marek , AutoRoad.cz 8. srpna 2017 11:49
Sdílej:

Masivní nárůst obezity v posledních desetiletích není problémem pouze lidským, ale také technickým. Pokud srovnáte každý automobil s dlouholetou tradicí s jeho předky, možná vás ten rozdíl až zaskočí. U vozů jako Fiat 500 či právě MINI je pak šok ještě větší.

Britský výrobce automobilů Mini však žádné zmenšování či menší modely neplánuje, jak uvádí web Car Advice.

Vychází přitom ze slov Sebastiena Mackense, viceprezidenta Mini Global. Ten během návštěvy Austrálie řekl, že třetí generace Mini (F56) by měla zůstat stejně velká, ale s menší variantou se nepočítá.  Během svého proslovu měl Mini F56 označit jádrem automobilky a souhlasil, že už by se asi nemělo více zvětšovat. O 20 centimetrů kratší verzi si však v současné době neumí představit.

Největším problémem ve stavbě menších automobilů pak není nic menšího, než peníze. Lidé totiž u menších automobilů předpokládají i nižší cenu, ovšem podle slov Mackensena stojí automobilku vývoj menšího automobilu takřka stejné prostředky.

Nepatrná úspora na množství materiálu je totiž nic ve srovnání s pohonnými systém, elektronikou nebo bezpečnostní technikou. Při vývoji menšího vozu by tak Mini mělo velké problémy nastavit takovou cenu, která by byla přijatelná jak pro zákazníky, tak pro společnost samotnou.

V minulosti přitom Mini ukázalo koncept kompaktního a velice stylového městského vozu pod názvem Rocketman, kterým se svým vzhledem i velikostí opět přibližoval legendární první generaci vozů Mini.

Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?