Elon Musk musí mít v posledních dnech ze své společnosti Tesla Motors skutečně velkou radost. Kromě úspěšného zahájení výroby a prodeje dostupného elektromobilu Tesla Model 3 přišla další radostná zpráva z Itálie. Tamní organizaci sdružující majitele vozů Tesla se totiž podařilo pokořit magickou hranici 1000 ujetých kilometrů na jedno nabití v produkčním elektromobilu.
Italské organizaci sdružující vlastníky elektromobilů Tesla "Tesla Owners Italia" se povedlo 4. srpna 2017 překonat magickou hranici dojezdu 1000 kilometrů na jedno nabití. S vozem Tesla Model S 100D urazili za 29 hodin vzdálenost 1078 kilometrů, čímž stanovili světový rekord v dojezdu sériově vyráběných elektromobilů.
Cesta byla naplánována po venkovských silnicích v oblasti Salermo na jihu Itálie. Vůz byl v sériovém stavu, měl nazuty pneumatiky s nízkým valivým odporem a během testu byla vypnuta klimatizace. Za volantem se střídali celkem čtyři řidiči, ovšem všichni využívali i asistenci v podobě Tesla Autopilot, čímž se jim dařilo dosáhnout co nejplynulejší jízdy, která má na dojezd pozitivní vliv.
Během cesty dlouhé 1078 kilometrů spotřebovala Tesla 98.4 kW/h elektrické energie, což se rovná zhruba 8 litrům benzínu. Prezident klubu také nezapomněl zmínit, že takto skvělých výsledků je dosaženo zejména díky 95% účinnosti elektromotorů. Nejefektivnější spalovací motory přitom dokáží pracovat jen s 30% efektivitou. Předchozí světový rekord o hodnotě 901.2 kilometru byl stanoven v Belgii a také s vozidlem značky Tesla, ovšem s modelem S P100D.
Stanovení rekordu si všiml i Elon Musk, který rekordmanům poblahopřál na svém Twitteru.
Officially verified as the first production electric car to exceed 1000km on a single charge! Congratulations Tesla Owners Italia!! https://t.co/r8fFZIFEP2
— Elon Musk (@elonmusk) 5. srpna 2017
Nový rekord má však malý háček, který většině lidí poněkud zkazí radost. Průměrná rychlost při rekordní jízdě totiž byla jen pouhých 40 km/h. Vysoký dojezd si zkrátka stále žádá svou daň.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?