Britská vláda usilovně hledá řešení, jak snížit emise vypouštěné dieselovými motory. Kromě extrémního plánu překrýt dálnice a vytvořit z nich tunely je však ve hře i možnost nahradit palivo do dieselu rostlinným olejem.
Britské úřady v současné době zkoumají benefity, které by přineslo nahrazení klasického dieselu tzv. parafínovými palivy, mezi které se řadí například zemní plyn, zkapalněná dřevěná štěpka či právě rostlinný olej. S informací přišel britský web AutoExpress.
Organizace, která má testování na starosti, nechala vypracovat studii, která zkoumá emise vznikající právě při spalování parafínových paliv, které by se brzy mohly stát alternativním palivem pro diesely.
Parafínová paliva jsou kapalná paliva, která mohou být použita jako přímá náhrada za naftu. Jejich výhodou jsou však mnohem nižší emise a také markantně nižší počet vypouštěných pevných částic, které jsou pro lidský organismus škodlivé.
Společnost Shell již dříve pracovala na vývoji podobného typu paliva. Na konci vývoje vzniklo parafínové palivo GTL (gas-to-liquid), které přeměnilo zemní plyn na kapalnou alternativu nafty. Podle tvrzení Shellu pak měly být emise u tohoto paliva až o 37% nižší, alespoň při použití v autobusech a nákladních vozidlech.
Kromě zavedení parafínových paliv se však v Británii dokonce uvažovalo i o postavení krytů nad dálnicemi, které by škodliviny zachycovaly a poté filtrovaly. Mluvčí organizace Highways England však prohlásil, že nejlepší řešení husté dopravy na britských silnicích by byly nové automobily s nízkými emisemi. V současné době ale tento úřad vynakládá 100 milionů liber (2,8 miliardy korun) na vývoj nízko emisních paliv a silničních bariér, které dokáži škodlivé látky absorbovat.
S inovativním řešením nedávno přišla i společnost Continental, která vyvinula elektrické zařízení, které je schopné odstranit až 2/3 emisí NOx.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?