The Boring Company, jedna z mnoha společností ve které figuruje Elon Musk, si vzala za cíl zbavit centra měst automobilů a přepravovat automobily vysokou rychlostí v tunelovém systému pod zemí. Pro mnoho lidí zní tento plán neuvěřitelně, ovšem Elon Musek opět dokazuje, že ví co dělá.
Na videu, které umístil Elon Musk na Instagram, můžeme vidět výtah, který by měl podle plánů přepravovat automobily do podzemní sítě tunelů a poté zpět na povrch. Testu se, jak je z videa patrno, účastnil elektromobil Tesla Model S.
Celý plán se stavbou vysokorychlostních přepravních tunelů pod centrem měst je přitom jednoduchý. Pokud před sebou uvidíte zácpu, jednoduše zajedete na nejbližší výtah, ten vás i s automobilem přepraví na vysokorychlostní elektrické "sáně" a ty vás poté přepraví k jinému výtahu, blízko vaší cílové destinaci.
Testing The Boring Company car elevator
V současné době se vysokorychlostní tunel buduje a testuje pod Muskovou společností SpaceX v Hawthorne (Kalifornie), nicméně v brzké době by se měl objevit i v Los Angeles, kde se očekává propojení letiště LAX a čtvrtí Culver City, Santa Monica, Westwood a Sherman Oaks. Poté by měly následovat tunely i pod zbytkem Los Angeles.
Na celý projekt si však ještě pár let počkáme, neboť budování tunelů probíhá celkem pomalu. V současné době se hovoří o pouhých 92 metrech za týden, ovšem Elon Musk už se nechal slyšet, že by rád zvýšil rychlost razícího stroje na 1,6 kilometru za týden.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?