Britská vláda usilovně hledá řešení, jak snížit emise vypouštěné dieselovými motory. Kromě extrémního plánu překrýt dálnice a vytvořit z nich tunely je však ve hře i možnost nahradit palivo do dieselu rostlinným olejem.
Britské úřady v současné době zkoumají benefity, které by přineslo nahrazení klasického dieselu tzv. parafínovými palivy, mezi které se řadí například zemní plyn, zkapalněná dřevěná štěpka či právě rostlinný olej. S informací přišel britský web AutoExpress.
Organizace, která má testování na starosti, nechala vypracovat studii, která zkoumá emise vznikající právě při spalování parafínových paliv, které by se brzy mohly stát alternativním palivem pro diesely.
Parafínová paliva jsou kapalná paliva, která mohou být použita jako přímá náhrada za naftu. Jejich výhodou jsou však mnohem nižší emise a také markantně nižší počet vypouštěných pevných částic, které jsou pro lidský organismus škodlivé.
Společnost Shell již dříve pracovala na vývoji podobného typu paliva. Na konci vývoje vzniklo parafínové palivo GTL (gas-to-liquid), které přeměnilo zemní plyn na kapalnou alternativu nafty. Podle tvrzení Shellu pak měly být emise u tohoto paliva až o 37% nižší, alespoň při použití v autobusech a nákladních vozidlech.
Kromě zavedení parafínových paliv se však v Británii dokonce uvažovalo i o postavení krytů nad dálnicemi, které by škodliviny zachycovaly a poté filtrovaly. Mluvčí organizace Highways England však prohlásil, že nejlepší řešení husté dopravy na britských silnicích by byly nové automobily s nízkými emisemi. V současné době ale tento úřad vynakládá 100 milionů liber (2,8 miliardy korun) na vývoj nízko emisních paliv a silničních bariér, které dokáži škodlivé látky absorbovat.
S inovativním řešením nedávno přišla i společnost Continental, která vyvinula elektrické zařízení, které je schopné odstranit až 2/3 emisí NOx.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?