Elon Musk musí mít v posledních dnech ze své společnosti Tesla Motors skutečně velkou radost. Kromě úspěšného zahájení výroby a prodeje dostupného elektromobilu Tesla Model 3 přišla další radostná zpráva z Itálie. Tamní organizaci sdružující majitele vozů Tesla se totiž podařilo pokořit magickou hranici 1000 ujetých kilometrů na jedno nabití v produkčním elektromobilu.
Italské organizaci sdružující vlastníky elektromobilů Tesla "Tesla Owners Italia" se povedlo 4. srpna 2017 překonat magickou hranici dojezdu 1000 kilometrů na jedno nabití. S vozem Tesla Model S 100D urazili za 29 hodin vzdálenost 1078 kilometrů, čímž stanovili světový rekord v dojezdu sériově vyráběných elektromobilů.
Cesta byla naplánována po venkovských silnicích v oblasti Salermo na jihu Itálie. Vůz byl v sériovém stavu, měl nazuty pneumatiky s nízkým valivým odporem a během testu byla vypnuta klimatizace. Za volantem se střídali celkem čtyři řidiči, ovšem všichni využívali i asistenci v podobě Tesla Autopilot, čímž se jim dařilo dosáhnout co nejplynulejší jízdy, která má na dojezd pozitivní vliv.
Během cesty dlouhé 1078 kilometrů spotřebovala Tesla 98.4 kW/h elektrické energie, což se rovná zhruba 8 litrům benzínu. Prezident klubu také nezapomněl zmínit, že takto skvělých výsledků je dosaženo zejména díky 95% účinnosti elektromotorů. Nejefektivnější spalovací motory přitom dokáží pracovat jen s 30% efektivitou. Předchozí světový rekord o hodnotě 901.2 kilometru byl stanoven v Belgii a také s vozidlem značky Tesla, ovšem s modelem S P100D.
Stanovení rekordu si všiml i Elon Musk, který rekordmanům poblahopřál na svém Twitteru.
Officially verified as the first production electric car to exceed 1000km on a single charge! Congratulations Tesla Owners Italia!! https://t.co/r8fFZIFEP2
— Elon Musk (@elonmusk) 5. srpna 2017
Nový rekord má však malý háček, který většině lidí poněkud zkazí radost. Průměrná rychlost při rekordní jízdě totiž byla jen pouhých 40 km/h. Vysoký dojezd si zkrátka stále žádá svou daň.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?