Britská vláda usilovně hledá řešení, jak snížit emise vypouštěné dieselovými motory. Kromě extrémního plánu překrýt dálnice a vytvořit z nich tunely je však ve hře i možnost nahradit palivo do dieselu rostlinným olejem.
Britské úřady v současné době zkoumají benefity, které by přineslo nahrazení klasického dieselu tzv. parafínovými palivy, mezi které se řadí například zemní plyn, zkapalněná dřevěná štěpka či právě rostlinný olej. S informací přišel britský web AutoExpress.
Organizace, která má testování na starosti, nechala vypracovat studii, která zkoumá emise vznikající právě při spalování parafínových paliv, které by se brzy mohly stát alternativním palivem pro diesely.
Parafínová paliva jsou kapalná paliva, která mohou být použita jako přímá náhrada za naftu. Jejich výhodou jsou však mnohem nižší emise a také markantně nižší počet vypouštěných pevných částic, které jsou pro lidský organismus škodlivé.
Společnost Shell již dříve pracovala na vývoji podobného typu paliva. Na konci vývoje vzniklo parafínové palivo GTL (gas-to-liquid), které přeměnilo zemní plyn na kapalnou alternativu nafty. Podle tvrzení Shellu pak měly být emise u tohoto paliva až o 37% nižší, alespoň při použití v autobusech a nákladních vozidlech.
Kromě zavedení parafínových paliv se však v Británii dokonce uvažovalo i o postavení krytů nad dálnicemi, které by škodliviny zachycovaly a poté filtrovaly. Mluvčí organizace Highways England však prohlásil, že nejlepší řešení husté dopravy na britských silnicích by byly nové automobily s nízkými emisemi. V současné době ale tento úřad vynakládá 100 milionů liber (2,8 miliardy korun) na vývoj nízko emisních paliv a silničních bariér, které dokáži škodlivé látky absorbovat.
S inovativním řešením nedávno přišla i společnost Continental, která vyvinula elektrické zařízení, které je schopné odstranit až 2/3 emisí NOx.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?