Elon Musk musí mít v posledních dnech ze své společnosti Tesla Motors skutečně velkou radost. Kromě úspěšného zahájení výroby a prodeje dostupného elektromobilu Tesla Model 3 přišla další radostná zpráva z Itálie. Tamní organizaci sdružující majitele vozů Tesla se totiž podařilo pokořit magickou hranici 1000 ujetých kilometrů na jedno nabití v produkčním elektromobilu.
Italské organizaci sdružující vlastníky elektromobilů Tesla "Tesla Owners Italia" se povedlo 4. srpna 2017 překonat magickou hranici dojezdu 1000 kilometrů na jedno nabití. S vozem Tesla Model S 100D urazili za 29 hodin vzdálenost 1078 kilometrů, čímž stanovili světový rekord v dojezdu sériově vyráběných elektromobilů.
Cesta byla naplánována po venkovských silnicích v oblasti Salermo na jihu Itálie. Vůz byl v sériovém stavu, měl nazuty pneumatiky s nízkým valivým odporem a během testu byla vypnuta klimatizace. Za volantem se střídali celkem čtyři řidiči, ovšem všichni využívali i asistenci v podobě Tesla Autopilot, čímž se jim dařilo dosáhnout co nejplynulejší jízdy, která má na dojezd pozitivní vliv.
Během cesty dlouhé 1078 kilometrů spotřebovala Tesla 98.4 kW/h elektrické energie, což se rovná zhruba 8 litrům benzínu. Prezident klubu také nezapomněl zmínit, že takto skvělých výsledků je dosaženo zejména díky 95% účinnosti elektromotorů. Nejefektivnější spalovací motory přitom dokáží pracovat jen s 30% efektivitou. Předchozí světový rekord o hodnotě 901.2 kilometru byl stanoven v Belgii a také s vozidlem značky Tesla, ovšem s modelem S P100D.
Stanovení rekordu si všiml i Elon Musk, který rekordmanům poblahopřál na svém Twitteru.
Officially verified as the first production electric car to exceed 1000km on a single charge! Congratulations Tesla Owners Italia!! https://t.co/r8fFZIFEP2
— Elon Musk (@elonmusk) 5. srpna 2017
Nový rekord má však malý háček, který většině lidí poněkud zkazí radost. Průměrná rychlost při rekordní jízdě totiž byla jen pouhých 40 km/h. Vysoký dojezd si zkrátka stále žádá svou daň.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?