The Boring Company, jedna z mnoha společností ve které figuruje Elon Musk, si vzala za cíl zbavit centra měst automobilů a přepravovat automobily vysokou rychlostí v tunelovém systému pod zemí. Pro mnoho lidí zní tento plán neuvěřitelně, ovšem Elon Musek opět dokazuje, že ví co dělá.
Na videu, které umístil Elon Musk na Instagram, můžeme vidět výtah, který by měl podle plánů přepravovat automobily do podzemní sítě tunelů a poté zpět na povrch. Testu se, jak je z videa patrno, účastnil elektromobil Tesla Model S.
Celý plán se stavbou vysokorychlostních přepravních tunelů pod centrem měst je přitom jednoduchý. Pokud před sebou uvidíte zácpu, jednoduše zajedete na nejbližší výtah, ten vás i s automobilem přepraví na vysokorychlostní elektrické "sáně" a ty vás poté přepraví k jinému výtahu, blízko vaší cílové destinaci.
Testing The Boring Company car elevator
V současné době se vysokorychlostní tunel buduje a testuje pod Muskovou společností SpaceX v Hawthorne (Kalifornie), nicméně v brzké době by se měl objevit i v Los Angeles, kde se očekává propojení letiště LAX a čtvrtí Culver City, Santa Monica, Westwood a Sherman Oaks. Poté by měly následovat tunely i pod zbytkem Los Angeles.
Na celý projekt si však ještě pár let počkáme, neboť budování tunelů probíhá celkem pomalu. V současné době se hovoří o pouhých 92 metrech za týden, ovšem Elon Musk už se nechal slyšet, že by rád zvýšil rychlost razícího stroje na 1,6 kilometru za týden.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?