Britská vláda usilovně hledá řešení, jak snížit emise vypouštěné dieselovými motory. Kromě extrémního plánu překrýt dálnice a vytvořit z nich tunely je však ve hře i možnost nahradit palivo do dieselu rostlinným olejem.
Britské úřady v současné době zkoumají benefity, které by přineslo nahrazení klasického dieselu tzv. parafínovými palivy, mezi které se řadí například zemní plyn, zkapalněná dřevěná štěpka či právě rostlinný olej. S informací přišel britský web AutoExpress.
Organizace, která má testování na starosti, nechala vypracovat studii, která zkoumá emise vznikající právě při spalování parafínových paliv, které by se brzy mohly stát alternativním palivem pro diesely.
Parafínová paliva jsou kapalná paliva, která mohou být použita jako přímá náhrada za naftu. Jejich výhodou jsou však mnohem nižší emise a také markantně nižší počet vypouštěných pevných částic, které jsou pro lidský organismus škodlivé.
Společnost Shell již dříve pracovala na vývoji podobného typu paliva. Na konci vývoje vzniklo parafínové palivo GTL (gas-to-liquid), které přeměnilo zemní plyn na kapalnou alternativu nafty. Podle tvrzení Shellu pak měly být emise u tohoto paliva až o 37% nižší, alespoň při použití v autobusech a nákladních vozidlech.
Kromě zavedení parafínových paliv se však v Británii dokonce uvažovalo i o postavení krytů nad dálnicemi, které by škodliviny zachycovaly a poté filtrovaly. Mluvčí organizace Highways England však prohlásil, že nejlepší řešení husté dopravy na britských silnicích by byly nové automobily s nízkými emisemi. V současné době ale tento úřad vynakládá 100 milionů liber (2,8 miliardy korun) na vývoj nízko emisních paliv a silničních bariér, které dokáži škodlivé látky absorbovat.
S inovativním řešením nedávno přišla i společnost Continental, která vyvinula elektrické zařízení, které je schopné odstranit až 2/3 emisí NOx.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?